Bună, noi folosim cookie-uri în scopuri statistice, pentru analiza traficului de pe site, pentru analize de marketing și pentru îmbunătățirea experienței vizitatorului pe site.

Mai multe informații

Accept Nu accept

Piramida alimentară mediteraneană

Fenomenul mediteranean

Cercetările oamenilor de ştiinţă au dovedit că locuitorii bazinului mediteranean sunt cei mai sănătoşi oameni din lume. Această zonă geografică se compune din cel puţin douăzeci de regiuni. Fiecare din aceste regiuni are propria cultură, propriile obiceiuri şi tradiţii culinare. Caracteristicile comune ale acestor tradiţii se leagă de omniprezentul ulei de măsline, de preferinţa pentru vinul roşu, de consumul de legume şi fructe în mari cantităţi şi de stilul activ de viaţă. Dacă mai adăugăm la acestea şi clima propice, avem imaginea completă a fenomenului sănătăţii mediteraneene.

Lapte plus vin

Al doilea ingredient important este laptele şi produsele lactate în general – brânza şi iaurtul atât de populare în ţările bazinului mediteranean. Şi, desigur, vinul! Vinul este prezent pe mai toate mesele, în Italia, Franţa sau Grecia, sub nenumărate ipostaze

Zilnic, săptămânal sau lunar?

Legumele şi fructele, cerealele, pâinea, pastele făinoase şi cartofii, nucile, împreună cu mici cantităţi de vin, lapte şi produse lactate trebuiesc consumate zi de zi. Obligatorii sunt şi activităţile fizice cotidiene. Carnea de pasăre, ouăle sau fructele de mare pot fi consumate mai rar, ajunge o dată pe săptămână. În ceea ce priveşte carnea roşie, locuitorii bazinului mediteranean o consumă o dată pe lună. Regimul mediteranean îi asigură organismului toate vitaminele, mineralele şi toţi antioxidanţii indispensabili, iar carbohidrații, proteinele şi cantităţile moderate de grăsimi consumate ajută la protecţia sănătăţii inimii şi prelungesc viaţa.


Rețete care te-ar putea interesa

Sărmăluțe cu carne și ciuperci
Sărmăluțe cu carne și ciuperci

Un gust extraordinar și o aromă interesantă.

8 persoane peste 45 min Simplu
Fasole verde încălzită la grătar și roşii cherry cu parmezan
Fasole verde încălzită la grătar și roşii cherry cu parmezan

Un gust deosebit și o aromă plăcută

4 persoane 15-30 min Simplu
Cupe din tortilla din fasole roşie
Cupe din tortilla din fasole roşie

Colorate, delicioase, potrivite în orice ocazie.

2 persoane sub 15 min Simplu
Somon în crustă de mac cu piure de legume
Somon în crustă de mac cu piure de legume

Un gust extraordinar și o aromă interesantă.

2 persoane peste 45 min Simplu
Piramida alimentară mediteraneană

Fenomenul mediteranean

Cercetările oamenilor de ştiinţă au dovedit că locuitorii bazinului mediteranean sunt cei mai sănătoşi oameni din lume. Această zonă geografică se compune din cel puţin douăzeci de regiuni. Fiecare din aceste regiuni are propria cultură, propriile obiceiuri şi tradiţii culinare. Caracteristicile comune ale acestor tradiţii se leagă de omniprezentul ulei de măsline, de preferinţa pentru vinul roşu, de consumul de legume şi fructe în mari cantităţi şi de stilul activ de viaţă. Dacă mai adăugăm la acestea şi clima propice, avem imaginea completă a fenomenului sănătăţii mediteraneene.

Lapte plus vin

Al doilea ingredient important este laptele şi produsele lactate în general – brânza şi iaurtul atât de populare în ţările bazinului mediteranean. Şi, desigur, vinul! Vinul este prezent pe mai toate mesele, în Italia, Franţa sau Grecia, sub nenumărate ipostaze

Zilnic, săptămânal sau lunar?

Legumele şi fructele, cerealele, pâinea, pastele făinoase şi cartofii, nucile, împreună cu mici cantităţi de vin, lapte şi produse lactate trebuiesc consumate zi de zi. Obligatorii sunt şi activităţile fizice cotidiene. Carnea de pasăre, ouăle sau fructele de mare pot fi consumate mai rar, ajunge o dată pe săptămână. În ceea ce priveşte carnea roşie, locuitorii bazinului mediteranean o consumă o dată pe lună. Regimul mediteranean îi asigură organismului toate vitaminele, mineralele şi toţi antioxidanţii indispensabili, iar carbohidrații, proteinele şi cantităţile moderate de grăsimi consumate ajută la protecţia sănătăţii inimii şi prelungesc viaţa.