Bună, noi folosim cookie-uri în scopuri statistice, pentru analiza traficului de pe site, pentru analize de marketing și pentru îmbunătățirea experienței vizitatorului pe site.

Mai multe informații

Accept Nu accept

Sănătoasa vitamină E

Vitamina E, alături de vitaminele A şi C, este un antioxidant puternic care protejează organismul împotriva stresului oxidativ şi a deteriorării celulare cauzate de radicalii liberi. Vitamina E acţionează totodată ca un anticoagulant, menţinând permeabilitatea membranelor celulare şi reducând capacitatea de agregare a trombocitelor în sânge. De asemenea, vitamina E participă la protejarea globulelor roşii, la expresia genetică şi la trasmiterea impulsurilor nervoase în corp. Ea ajută şi la funcţionarea corespunzătoare a ochilor. Deficitul de vitamina E în organism este foarte rar, cele mai vulnerabile fiind persoanele cu fibroză chistică şi boală celiacă. Simptomele comune care indică lipsa vitaminei E în organism sunt oboseala, anemia, afectarea sistemului nervos, distrofia musculară şi susceptibilitatea la infecţii. Vitamina E este produsă numai de către plante. Cele mai valoroase surse naturale sunt uleiurile, în special uleiul de germeni de grâu. Surse bogate în vitamina E sunt şi nucile, cerealele integrale şi legumele cu frunze verzi (salata verde, spanacul şi varza).

Încearcă să-ţi planifici un meniu bogat în vitamina E

Află mai multe despre sănătate la:

Cum să compensezi pentru lipsa de vitamine când vine primăvara?

Porumbul – legume fără gluten


Rețete care te-ar putea interesa

Supă de găluște verzi
Supă de găluște verzi

Un gust extraordinar și o aromă interesantă.

6 persoane 15-30 min Simplu
Supă de borș
Supă de borș

O supă consistentă, consumată în mod tradițional în perioada Paștelui.

4 persoane peste 45 min Mediu
Ruladă imperială cu pui și ciuperci
Ruladă imperială cu pui și ciuperci

Un gust extraordinar și o aromă interesantă.

12 persoane 30-45 min Simplu
Fettuccini la tigaie
Fettuccini la tigaie

Un preparat rapid şi uşor, delicios şi foarte potrivit pentru o cină în familie.

2 persoane 15-30 min Simplu
Sănătoasa vitamină E

Vitamina E, alături de vitaminele A şi C, este un antioxidant puternic care protejează organismul împotriva stresului oxidativ şi a deteriorării celulare cauzate de radicalii liberi. Vitamina E acţionează totodată ca un anticoagulant, menţinând permeabilitatea membranelor celulare şi reducând capacitatea de agregare a trombocitelor în sânge. De asemenea, vitamina E participă la protejarea globulelor roşii, la expresia genetică şi la trasmiterea impulsurilor nervoase în corp. Ea ajută şi la funcţionarea corespunzătoare a ochilor. Deficitul de vitamina E în organism este foarte rar, cele mai vulnerabile fiind persoanele cu fibroză chistică şi boală celiacă. Simptomele comune care indică lipsa vitaminei E în organism sunt oboseala, anemia, afectarea sistemului nervos, distrofia musculară şi susceptibilitatea la infecţii. Vitamina E este produsă numai de către plante. Cele mai valoroase surse naturale sunt uleiurile, în special uleiul de germeni de grâu. Surse bogate în vitamina E sunt şi nucile, cerealele integrale şi legumele cu frunze verzi (salata verde, spanacul şi varza).

Încearcă să-ţi planifici un meniu bogat în vitamina E

Află mai multe despre sănătate la:

Cum să compensezi pentru lipsa de vitamine când vine primăvara?

Porumbul – legume fără gluten