Bună, noi folosim cookie-uri în scopuri statistice, pentru analiza traficului de pe site, pentru analize de marketing și pentru îmbunătățirea experienței vizitatorului pe site.

Mai multe informații

Accept Nu accept

Prăjirea rapidă și legumele: adu o schimbare meselor tale

Unii bucătari consideră că prăjirea rapidă este un concept total ridicol: atâta vreme cât mâncarea nu se face dacă nu este în contact cu sursa de căldură, nu are rost să prelungești procesul prin prăjire rapidă. Dar greșesc: și acest articol îți va demonstra de ce.

Principiul din spatele prăjirii rapide

Prăjirea rapidă își are originea în sudul Chinei, într-o regiune unde oamenii, în mod tradițional, au avut acces redus la lemn de foc. Această realitate a dus la inventarea a diverse metode de gătit rapid. Când prăjești rapid legumele, le expui la căldură mare, după care, alternativ, le răcești. Rezultatul este că legumele se prăjesc la suprafață și rămân moi în interior.

Cum alegem combinația corectă

Datorită acestei metode de gătit rapide, trebuie să îți alegi legumele în funcție de consistență și textură. De exemplu, morcovi și țelina sunt o combinație minunată; ceapa și prazul ar trebui adăugate simultan, întrucât au timpi de pregătire identici; ardeiul gras și roșiile parțial uscate la soare se amestecă bine unele cu celelalte etc.

Cum adăugăm cantitatea corectă de condimente

Când iei în calcul prăjirea rapidă, cantitatea este mai importantă decât tipul condimentului folosit. Uleiul încins reduce intensitatea uleiurilor volatile din condimente (ele sunt cele care dau savoare); astfel, va trebui să îmbogățești legumele, folosind cantitatea corespunzătoare de condimente măcinate.

În acest cadru, cea mai bună soluție este să adaugi atâta condiment cât să acopere legumele cu un strat subțire. Fă asta chiar înainte de a lua legumele de pe foc. În acest fel, vei păstra parțial intensitatea condimentelor, fără a interveni în gustul legumelor.


Rețete care te-ar putea interesa

Pui cu ananas, orez și ciuperci

Pui cu ananas, orez și ciuperci

Un gust extraordinar și o aromă interesantă.

4 persoane 30-45 min Simplu
Rulouri cu legume și somon

Rulouri cu legume și somon

Un preparat simplu și delicios pentru întreaga familie.

8 persoane 15-30 min Simplu
Mâncare de ciuperci cu cartofi

Mâncare de ciuperci cu cartofi

Un preparat special, ce merită încercat

4 persoane peste 45 min Mediu
Spirală cu spanac

Spirală cu spanac

Un gust extraordinar și o aromă interesantă.

8 persoane 15-30 min Simplu
Prăjirea rapidă și legumele: adu o schimbare meselor tale

Unii bucătari consideră că prăjirea rapidă este un concept total ridicol: atâta vreme cât mâncarea nu se face dacă nu este în contact cu sursa de căldură, nu are rost să prelungești procesul prin prăjire rapidă. Dar greșesc: și acest articol îți va demonstra de ce.

Principiul din spatele prăjirii rapide

Prăjirea rapidă își are originea în sudul Chinei, într-o regiune unde oamenii, în mod tradițional, au avut acces redus la lemn de foc. Această realitate a dus la inventarea a diverse metode de gătit rapid. Când prăjești rapid legumele, le expui la căldură mare, după care, alternativ, le răcești. Rezultatul este că legumele se prăjesc la suprafață și rămân moi în interior.

Cum alegem combinația corectă

Datorită acestei metode de gătit rapide, trebuie să îți alegi legumele în funcție de consistență și textură. De exemplu, morcovi și țelina sunt o combinație minunată; ceapa și prazul ar trebui adăugate simultan, întrucât au timpi de pregătire identici; ardeiul gras și roșiile parțial uscate la soare se amestecă bine unele cu celelalte etc.

Cum adăugăm cantitatea corectă de condimente

Când iei în calcul prăjirea rapidă, cantitatea este mai importantă decât tipul condimentului folosit. Uleiul încins reduce intensitatea uleiurilor volatile din condimente (ele sunt cele care dau savoare); astfel, va trebui să îmbogățești legumele, folosind cantitatea corespunzătoare de condimente măcinate.

În acest cadru, cea mai bună soluție este să adaugi atâta condiment cât să acopere legumele cu un strat subțire. Fă asta chiar înainte de a lua legumele de pe foc. În acest fel, vei păstra parțial intensitatea condimentelor, fără a interveni în gustul legumelor.