Bună, noi folosim cookie-uri în scopuri statistice, pentru analiza traficului de pe site, pentru analize de marketing și pentru îmbunătățirea experienței vizitatorului pe site.

Mai multe informații

Accept Nu accept

Afă aici despre diferitele moduri de preparare a legumelor

Desigur, nu toate modurile de preparare ne permit să profităm din plin de bogăţia vitaminelor şi a substanţelor naturale, dar ele ve vor îmbogăţi cu mult meniul. Astfel, ne va fi mai uşor să consumăm legume aşa cum ne recomandă dieteticienii, adică de cinci ori pe zi.

Fierberea în aburi

Datorită faptului că legumele fierte în aburi nu sunt cufundate în apă, ele pierd mai puţine vitamine şi microelemente solubile în apă. Pentru a păstra un maxim de calităţi nutritive, legumele trebuie învelite în folie de aluminiu, căci astfel tot ceea ce se scurge din ele rămâne în folie.

Ce obţinem prin fierberea în aburi?

  • Se păstrează majoritatea componentelor nutritive;
  • Legumele îşi păstrează culoarea naturală;
  • Ţesăturile produselor se înmoaie mai repede;
  • Uşor de digerat;
  • Un conţinut redus de grăsimi.

Fierberea

Să folosim cât mai puţină apă şi să punem legumele în apa clocotind, nu în apă rece, pentru ca procesul să dureze cât mai puţin. Fierberea în apă clocotită este cea mai bună metodă pentru legumele tari, cum ar fi fasolea verde, broccoli sau morcovi. Legumele trebuiesc gătite pe cât posibil scurt, strecurate şi servite imediat. Legumele astfel pregătite sunt un excelent adaos pentru creveţi. Temperatura înaltă nu distruge microelementele ci le dizolvă în apă. Un sistem simplu pentru capturarea acestora este gătirea unei supe.

Înăbuşirea

Înainte de a adăuga apă, frigem legumele în ulei vegetal sau ulei de floarea soarelui. Acoperim vasul şi înăbuşim legumele preţ de 5-8 minute. Acest mod de preparare se potriveşte bine la morcovi, ţelină, praz şi mărar. Rădăcinile şi zarzavaturile înăbuşite au gust foarte bun, ca adaos la cărnuri. Trebuiesc folosite cât mai puţine lichide iar legumele nu se strecoară înainte de a fi servite.

Coacerea în suc propriu

O metodă foarte bună, mai ales pentru ardei, vinete, ciuperci şi dovlecei. Legumele se ung cu puţin ulei şi se pun în cuptorul preîncălzit, de preferinţă într-un vas termorezistent, pentru a păstra cât mai mult din sos.

Coacerea

Această metodă permite păstrarea unui maximum de substanţe alimentare dizolvate în apă. Legumele tocate se aruncă într-un bol şi se toarnă ulei de măsline. Se adaugă usturoi, ceapă, sare şi piper. Apoi se pun pe tava de copt şi se coc până devin moi, la 150˚C. Pot fi coapte şi zarzavaturile, folosidu-le pentru a împacheta umplutura.

Prăjirea prin metoda stir-fry

Frigerea cu această metodă permite păstrarea unui maximum de valori nutritive ale legumelor, deoarece este cea mai rapidă şi nu necesită nici grăsimi nici lichide în exces. Se serveşte împreună cu sosul rezultat. Astfel se pregătesc vinetele pentru salata arăbească. Metodele culinare prezentate mai sus sunt o modalitate sănătoasă şi naturală de preparare a mâncărurilor. Folosirea acestora evită excesul de grăsimi, pierderea sau reducerea vitaminelor din mâncare şi excesul de sare în meniul cotidian.

Rețete care te-ar putea interesa

Chec aperitiv cu cârnăciori afumați, salam și mazăre Bonduelle

Chec aperitiv cu cârnăciori afumați, salam și mazăre Bonduelle

Un gust extraordinar și o aromă interesantă.

12 persoane 15-30 min Simplu
Salată cu pui, porumb și fasole roșie

Salată cu pui, porumb și fasole roșie

O salată delicioasă de vară

2 persoane 30-45 min Simplu
Salată de ton cu varză roșie și porumb Bonduelle

Salată de ton cu varză roșie și porumb Bonduelle

O rețetă Bonduelle pentru cele mai rafinate gusturi.

2 persoane 15-30 min Simplu
Pui cu fasole albă în sos curry

Pui cu fasole albă în sos curry

O rețetă inedită și foarte gustoasă.

6 persoane peste 45 min Mediu
Afă aici despre diferitele moduri de preparare a legumelor

Desigur, nu toate modurile de preparare ne permit să profităm din plin de bogăţia vitaminelor şi a substanţelor naturale, dar ele ve vor îmbogăţi cu mult meniul. Astfel, ne va fi mai uşor să consumăm legume aşa cum ne recomandă dieteticienii, adică de cinci ori pe zi.

Fierberea în aburi

Datorită faptului că legumele fierte în aburi nu sunt cufundate în apă, ele pierd mai puţine vitamine şi microelemente solubile în apă. Pentru a păstra un maxim de calităţi nutritive, legumele trebuie învelite în folie de aluminiu, căci astfel tot ceea ce se scurge din ele rămâne în folie.

Ce obţinem prin fierberea în aburi?

  • Se păstrează majoritatea componentelor nutritive;
  • Legumele îşi păstrează culoarea naturală;
  • Ţesăturile produselor se înmoaie mai repede;
  • Uşor de digerat;
  • Un conţinut redus de grăsimi.

Fierberea

Să folosim cât mai puţină apă şi să punem legumele în apa clocotind, nu în apă rece, pentru ca procesul să dureze cât mai puţin. Fierberea în apă clocotită este cea mai bună metodă pentru legumele tari, cum ar fi fasolea verde, broccoli sau morcovi. Legumele trebuiesc gătite pe cât posibil scurt, strecurate şi servite imediat. Legumele astfel pregătite sunt un excelent adaos pentru creveţi. Temperatura înaltă nu distruge microelementele ci le dizolvă în apă. Un sistem simplu pentru capturarea acestora este gătirea unei supe.

Înăbuşirea

Înainte de a adăuga apă, frigem legumele în ulei vegetal sau ulei de floarea soarelui. Acoperim vasul şi înăbuşim legumele preţ de 5-8 minute. Acest mod de preparare se potriveşte bine la morcovi, ţelină, praz şi mărar. Rădăcinile şi zarzavaturile înăbuşite au gust foarte bun, ca adaos la cărnuri. Trebuiesc folosite cât mai puţine lichide iar legumele nu se strecoară înainte de a fi servite.

Coacerea în suc propriu

O metodă foarte bună, mai ales pentru ardei, vinete, ciuperci şi dovlecei. Legumele se ung cu puţin ulei şi se pun în cuptorul preîncălzit, de preferinţă într-un vas termorezistent, pentru a păstra cât mai mult din sos.

Coacerea

Această metodă permite păstrarea unui maximum de substanţe alimentare dizolvate în apă. Legumele tocate se aruncă într-un bol şi se toarnă ulei de măsline. Se adaugă usturoi, ceapă, sare şi piper. Apoi se pun pe tava de copt şi se coc până devin moi, la 150˚C. Pot fi coapte şi zarzavaturile, folosidu-le pentru a împacheta umplutura.

Prăjirea prin metoda stir-fry

Frigerea cu această metodă permite păstrarea unui maximum de valori nutritive ale legumelor, deoarece este cea mai rapidă şi nu necesită nici grăsimi nici lichide în exces. Se serveşte împreună cu sosul rezultat. Astfel se pregătesc vinetele pentru salata arăbească. Metodele culinare prezentate mai sus sunt o modalitate sănătoasă şi naturală de preparare a mâncărurilor. Folosirea acestora evită excesul de grăsimi, pierderea sau reducerea vitaminelor din mâncare şi excesul de sare în meniul cotidian.