Bună, noi folosim cookie-uri în scopuri statistice, pentru analiza traficului de pe site, pentru analize de marketing și pentru îmbunătățirea experienței vizitatorului pe site.

Mai multe informații

Accept Nu accept

Toamna și substanțele nutritive de care avem nevoie

Cu fiecare nouă primăvară, facem tot posibilul să mâncăm cât mai multe legume și fructe cu putință pentru a reintra în formă. Acest fapt se traduce printr-un aport sporit de vitamine și minerale, substanțe nutritive care sunt necesare la finalul iernii. Cu toate acestea, această realitate a dus la prejudecata că primăvara este singurul sezon în care ar trebui să fim cu adevărat atenți la ce mâncăm: fiecare sezon este important, în felul lui.

Crește-ți sistemul imunitar

Fie că ai avut grijă sau nu de acest aspect astă primăvară și astă vară, toamna este un moment ideal pentru a te ocupa de sistemul tău imunitar, evitând astfel răcelile și alte boli similare. Pentru a face asta, axează-te pe vitamine. Consumând supe de legume, salate proaspete și multe verdețuri nu numai că vei reintra în formă, dar te vei simți și mai activă și sănătoasă. 

Alege rădăcinoase

Sunt ieftine și nutritive în același timp. Încearcă morcovi, țelină, ridichi și cartofi. Sunt foarte bune pentru supe și garnituri pe perioada toamnei. Amestecă-le sau prezintă-le pe masă ca atare, în funcție de felul principal pe care îl servești.

Alege legume în locul cărnii

Carnea este recomandată în acest moment, dar o dietă înțeleaptă și echilibrată se poate centra cu ușurință pe legume. Îți poți lua majoritatea substanțelor nutritive de care ai nevoie (în afară de numai câteva, cum ar fi B12) direct din legume. Din această perspectivă, singurul secret pe care ar trebui să îl pui în aplicare este diversitatea: nu găti doar un fel de mâncare sau doar câteva mâncăruri anume. În loc să faci asta, lasă-ți creativitatea să zboare și pregătește feluri de mâncare complexe folosind cât de multe legume poți.


Rețete care te-ar putea interesa

Pui cu curry în stil indian
Pui cu curry în stil indian

Rețetă delicioasă pentru o seară cu prietenii.

4 persoane peste 45 min Simplu
Ruladă de pui cu caise și piure de porumb
Ruladă de pui cu caise și piure de porumb

Un gust extraordinar și o aromă interesantă.

4 persoane 30-45 min Simplu
Crochete de cartofi umplute cu mazăre
Crochete de cartofi umplute cu mazăre

Un gust extraordinar și o aromă interesantă.

4 persoane 30-45 min Simplu
Salată ușor picantă cu brânză și nucă
Salată ușor picantă cu brânză și nucă

O salată cu totul specială datorită gustului ușor picant al porumbului Bonduelle și a brânzei cu mucegai

4 persoane sub 15 min Simplu
Toamna și substanțele nutritive de care avem nevoie

Cu fiecare nouă primăvară, facem tot posibilul să mâncăm cât mai multe legume și fructe cu putință pentru a reintra în formă. Acest fapt se traduce printr-un aport sporit de vitamine și minerale, substanțe nutritive care sunt necesare la finalul iernii. Cu toate acestea, această realitate a dus la prejudecata că primăvara este singurul sezon în care ar trebui să fim cu adevărat atenți la ce mâncăm: fiecare sezon este important, în felul lui.

Crește-ți sistemul imunitar

Fie că ai avut grijă sau nu de acest aspect astă primăvară și astă vară, toamna este un moment ideal pentru a te ocupa de sistemul tău imunitar, evitând astfel răcelile și alte boli similare. Pentru a face asta, axează-te pe vitamine. Consumând supe de legume, salate proaspete și multe verdețuri nu numai că vei reintra în formă, dar te vei simți și mai activă și sănătoasă. 

Alege rădăcinoase

Sunt ieftine și nutritive în același timp. Încearcă morcovi, țelină, ridichi și cartofi. Sunt foarte bune pentru supe și garnituri pe perioada toamnei. Amestecă-le sau prezintă-le pe masă ca atare, în funcție de felul principal pe care îl servești.

Alege legume în locul cărnii

Carnea este recomandată în acest moment, dar o dietă înțeleaptă și echilibrată se poate centra cu ușurință pe legume. Îți poți lua majoritatea substanțelor nutritive de care ai nevoie (în afară de numai câteva, cum ar fi B12) direct din legume. Din această perspectivă, singurul secret pe care ar trebui să îl pui în aplicare este diversitatea: nu găti doar un fel de mâncare sau doar câteva mâncăruri anume. În loc să faci asta, lasă-ți creativitatea să zboare și pregătește feluri de mâncare complexe folosind cât de multe legume poți.