Bună, noi folosim cookie-uri în scopuri statistice, pentru analiza traficului de pe site, pentru analize de marketing și pentru îmbunătățirea experienței vizitatorului pe site.

Mai multe informații

Accept Nu accept

Soluţii naturale de detoxifiere prin post

 

Post medicinal

Lipsa de activitate fizică şi dieta dezechilibrată pot duce la stocarea de toxine în celulele organismului. Aceşti agenţi nocivi ne poluează corpurile. Dacă nu sunt arşi sau eliminaţi, pot provoca diverse maladii. Orice post vă ajută să eliminaţi toxinele. Constituie o măsură profilactică, pentru că permite detoxifierea corpului şi eliminarea proteinelor ne-necesare. Ca şi în cazul unui post prelungit, există restricţii severe la mâncare.

Puteţi bea doar apă şi ceaiuri de plante naturale. Pentru ca terapia cu efect de detoxifiere să fie eficientă, trebuie aplicată sistematic, iar postul trebuie să înceapă cu o dietă cu conţinut scăzut de calorii.

Regulile de bază

  • Cel mai potrivit timp pentru postit este sâmbăta sau duminica, pentru că nu sunt zile lucrătoare.
  • Nu vă puneţi ceasul să sune dimineaţa. Dormiţi cât vreţi.
  • Este mai uşor să ţineţi post dacă evitaţi activităţile fizice intense, stresul şi tentaţiile culinare. Nu vă apucaţi să mutaţi mobila în casă, angrenaţi-vă în activităţi naturale, nu vă certaţi cu partenerul şi nu acceptaţi invitaţia la ziua de naştere a mătuşii.
  • Când ţineţi post, nu fumaţi, nu luaţi vitamine, analgezice şi sedative. Dacă urmaţi un tratament medicamentos regulat sau permanent, întrebaţi medicul dacă aveţi voie să postiţi.

Vă ajută postul să slăbiţi?

Nu. Postul este doar o metodă de detoxifiere a corpului. După câteva zile de dietă pierdem kilogramele în plus, dar revenim apoi la greutatea obişnuită. Două zile de post pot fi un punct de plecare benefic pentru schimbarea obiceiurilor alimentare. Stomacul se micşorează şi avem nevoie de mai puţină hrană ca să ne simţim sătui.

Chiar şi după o perioadă scurtă de post, simţim aromele naturale mai intens, de exemplu ceva sărat sau dulce. Putem începe să condimentăm mai puţin, să folosim mai puţin zahăr şi sare, pierzând astfel din greutate. S-a dovedit medical că, după câteva zile de post, ne este mai puţin foame. Ne scade pofta de mâncăruri grase şi grele. Preferăm să mâncăm fructe, legume, iaurturi şi suc. Deci, postul poate fi o metodă eficientă de a trece la o dietă cu mai puţine calorii.

Lichide de şapte ori pe zi

  1. După ce vă treziţi – un pahar de apă cu o linguriţă de sulfat de sodiu (sal mirabilis) pentru curăţarea tractului digestiv.
  2. După duşul de dimineaţă – o cană de ceai de rozmarin, care stimulează circulaţia. Dacă nu aveţi rozmarin, beţi alt ceai slab, fără zahăr.
  3. Înainte de amiază – 1-2 pahare de apă, sau 1-2 căni de ceai de plante (de exemplu muşeţel sau mentă)
  4. La amiază – 1-2 căni de apă
  5. După amiază – 1-2 căni de ceai de plante (poate fi muşeţel, mentă, dar nu rozmarin)
  6. Seara, însă înainte de ora 7 – 1-2 pahare de apă
  7. Chiar înainte de culcare (între 9 şi 10 seara) – o cană de ceai de roiniţă sau de valeriană (sunt sedative şi induc starea de somn).

Rețete care te-ar putea interesa

Dhal - supă hindi

Dhal - supă hindi

Supă-piure din diferite feluri de leguminoase cu adaos de curry și garam masala.

2 persoane 30-45 min Simplu
Quinoa cu fasole roșie

Quinoa cu fasole roșie

O rețetă vegetariană foarte hrănitoare.

2 persoane 15-30 min Simplu
Supă cremă de legume de praz, morcovi și napi cu șofran și miere

Supă cremă de legume de praz, morcovi și napi cu șofran și miere

Știi cum arată un bol plin de sănătate?

5 persoane sub 15 min Simplu
Salată de cartofi cu mazăre și porumb

Salată de cartofi cu mazăre și porumb

Un gust extraordinar și o aromă interesantă.

4 persoane peste 45 min Simplu
Soluţii naturale de detoxifiere prin post
 

Post medicinal

Lipsa de activitate fizică şi dieta dezechilibrată pot duce la stocarea de toxine în celulele organismului. Aceşti agenţi nocivi ne poluează corpurile. Dacă nu sunt arşi sau eliminaţi, pot provoca diverse maladii. Orice post vă ajută să eliminaţi toxinele. Constituie o măsură profilactică, pentru că permite detoxifierea corpului şi eliminarea proteinelor ne-necesare. Ca şi în cazul unui post prelungit, există restricţii severe la mâncare.

Puteţi bea doar apă şi ceaiuri de plante naturale. Pentru ca terapia cu efect de detoxifiere să fie eficientă, trebuie aplicată sistematic, iar postul trebuie să înceapă cu o dietă cu conţinut scăzut de calorii.

Regulile de bază

  • Cel mai potrivit timp pentru postit este sâmbăta sau duminica, pentru că nu sunt zile lucrătoare.
  • Nu vă puneţi ceasul să sune dimineaţa. Dormiţi cât vreţi.
  • Este mai uşor să ţineţi post dacă evitaţi activităţile fizice intense, stresul şi tentaţiile culinare. Nu vă apucaţi să mutaţi mobila în casă, angrenaţi-vă în activităţi naturale, nu vă certaţi cu partenerul şi nu acceptaţi invitaţia la ziua de naştere a mătuşii.
  • Când ţineţi post, nu fumaţi, nu luaţi vitamine, analgezice şi sedative. Dacă urmaţi un tratament medicamentos regulat sau permanent, întrebaţi medicul dacă aveţi voie să postiţi.

Vă ajută postul să slăbiţi?

Nu. Postul este doar o metodă de detoxifiere a corpului. După câteva zile de dietă pierdem kilogramele în plus, dar revenim apoi la greutatea obişnuită. Două zile de post pot fi un punct de plecare benefic pentru schimbarea obiceiurilor alimentare. Stomacul se micşorează şi avem nevoie de mai puţină hrană ca să ne simţim sătui.

Chiar şi după o perioadă scurtă de post, simţim aromele naturale mai intens, de exemplu ceva sărat sau dulce. Putem începe să condimentăm mai puţin, să folosim mai puţin zahăr şi sare, pierzând astfel din greutate. S-a dovedit medical că, după câteva zile de post, ne este mai puţin foame. Ne scade pofta de mâncăruri grase şi grele. Preferăm să mâncăm fructe, legume, iaurturi şi suc. Deci, postul poate fi o metodă eficientă de a trece la o dietă cu mai puţine calorii.

Lichide de şapte ori pe zi

  1. După ce vă treziţi – un pahar de apă cu o linguriţă de sulfat de sodiu (sal mirabilis) pentru curăţarea tractului digestiv.
  2. După duşul de dimineaţă – o cană de ceai de rozmarin, care stimulează circulaţia. Dacă nu aveţi rozmarin, beţi alt ceai slab, fără zahăr.
  3. Înainte de amiază – 1-2 pahare de apă, sau 1-2 căni de ceai de plante (de exemplu muşeţel sau mentă)
  4. La amiază – 1-2 căni de apă
  5. După amiază – 1-2 căni de ceai de plante (poate fi muşeţel, mentă, dar nu rozmarin)
  6. Seara, însă înainte de ora 7 – 1-2 pahare de apă
  7. Chiar înainte de culcare (între 9 şi 10 seara) – o cană de ceai de roiniţă sau de valeriană (sunt sedative şi induc starea de somn).