Bună, noi folosim cookie-uri în scopuri statistice, pentru analiza traficului de pe site, pentru analize de marketing și pentru îmbunătățirea experienței vizitatorului pe site.

Mai multe informații

De ce nutrienți are nevoie corpul și cum îi asigurăm

Când vine vorba de nutriție, părul ți se ridică în cap vâlvoi. E atât de multă informație, atâtea teorii divergente și atâta presiune, că nu mai știi ce să crezi. Carbohidrații sunt răi, ba nu, sunt viață! Grăsimile omoară inima, ba nu, cerealele! Studiul China e adevărul adevărat, ba nu, e o minciună! Ce mai, o adevărată nebunie! 

Cu un lucru suntem toți de acord: hrănindu-ne optim, îi furnizăm organismului resurse pentru a se menține sănătos și suplu, fără să ne înfometăm. 

Nutriția sănătoasă

Trăim vremuri grăbite, mâncăm pe fugă, fără să ne gândim foarte aplicat la asta. Mâncăm pentru că ne e foame și ne e foame mereu. Nu știm să ne ascultăm corpul. El ne cere nutrienți, noi îi dăm covrigei. Cum facem să rupem cercul vicios al mâncatului impropriu?

În primul rând, ascultându-ne pe noi. Învățând să ne identificăm nevoile nutritive și tratându-ne corpul cu respect. Apoi, citind una alta și luând, din toate, acele lucruri cu care rezonăm, cunoștințe folositoare în relația de prietenie cu mâncarea. Împrietenirea cu nutriția începe de îndată ce înțelegi că nu există o mie de moduri optime de a mânca. 

Necesarul zilnic de nutrienți

Zi de zi, trebuie să ne hrănim corpul cu nutrienții de care are nevoie pentru a fi cea mai bună versiune a lui. Aici vorbim despre vitamine (A, C, B12, B6), carbohidrați, proteine, grăsimi benefice, fibre, calciu, magneziu și nu numai.

Iar pentru a afla cât este nevoie să oferi corpului tău din fiecare categorie, zilnic, trebuie să cunoști (și dacă nu știi deja, să înveți) ce nevoie specifice are organismul tău. Poate ai o anumite condiție care face să ai nevoie mai multă de un anumit nutrient sau poate ai o producție benefică și trebuie să eviți posibilitatea unui exces de nutrienți.

Calcul necesar zilnic de nutrienți

Cel mai bine poți calcula necesarul tău zilnic de nutrienți în urma unei vizite la un doctor specialist, care va folosi formule specifice pentru a stabili doza zilnică în funcție de nevoile tale, dar și de caracteristici precum înălțime, greutate, etc.

Mâncatul sănătos este unul singur, iar lucrurile sunt mult mai simple decât par la prima vedere. Ai nevoie de câteva noțiuni de bază ca să îți poți planifica singur o dietă sănătoasă, adaptată propriilor nevoi nutriționale, și sustenabilă pe tot parcursul vieții.


Rețete care te-ar putea interesa

Salată ușor picantă cu brânză și nucă
Salată ușor picantă cu brânză și nucă

O salată cu totul specială datorită gustului ușor picant al porumbului Bonduelle și a brânzei cu mucegai

4 persoane sub 15 min Simplu
Fettuccini la tigaie
Fettuccini la tigaie

Un preparat rapid şi uşor, delicios şi foarte potrivit pentru o cină în familie.

2 persoane 15-30 min Simplu
Käsekuchen - budincă cu brânză
Käsekuchen - budincă cu brânză

Rețeta pentru budincă cu brânză - foarte populară nu numai în Germania. Din timpurile Imperiului Roman budinca cu brânză a fost populară în mai multe secole.

4 persoane peste 45 min Mediu
Quiche cu mazăre dulce
Quiche cu mazăre dulce

O rețetă gustoasă și hrănitoare!

4 persoane 30-45 min Complex
De ce nutrienți are nevoie corpul și cum îi asigurăm

Când vine vorba de nutriție, părul ți se ridică în cap vâlvoi. E atât de multă informație, atâtea teorii divergente și atâta presiune, că nu mai știi ce să crezi. Carbohidrații sunt răi, ba nu, sunt viață! Grăsimile omoară inima, ba nu, cerealele! Studiul China e adevărul adevărat, ba nu, e o minciună! Ce mai, o adevărată nebunie! 

Cu un lucru suntem toți de acord: hrănindu-ne optim, îi furnizăm organismului resurse pentru a se menține sănătos și suplu, fără să ne înfometăm. 

Nutriția sănătoasă

Trăim vremuri grăbite, mâncăm pe fugă, fără să ne gândim foarte aplicat la asta. Mâncăm pentru că ne e foame și ne e foame mereu. Nu știm să ne ascultăm corpul. El ne cere nutrienți, noi îi dăm covrigei. Cum facem să rupem cercul vicios al mâncatului impropriu?

În primul rând, ascultându-ne pe noi. Învățând să ne identificăm nevoile nutritive și tratându-ne corpul cu respect. Apoi, citind una alta și luând, din toate, acele lucruri cu care rezonăm, cunoștințe folositoare în relația de prietenie cu mâncarea. Împrietenirea cu nutriția începe de îndată ce înțelegi că nu există o mie de moduri optime de a mânca. 

Necesarul zilnic de nutrienți

Zi de zi, trebuie să ne hrănim corpul cu nutrienții de care are nevoie pentru a fi cea mai bună versiune a lui. Aici vorbim despre vitamine (A, C, B12, B6), carbohidrați, proteine, grăsimi benefice, fibre, calciu, magneziu și nu numai.

Iar pentru a afla cât este nevoie să oferi corpului tău din fiecare categorie, zilnic, trebuie să cunoști (și dacă nu știi deja, să înveți) ce nevoie specifice are organismul tău. Poate ai o anumite condiție care face să ai nevoie mai multă de un anumit nutrient sau poate ai o producție benefică și trebuie să eviți posibilitatea unui exces de nutrienți.

Calcul necesar zilnic de nutrienți

Cel mai bine poți calcula necesarul tău zilnic de nutrienți în urma unei vizite la un doctor specialist, care va folosi formule specifice pentru a stabili doza zilnică în funcție de nevoile tale, dar și de caracteristici precum înălțime, greutate, etc.

Mâncatul sănătos este unul singur, iar lucrurile sunt mult mai simple decât par la prima vedere. Ai nevoie de câteva noțiuni de bază ca să îți poți planifica singur o dietă sănătoasă, adaptată propriilor nevoi nutriționale, și sustenabilă pe tot parcursul vieții.

Cumpără Online
Acum poți achiziționa online produsele Bonduelle dorite, cu livrare direct la tine acasă, pentru ca tu să-ți poți pregăti oricând preparatele preferate.