Bună, noi folosim cookie-uri în scopuri statistice, pentru analiza traficului de pe site, pentru analize de marketing și pentru îmbunătățirea experienței vizitatorului pe site.

Mai multe informații

Accept Nu accept

Zahărul din dieta noastră

Zăhărul este numit în mod obișnuit „ucigașul tăcut”. Îl găsești aproape oriunde. În multe produse, sucuri, băuturi răcoritoare, dulciuri, produse pe bază de cereale. Efectele adverse ale zahărului asupra sistemului imunitar încep la 30 de minute după ingerare. De exemplu, o dietă bogată în zahăr crește riscul anomaliilor privind cantitatea de zahăr din sânge, fapt care poate determina modificări ale stării de spirit, creștere în greutate, oboseală, dureri de cap, dezechilibre hormonale și o mulțime de alte simptome neplăcute. Zahărul nu îți oferă nutrienți, ci doar simple calorii. Iar când reușești să-ți înfrângi pofta și nu mai ingerezi zahăr, cu siguranță vei resimți efectele pozitive – niveluri echilibrate de energie, pierdere în greutate, o imunitate mai bună și capacitatea de a gândi limpede. Limitarea consumului de zahăr poate părea imposibilă în primă fază, dar, de fapt, este mai ușor decât crezi. Trebuie doar să urmezi câteva sfaturi simple. Dacă vrei să iei o gustare, bomboane sau ciocolată, înlocuiește-o cu fructe, proaspete sau deshidratate. Este adevărat că și acestea sunt dulci, dar conțin, în plus, vitamine prețioase pentru sănătate, minerale și fibre. De asemenea, trebuie să reduci cantitatea de băuturi carbogazoase colorate. Înlocuiește-le cu suc de fructe 100%, apă minerală sau zahăr ne-îndulcit. Mai poți folosi și mierea naturală ca substitut al zahărului în dieta ta zilnică.

Limitarea consumului de zahăr îți va îmbunătăți sistemul imunitar.

Află mai multe pe:

Gustări și dulciuri: un ghid sănătos pentru mame

Piramida alimentelor


Rețete care te-ar putea interesa

Smoothie cu porumb
Smoothie cu porumb

Un mix smoothie de porumb și banană, este ideal pentru o gustare matinală sau chiar la prânz.

2 persoane sub 15 min Simplu
Tort de morcov cu cremă de brânză
Tort de morcov cu cremă de brânză

Un gust și o textură fabuloasă.

10 persoane 30-45 min Simplu
Penne cu ciuperci și caracatiță
Penne cu ciuperci și caracatiță

Un gust extraordinar și o aromă interesantă.

4 persoane 15-30 min Simplu
Terină de legume
Terină de legume

Un gust extraordinar și o aromă interesantă.

12 persoane peste 45 min Simplu
Zahărul din dieta noastră

Zăhărul este numit în mod obișnuit „ucigașul tăcut”. Îl găsești aproape oriunde. În multe produse, sucuri, băuturi răcoritoare, dulciuri, produse pe bază de cereale. Efectele adverse ale zahărului asupra sistemului imunitar încep la 30 de minute după ingerare. De exemplu, o dietă bogată în zahăr crește riscul anomaliilor privind cantitatea de zahăr din sânge, fapt care poate determina modificări ale stării de spirit, creștere în greutate, oboseală, dureri de cap, dezechilibre hormonale și o mulțime de alte simptome neplăcute. Zahărul nu îți oferă nutrienți, ci doar simple calorii. Iar când reușești să-ți înfrângi pofta și nu mai ingerezi zahăr, cu siguranță vei resimți efectele pozitive – niveluri echilibrate de energie, pierdere în greutate, o imunitate mai bună și capacitatea de a gândi limpede. Limitarea consumului de zahăr poate părea imposibilă în primă fază, dar, de fapt, este mai ușor decât crezi. Trebuie doar să urmezi câteva sfaturi simple. Dacă vrei să iei o gustare, bomboane sau ciocolată, înlocuiește-o cu fructe, proaspete sau deshidratate. Este adevărat că și acestea sunt dulci, dar conțin, în plus, vitamine prețioase pentru sănătate, minerale și fibre. De asemenea, trebuie să reduci cantitatea de băuturi carbogazoase colorate. Înlocuiește-le cu suc de fructe 100%, apă minerală sau zahăr ne-îndulcit. Mai poți folosi și mierea naturală ca substitut al zahărului în dieta ta zilnică.

Limitarea consumului de zahăr îți va îmbunătăți sistemul imunitar.

Află mai multe pe:

Gustări și dulciuri: un ghid sănătos pentru mame

Piramida alimentelor