Bună, noi folosim cookie-uri în scopuri statistice, pentru analiza traficului de pe site, pentru analize de marketing și pentru îmbunătățirea experienței vizitatorului pe site.

Mai multe informații

Accept Nu accept

Piramida alimentară pentru adolescenţi

Privirea spre viitor

Ritmul vieţii contemporane, supraîncărcarea cu material de învăţat, sugestiile alimentare dăunătoare promovate în reclame şi presă pentru tineret au influenţă neavantăjoasă asupra funcţionării şi dezvoltării organismului tânăr. Cu atât mai mult că obiceiurile alimentare căpătate în această perioadă pot aduce riscuri de sănătate pentru toată viaţa adultă. Adolescenţii trebuie să găsească echilibru înre mâncare şi jocul activ. Nu este suficient să ne mişcăm doar la ore de educaţie fizică la şcoală. Este bine să evităm să petrecem timp în mod pasiv în faţa televizorului sau a calculatorului, măcar pentru 60 de minute în majoritatea zilelor săptămânii. Nici nu trebuie să facem exerciţii fizice epuizante – e suficient să mergem cu bicicletă, să dansăm, să mergem la plimbare cu câinele...

Evităm Fast-Food-ul

Adolescenţii în marea majoritate adoră hamburgherii. Recomandăm să reduceţi consumarea mâncărurilor de tip Fast Food la maxim o dată pe săptămână. În loc de ele consumaţi carne slabă care este bogată în proteine şi are conţinut redus de grăsime. Cel mai bine este să alegeţi mâncăruri fripte, fierte sau pregătite la roţişor. Sursa valoroasă de proteine, grăsimi benefice şi vitamine solubile în grăsimi sunt şi nucile, seminţele, mazărea şi fasolea.

Fructe în locul de chipsuri

Fructele constituie o gustare excelentă în timpul învaţării. Este bine să le luaţi în loc de chipsuri sau dulciuri care nu sunt sănătoase dar sunt iubite de tineret. Fructele sunt o sursă valoroasă de vitamine, minereuri şi fibre, dar merită să ţineţi minte că ele conţin şi mult zahăr care, în cantităţi excesive, poate avea efect neavantajos la organismul nostru..

Legumele - să fii sănătos

Este recomandat să consumăm peste 5 porţii de legume în fiecare zi. Se pot mânca legumele crude de culoarea portocalie şi verde închis care au gust excelent şi sunt excelenta sursă de vitamine şi minereuri. Cu cât mai intensă este culoarea legumelor, cu atât mai multe elemente nutritive ele conţin. O bună sugestie pentru adolescenţi vor fi legumele congelate – ele sunt simple de pregătit, ceea ce va încuraja pe tineri să fie activi în bucătărie.

Lapte şi produsele lui

Lapte, deoarece este sursa importantă de calciu. Calciul este un element indispensabil în formarea oaselor şi dinţilor, de aceea este atât de important să consumăm multe produse lactate în vârsta tânără. Ar fi bine să verificăm etichetele de pe produse lactate, să alegem lapte, iaurturi şi brânza e vacă cu conţinut redus de grăsime.

Seminţe pe farfurie

O jumătate din produsele de panificaţie consumate trebuie să fie cu seminţe întregi. Trebuie să ne dăm seamă de faptul că nu fiecare pâine neagră conţine seminţe întregi, de aceea cel mai bine este să verificăm întotdiaună lista de ingrediente. Pâinea cu seminţe întregi este soluţia mai bună decât pâine albă deoarece conţine mai multe fibre. Când mâncăm pâine este important ca ceea ce mâncăm cu ea să nu conţină prea multe calorii. Fiţi atenţi cu cerealele care sunt promovate în reclame pentru adolescenţi, cele mai valoroase sunt cele din orz, grâu şi secară. Muesli corolat şi sănătos pentru micul dejun ne putem face singuri, adăugând fructe proaspete sau uscate.

Apă în loc de băuturi gazoase

Recomandăm să înlocuiţi băuturi gazoase, cu adaos de zahăr, cu apă, va fi benefic pentru tot organismul nostru. Mai puţine calorii şi mai puţini coloranţi artificiali.


Rețete care te-ar putea interesa

Coquelet la cuptor cu fasole verde și sos de muștar

Coquelet la cuptor cu fasole verde și sos de muștar

O rețetă savuroasă!

2 persoane 30-45 min Mediu
Cartofi umpluți cu creier și ciuperci

Cartofi umpluți cu creier și ciuperci

Un gust extraordinar și o aromă interesantă.

3 persoane peste 45 min Simplu
Mazăre cu ciocănele de pui

Mazăre cu ciocănele de pui

Un gust extraordinar și o aromă interesantă.

4 persoane sub 15 min Simplu
Rulouri din mușchi file cu salată de andive și porumb Bonduelle

Rulouri din mușchi file cu salată de andive și porumb Bonduelle

Un gust extraordinar și o aromă interesantă.

3 persoane 15-30 min Simplu
Piramida alimentară pentru adolescenţi

Privirea spre viitor

Ritmul vieţii contemporane, supraîncărcarea cu material de învăţat, sugestiile alimentare dăunătoare promovate în reclame şi presă pentru tineret au influenţă neavantăjoasă asupra funcţionării şi dezvoltării organismului tânăr. Cu atât mai mult că obiceiurile alimentare căpătate în această perioadă pot aduce riscuri de sănătate pentru toată viaţa adultă. Adolescenţii trebuie să găsească echilibru înre mâncare şi jocul activ. Nu este suficient să ne mişcăm doar la ore de educaţie fizică la şcoală. Este bine să evităm să petrecem timp în mod pasiv în faţa televizorului sau a calculatorului, măcar pentru 60 de minute în majoritatea zilelor săptămânii. Nici nu trebuie să facem exerciţii fizice epuizante – e suficient să mergem cu bicicletă, să dansăm, să mergem la plimbare cu câinele...

Evităm Fast-Food-ul

Adolescenţii în marea majoritate adoră hamburgherii. Recomandăm să reduceţi consumarea mâncărurilor de tip Fast Food la maxim o dată pe săptămână. În loc de ele consumaţi carne slabă care este bogată în proteine şi are conţinut redus de grăsime. Cel mai bine este să alegeţi mâncăruri fripte, fierte sau pregătite la roţişor. Sursa valoroasă de proteine, grăsimi benefice şi vitamine solubile în grăsimi sunt şi nucile, seminţele, mazărea şi fasolea.

Fructe în locul de chipsuri

Fructele constituie o gustare excelentă în timpul învaţării. Este bine să le luaţi în loc de chipsuri sau dulciuri care nu sunt sănătoase dar sunt iubite de tineret. Fructele sunt o sursă valoroasă de vitamine, minereuri şi fibre, dar merită să ţineţi minte că ele conţin şi mult zahăr care, în cantităţi excesive, poate avea efect neavantajos la organismul nostru..

Legumele - să fii sănătos

Este recomandat să consumăm peste 5 porţii de legume în fiecare zi. Se pot mânca legumele crude de culoarea portocalie şi verde închis care au gust excelent şi sunt excelenta sursă de vitamine şi minereuri. Cu cât mai intensă este culoarea legumelor, cu atât mai multe elemente nutritive ele conţin. O bună sugestie pentru adolescenţi vor fi legumele congelate – ele sunt simple de pregătit, ceea ce va încuraja pe tineri să fie activi în bucătărie.

Lapte şi produsele lui

Lapte, deoarece este sursa importantă de calciu. Calciul este un element indispensabil în formarea oaselor şi dinţilor, de aceea este atât de important să consumăm multe produse lactate în vârsta tânără. Ar fi bine să verificăm etichetele de pe produse lactate, să alegem lapte, iaurturi şi brânza e vacă cu conţinut redus de grăsime.

Seminţe pe farfurie

O jumătate din produsele de panificaţie consumate trebuie să fie cu seminţe întregi. Trebuie să ne dăm seamă de faptul că nu fiecare pâine neagră conţine seminţe întregi, de aceea cel mai bine este să verificăm întotdiaună lista de ingrediente. Pâinea cu seminţe întregi este soluţia mai bună decât pâine albă deoarece conţine mai multe fibre. Când mâncăm pâine este important ca ceea ce mâncăm cu ea să nu conţină prea multe calorii. Fiţi atenţi cu cerealele care sunt promovate în reclame pentru adolescenţi, cele mai valoroase sunt cele din orz, grâu şi secară. Muesli corolat şi sănătos pentru micul dejun ne putem face singuri, adăugând fructe proaspete sau uscate.

Apă în loc de băuturi gazoase

Recomandăm să înlocuiţi băuturi gazoase, cu adaos de zahăr, cu apă, va fi benefic pentru tot organismul nostru. Mai puţine calorii şi mai puţini coloranţi artificiali.