Bună, noi folosim cookie-uri în scopuri statistice, pentru analiza traficului de pe site, pentru analize de marketing și pentru îmbunătățirea experienței vizitatorului pe site.

Mai multe informații

Accept Nu accept

Mersul pe jos pe munte

Este momentul să mergeţi pe jos

Mersul pe jos stimulează toate activităţile corpului. Oxigenarea îmbunătăţeşte circulaţia, sporeşte imunitatea, întăreşte oasele şi muşchii; de asemenea, ajută la reducerea stresului, scade tensiunea arterială şi ne ajută să ne menţinem silueta în mod eficient. Cu cât mergem mai mult, cu atât mai bine. Energia consumată depinde de ritmul de mers. Începem să ardem grăsimi numai după 30-40 de minute de mers pe jos, deoarece corpul are tendinţa de a-şi lua energia din depozitul de glicogen din organism.

Metabolismul devine optim la viteza de 7 kilometri pe oră, dar dacă vă lipseşte exerciţiul, puteţi creşte viteza treptat. Nu uitaţi că mersul pe jos nu trebuie să vă lase fără suflare şi nici cu dureri intense de picioare sau alt disconfort similar.

În susul dealului e cel mai bine pentru sănătate

În orice loc e bine să mergeţi pe jos, dar, fireşte, este mai plăcut dacă împrejurimile sunt frumoase; mersul pe munte este cel mai benefic. Climatul montan în sine vă solicită şi vă mobilizează sistemul circulator şi respirator, grăbind astfel întregul metabolism. Cel mai eficient mod de ardere a grăsimilor este mersul pe pantă în sus, când pulsul creşte în mod natural şi musculatura este angrenată într-un efort intens. Cu toate acestea, se recomandă abordarea prudentă a excursiilor pe munte, pentru cei care au probleme de tensiune arterială şi suferă boli grave ale sistemului circulator, boli de inimă, diabet sau hipertiroidism. Înainte de a se angrena în genul acesta de activităţi, este bine să se consulte medicul.

De ce aveţi nevoie

  • Luaţi-vă haine din materiale care permit corpului să respire şi nu ţin umezeala; luaţi în considerare confortul vestimentar în timp ce mergeţi.
  • Cel mai important este însă să aveţi papuci comozi.
  • Aceştia trebuie să fie uşori şi să susţină gleznele, să aibă tălpici ergonomice şi să nu vă jeneze.
  • Talpa trebuie să fie groasă şi moale pentru tracţiune şi durabilitate, susţinând bine atât călcâiul, cât şi degetele de la picioare.
  • Rucsacul trebuie să fie confortabil şi uşor, cu centuri late care să nu vă deranjeze în timpul mersului.

Rețete care te-ar putea interesa

Mâncare de linte
Mâncare de linte

Un gust extraordinar și o aromă interesantă.

4 persoane sub 15 min Simplu
Mușchi de vită la cuptor - svickova
Mușchi de vită la cuptor - svickova

Descoperă acum o rețetă delicioasa cehească cu tradiție.

3 persoane peste 45 min Mediu
Kalalaatikko - pește la cuptor cu cartofi franțuzești
Kalalaatikko - pește la cuptor cu cartofi franțuzești

Rețeta provenită din Finlanda.

4 persoane 30-45 min Simplu
Spaghete cu mazăre și porumb
Spaghete cu mazăre și porumb

Un gust extraordinar și o aromă interesantă.

4 persoane 15-30 min Simplu
Mersul pe jos pe munte

Este momentul să mergeţi pe jos

Mersul pe jos stimulează toate activităţile corpului. Oxigenarea îmbunătăţeşte circulaţia, sporeşte imunitatea, întăreşte oasele şi muşchii; de asemenea, ajută la reducerea stresului, scade tensiunea arterială şi ne ajută să ne menţinem silueta în mod eficient. Cu cât mergem mai mult, cu atât mai bine. Energia consumată depinde de ritmul de mers. Începem să ardem grăsimi numai după 30-40 de minute de mers pe jos, deoarece corpul are tendinţa de a-şi lua energia din depozitul de glicogen din organism.

Metabolismul devine optim la viteza de 7 kilometri pe oră, dar dacă vă lipseşte exerciţiul, puteţi creşte viteza treptat. Nu uitaţi că mersul pe jos nu trebuie să vă lase fără suflare şi nici cu dureri intense de picioare sau alt disconfort similar.

În susul dealului e cel mai bine pentru sănătate

În orice loc e bine să mergeţi pe jos, dar, fireşte, este mai plăcut dacă împrejurimile sunt frumoase; mersul pe munte este cel mai benefic. Climatul montan în sine vă solicită şi vă mobilizează sistemul circulator şi respirator, grăbind astfel întregul metabolism. Cel mai eficient mod de ardere a grăsimilor este mersul pe pantă în sus, când pulsul creşte în mod natural şi musculatura este angrenată într-un efort intens. Cu toate acestea, se recomandă abordarea prudentă a excursiilor pe munte, pentru cei care au probleme de tensiune arterială şi suferă boli grave ale sistemului circulator, boli de inimă, diabet sau hipertiroidism. Înainte de a se angrena în genul acesta de activităţi, este bine să se consulte medicul.

De ce aveţi nevoie

  • Luaţi-vă haine din materiale care permit corpului să respire şi nu ţin umezeala; luaţi în considerare confortul vestimentar în timp ce mergeţi.
  • Cel mai important este însă să aveţi papuci comozi.
  • Aceştia trebuie să fie uşori şi să susţină gleznele, să aibă tălpici ergonomice şi să nu vă jeneze.
  • Talpa trebuie să fie groasă şi moale pentru tracţiune şi durabilitate, susţinând bine atât călcâiul, cât şi degetele de la picioare.
  • Rucsacul trebuie să fie confortabil şi uşor, cu centuri late care să nu vă deranjeze în timpul mersului.