Bună, noi folosim cookie-uri în scopuri statistice, pentru analiza traficului de pe site, pentru analize de marketing și pentru îmbunătățirea experienței vizitatorului pe site.

Mai multe informații

Cum să slăbești ușor cu post intermitent

 

Intermitent slăbești ușor

În zilele noastre, majoritatea oamenilor se gândesc la post ca la o parte din ritualul religios și nu ca la un element de dietă și fitness integrat stilului de viață.

Totuși, există o practică care câștigă acum în popularitate și care implică abstinența cu regularitate de la mâncare – aceasta se numește „postire intermitentă”. Deci, care sunt foloasele acestei practici pentru corp? Se pare că organismul uman, atunci când este privat de hrană pentru o perioadă de timp (de obicei 12-16 ore) intră într-o stare care se numește ketoză. În esență, acesta este un proces de înfometare minoră, care obligă corpul să metabolizeze rezervele de grăsime pentru a obține energie.

Slăbești ușor

Oamenii din antichitate și majoritatea animalelor prădătoare din zilele noastre funcționau într-o stare continuă de foame ușoară, care facilita îndepărtarea excesului de grăsime pentru a ajuta corpul în intervalul dintre două mese. Adepții postirii intermitente susțin că oamenii din zilele noastre pot beneficia de pe urma acestei practici, mai ales dacă încearcă să slăbească cu ușurință, însă dietele stricte sunt pentru ei prea solicitante.

Lată regulile de bază pe care trebuie să le urmați dacă vreți să încercați această practică:

  • treceți la o dietă cu puține zaharuri: cu mai puțini carbohidrați și glucoză, creierul dumneavoastră își va rezerva zahărul rămas, trecând corpul pe modul de „ardere de grăsimi”;
  • consultați medicul: condițiile aparatului digestiv, precum și alte probleme medicale ar putea să facă postirea intermitentă nepotrivită pentru organismul dumneavoastră;
  • nu exagerați: o perioadă de postire de 12 ore o dată pe săptămână este suficientă pentru a vedea rezultatele. O dată la 2 zile este maxim pentru majoritatea oamenilor – dacă vă simțiți în stare;
  • Hidratați-vă: corpul dumneavoastră are nevoie de lichide, mai ales în perioadele de post;
  • renunțați dacă nu vă simțiți bine: persoanele sănătoase pot rezista bine fără hrană 12 ore pe săptămână, însă dacă nu vă simțiți bine postind, opriți-vă. Scopul este să slăbiți, nu să ajungeți la spital.

În concluzie, postul intermitent este un concept interesant bazat pe o știință solidă. Persoanele pentru care abstinența de la mâncare este mai ușor de realizat decât supunerea la alegeri de dietă, vor aprecia această practică. Totuși, amintiți-vă că postul intermitent este doar un instrument care vă poate ajuta să slăbiți, nu un panaceu – aveți totuși nevoie de un plan nutrițional echilibrat pentru a suplini nevoile corpului!


Rețete care te-ar putea interesa

Lup de mare cu spanac
Lup de mare cu spanac

Un preparat rafinat, sănătos și plin de savoare.

2 persoane 15-30 min Simplu
Brioșe cu spanac, broccoli și conopidă
Brioșe cu spanac, broccoli și conopidă

Un gust extraordinar și o aromă interesantă.

4 persoane 15-30 min Simplu
Dovleac cu umplutură de ciuperci întregi
Dovleac cu umplutură de ciuperci întregi

Ne dați ori nu ne dați? Prepară o cină cu aspect festiv pentru noaptea de Halloween

2 persoane 30-45 min Mediu
Șnițel de pui cu morcovi tineri
Șnițel de pui cu morcovi tineri

Savoare în farfurie

2 persoane 30-45 min Mediu
Cum să slăbești ușor cu post intermitent
 

Intermitent slăbești ușor

În zilele noastre, majoritatea oamenilor se gândesc la post ca la o parte din ritualul religios și nu ca la un element de dietă și fitness integrat stilului de viață.

Totuși, există o practică care câștigă acum în popularitate și care implică abstinența cu regularitate de la mâncare – aceasta se numește „postire intermitentă”. Deci, care sunt foloasele acestei practici pentru corp? Se pare că organismul uman, atunci când este privat de hrană pentru o perioadă de timp (de obicei 12-16 ore) intră într-o stare care se numește ketoză. În esență, acesta este un proces de înfometare minoră, care obligă corpul să metabolizeze rezervele de grăsime pentru a obține energie.

Slăbești ușor

Oamenii din antichitate și majoritatea animalelor prădătoare din zilele noastre funcționau într-o stare continuă de foame ușoară, care facilita îndepărtarea excesului de grăsime pentru a ajuta corpul în intervalul dintre două mese. Adepții postirii intermitente susțin că oamenii din zilele noastre pot beneficia de pe urma acestei practici, mai ales dacă încearcă să slăbească cu ușurință, însă dietele stricte sunt pentru ei prea solicitante.

Lată regulile de bază pe care trebuie să le urmați dacă vreți să încercați această practică:

  • treceți la o dietă cu puține zaharuri: cu mai puțini carbohidrați și glucoză, creierul dumneavoastră își va rezerva zahărul rămas, trecând corpul pe modul de „ardere de grăsimi”;
  • consultați medicul: condițiile aparatului digestiv, precum și alte probleme medicale ar putea să facă postirea intermitentă nepotrivită pentru organismul dumneavoastră;
  • nu exagerați: o perioadă de postire de 12 ore o dată pe săptămână este suficientă pentru a vedea rezultatele. O dată la 2 zile este maxim pentru majoritatea oamenilor – dacă vă simțiți în stare;
  • Hidratați-vă: corpul dumneavoastră are nevoie de lichide, mai ales în perioadele de post;
  • renunțați dacă nu vă simțiți bine: persoanele sănătoase pot rezista bine fără hrană 12 ore pe săptămână, însă dacă nu vă simțiți bine postind, opriți-vă. Scopul este să slăbiți, nu să ajungeți la spital.

În concluzie, postul intermitent este un concept interesant bazat pe o știință solidă. Persoanele pentru care abstinența de la mâncare este mai ușor de realizat decât supunerea la alegeri de dietă, vor aprecia această practică. Totuși, amintiți-vă că postul intermitent este doar un instrument care vă poate ajuta să slăbiți, nu un panaceu – aveți totuși nevoie de un plan nutrițional echilibrat pentru a suplini nevoile corpului!