Bună, noi folosim cookie-uri în scopuri statistice, pentru analiza traficului de pe site, pentru analize de marketing și pentru îmbunătățirea experienței vizitatorului pe site.

Mai multe informații

Tu ce îndulcitor natural alegi? Află care e diferența dintre agave, stevie și miere

În nesfârșita luptă dintre alimentele sănătoase și cele nesănătoase, nu putem fi siguri pe ce loc se situează grâul și grăsimile saturate, dar există un lucru asupra căruia suntem cu toții de acord: zahărul în cantități mari nu este benefic. Din moment ce ne plac dulciurile, cel mai bine ar fi să potolim poftele cu așa-numiții îndulcitori "naturali".

1. Siropul de agave

Ce este?

Un sirop derivat din planta de agave. Este la fel de dulce ca și mierea, dar are o consistență puțin mai subțire.

Recomandare de utilizare

Amestecat în ceai sau adăugat peste iaurt sau fulgi de ovăz.

Este benefic pentru tine?

Cu un conţinut obişnuit de nutrienţi, siropul de agave nu are multe de oferit şi chiar are mai multe calorii decât zahărul alb. Corpul tău prelucrează acest sirop diferit: zahărul alb este 50% fructoză, în timp ce nectarul de agave conţine aproximativ 84% fructoză, deşi sumele exacte pot varia în funcţie de producător. Îndulcitorii care sunt bogați în fructoză au un indice glicemic mai mic decât zaharoza, aşa că este mai puţin probabil să provoace excese de zahăr în sânge. Din acest motiv, siropul de agave este uneori favoritul diabeticilor.

Dezavantajul? Fructoza poate fi prelucrată doar de către ficat. Când consumi mai mult decât poate ficatul tău să ducă, acel extra se transformă în grăsime.

2. Mierea

Ce este?

Siropul produs de albine prin procesul de transformare și prelucrare a nectarului florilor.

Recomandare de utilizare

La fel ca și siropul de agave, amestecat în ceai sau adaugat peste iaurt sau fulgi de ovăz.

Este benefică pentru tine?

Fie ca este raw sau nu, mierea oferă urme de vitamina C, magneziu, și antioxidanți per linguriță. Este adesea considerată o alegere mai bună decât zahărul rafinat, dar nu este o sursă importantă de nutriție. Mierea conține mai multă fructoză decât zahărul.

Dacă ai probleme cu digerarea fructozei, mierea poate duce chiar la balonare, caz în care este de dorit să renunți la consumul ei.

3. Ștevia

Ce este?

Pentru a produce acest îndulcitor, frunzele șteviei sunt uscate, iar extractul concentrat este filtrat și transformat în pulbere sau lichid. Produsul final este de 300 de ori mai dulce decât zahărul, dar majoritatea persoanelor se plâng că are un gust amar.

Recomandare de utilizare

Smoothie-uri, cafea sau budinci, deoarece nu caramelizează ca și zahărul. Pentru fiecare linguriță de zahăr, optează pentru două-trei picături de extract concentrat de ștevie sau 1/4 linguriță pulbere.

Este benefică pentru tine?

Ștevia este, cel mai cunoscut îndulcitor natural deoarece conține zero-calorii. Din moment ce însă, nu conține calorii, nu oferă nici nutrienți. Dacă nu există calorii înseamnă că nu are efect asupra zahărului din sânge, dar pudra de ștevie conține uneori alcooli de zahăr, un tip de carbohidrat care poate fi greu de digerat. Acești alcooli de zahăr pot provoca un disconfort gastric pentru unele persoane.


Rețete care te-ar putea interesa

Caldo Verde - supă portugheză cu varză și legume
Caldo Verde - supă portugheză cu varză și legume

Caldo Verde este ciorba națională portugheză în a cărei preparare se folosesc frunze de varză numită couve gallega.

4 persoane peste 45 min Simplu
Blintzes - clătitele evreiești cu umplutură
Blintzes - clătitele evreiești cu umplutură

Află cum se prepară această mâncare tradițională evreiască.

4 persoane 30-45 min Mediu
Sos Tahina - sos de susan
Sos Tahina - sos de susan

Un sos delicios și sățios

4 persoane sub 15 min Simplu
Conopidă gratinată cu ciuperci și cașcaval
Conopidă gratinată cu ciuperci și cașcaval

O experiență culinară.

4 persoane sub 15 min Simplu
Tu ce îndulcitor natural alegi? Află care e diferența dintre agave, stevie și miere

În nesfârșita luptă dintre alimentele sănătoase și cele nesănătoase, nu putem fi siguri pe ce loc se situează grâul și grăsimile saturate, dar există un lucru asupra căruia suntem cu toții de acord: zahărul în cantități mari nu este benefic. Din moment ce ne plac dulciurile, cel mai bine ar fi să potolim poftele cu așa-numiții îndulcitori "naturali".

1. Siropul de agave

Ce este?

Un sirop derivat din planta de agave. Este la fel de dulce ca și mierea, dar are o consistență puțin mai subțire.

Recomandare de utilizare

Amestecat în ceai sau adăugat peste iaurt sau fulgi de ovăz.

Este benefic pentru tine?

Cu un conţinut obişnuit de nutrienţi, siropul de agave nu are multe de oferit şi chiar are mai multe calorii decât zahărul alb. Corpul tău prelucrează acest sirop diferit: zahărul alb este 50% fructoză, în timp ce nectarul de agave conţine aproximativ 84% fructoză, deşi sumele exacte pot varia în funcţie de producător. Îndulcitorii care sunt bogați în fructoză au un indice glicemic mai mic decât zaharoza, aşa că este mai puţin probabil să provoace excese de zahăr în sânge. Din acest motiv, siropul de agave este uneori favoritul diabeticilor.

Dezavantajul? Fructoza poate fi prelucrată doar de către ficat. Când consumi mai mult decât poate ficatul tău să ducă, acel extra se transformă în grăsime.

2. Mierea

Ce este?

Siropul produs de albine prin procesul de transformare și prelucrare a nectarului florilor.

Recomandare de utilizare

La fel ca și siropul de agave, amestecat în ceai sau adaugat peste iaurt sau fulgi de ovăz.

Este benefică pentru tine?

Fie ca este raw sau nu, mierea oferă urme de vitamina C, magneziu, și antioxidanți per linguriță. Este adesea considerată o alegere mai bună decât zahărul rafinat, dar nu este o sursă importantă de nutriție. Mierea conține mai multă fructoză decât zahărul.

Dacă ai probleme cu digerarea fructozei, mierea poate duce chiar la balonare, caz în care este de dorit să renunți la consumul ei.

3. Ștevia

Ce este?

Pentru a produce acest îndulcitor, frunzele șteviei sunt uscate, iar extractul concentrat este filtrat și transformat în pulbere sau lichid. Produsul final este de 300 de ori mai dulce decât zahărul, dar majoritatea persoanelor se plâng că are un gust amar.

Recomandare de utilizare

Smoothie-uri, cafea sau budinci, deoarece nu caramelizează ca și zahărul. Pentru fiecare linguriță de zahăr, optează pentru două-trei picături de extract concentrat de ștevie sau 1/4 linguriță pulbere.

Este benefică pentru tine?

Ștevia este, cel mai cunoscut îndulcitor natural deoarece conține zero-calorii. Din moment ce însă, nu conține calorii, nu oferă nici nutrienți. Dacă nu există calorii înseamnă că nu are efect asupra zahărului din sânge, dar pudra de ștevie conține uneori alcooli de zahăr, un tip de carbohidrat care poate fi greu de digerat. Acești alcooli de zahăr pot provoca un disconfort gastric pentru unele persoane.

Cumpără Online
Acum poți achiziționa online produsele Bonduelle dorite, cu livrare direct la tine acasă, pentru ca tu să-ți poți pregăti oricând preparatele preferate.