Bună, noi folosim cookie-uri în scopuri statistice, pentru analiza traficului de pe site, pentru analize de marketing și pentru îmbunătățirea experienței vizitatorului pe site.

Mai multe informații

Pierderile de vitamina C în cazul fierberii și preparării la abur

Gătirea are la bază încălzirea mâncării la o temperatură de 100 °C, de obicei în apă sau la abur. În timpul acestui proces, datorită temperaturilor ridicate, care influențează diferitele elemente nutritive, apar modificări față de structura internă a produselor în stare crudă. Vitamina C, în special, este afectată de procesul de gătire. Pierderile de vitamina C asociate proceselor culinare au fost adesea subiect al cercetărilor de specialitate. Pe baza acestora, oamenii de știință au estimat că, în cursul gătirii tradiționale a spanacului, conținutul de vitamina C a scăzut la 66%, iar, în cazul broccoli, la 35%. Când aceleași legume au fost preparate la abur, au fost observate pierderi cu mult mai mici, de doar 35%, respectiv 23%. Și în cazul verzei roșii au fost observate pierderi mai mari la fierbere față de prepararea la abur. În funcție de tipul și condițiile procesării, pierderile de vitamina C din produsele în stare crudă au variat între 16 și 58%, iar în funcție de timpul petrecut sub abur, între 2 și 34%. În cazul verzei de Bruxelles, pierderile în cursul fieberii în apă, după metoda tradițională, s-au ridicat la 34%, iar în cazul preparării la abur, la 22%. Pe parcursul studiilor efectuate, s-a observant că pierderile de vitamina C sunt strâns legate de procesul de gătire. Se pare că legumele pierd mai puțină vitamina C când sunt puse în apă clocotită și mai multă, atunci când sunt puse în apă rece.

Dacă aceste informații ți-au fost de folos, trimite articolul și prietenilor tăi

Distrează-te și creează cu:

Secretele preparării prin fierbere sau la abur

Arome și legume: metode de gătit

Cum găteşti legumele astfel încât să beneficiezi de toate vitaminele?


Rețete care te-ar putea interesa

Mușchiuleț de porc umplut
Mușchiuleț de porc umplut

Rețeta cu mușchiuleț de porc va încânta papilele gustative ale invitaților, oricât de pretențioși ar fi aceștia.

2 persoane peste 45 min Mediu
Brânză pane - smazeny syr
Brânză pane - smazeny syr

O specialitate a bucătăriei cehești deosebit de simplu de realizat.

2 persoane 30-45 min Simplu
Orez cu fasole în stil caraibean
Orez cu fasole în stil caraibean

Mâncare din Insulele Caraibe.

4 persoane peste 45 min Simplu
Friptură din carne tocată cu mazăre
Friptură din carne tocată cu mazăre

Un fel de mâncare delicios.

4 persoane 30-45 min Simplu
Pierderile de vitamina C în cazul fierberii și preparării la abur

Gătirea are la bază încălzirea mâncării la o temperatură de 100 °C, de obicei în apă sau la abur. În timpul acestui proces, datorită temperaturilor ridicate, care influențează diferitele elemente nutritive, apar modificări față de structura internă a produselor în stare crudă. Vitamina C, în special, este afectată de procesul de gătire. Pierderile de vitamina C asociate proceselor culinare au fost adesea subiect al cercetărilor de specialitate. Pe baza acestora, oamenii de știință au estimat că, în cursul gătirii tradiționale a spanacului, conținutul de vitamina C a scăzut la 66%, iar, în cazul broccoli, la 35%. Când aceleași legume au fost preparate la abur, au fost observate pierderi cu mult mai mici, de doar 35%, respectiv 23%. Și în cazul verzei roșii au fost observate pierderi mai mari la fierbere față de prepararea la abur. În funcție de tipul și condițiile procesării, pierderile de vitamina C din produsele în stare crudă au variat între 16 și 58%, iar în funcție de timpul petrecut sub abur, între 2 și 34%. În cazul verzei de Bruxelles, pierderile în cursul fieberii în apă, după metoda tradițională, s-au ridicat la 34%, iar în cazul preparării la abur, la 22%. Pe parcursul studiilor efectuate, s-a observant că pierderile de vitamina C sunt strâns legate de procesul de gătire. Se pare că legumele pierd mai puțină vitamina C când sunt puse în apă clocotită și mai multă, atunci când sunt puse în apă rece.

Dacă aceste informații ți-au fost de folos, trimite articolul și prietenilor tăi

Distrează-te și creează cu:

Secretele preparării prin fierbere sau la abur

Arome și legume: metode de gătit

Cum găteşti legumele astfel încât să beneficiezi de toate vitaminele?