Bună, noi folosim cookie-uri în scopuri statistice, pentru analiza traficului de pe site, pentru analize de marketing și pentru îmbunătățirea experienței vizitatorului pe site.

Mai multe informații

Accept Nu accept

Cum vă menţineţi căldura iarna fără a vă îngrăşa

 

Pe vreme rece

  • Amintiţi-vă să luaţi micul dejun, împreună cu lapte sau ceai cald.
  • Luaţi mese regulate; nu vă înfometaţi până când începe să vă fie frig.
  • Iarna, mâncaţi, de cel puţin două ori pe zi, mese calde. Corpul va pierde astfel mai puţină energie şi nu va trebui să încălzească mâncarea înainte de a o digera.

Aduceţi-vă aminte de fructe şi legume

Dacă mâncaţi iarna fructe şi legume de cel puţin două ori pe zi, nu veţi avea deficienţe de vitamine, care scad imunitatea corpului. Vitaminele şi mineralele reglează sistemul digestiv. Dacă nu ne alimentăm cu vitamine, corpul va începe sa se îngraşe, în loc să consume grăsimea, fapt ce duce la obezitate. Nu trebuie să cumpăraţi fructe proaspete şi legume, cele congelate fiind foarte bune.

Vă place să fiţi supli? Folosiţi condimente

Condimentele dau căldură corpului şi stimulează sistemul circulator. În acelaşi timp, ucid bacteriile si luptă împotriva răcelilor. Condimentele ne imbunătăţesc metabolismul, ajută digestia, şi nu permit corpului a se îngrăşa. Adăugaţi condimente în supe, sosuri, la cărnuri şi peşte – asezonaţi-le cu diferite varietăţi de piper, ienibahar, frunze de dafin, ardei iute, rozmarin, ghimbir şi scorţişoară.

Alegeţi supele

Supele nu vă îngraşă, din contră, vă ajută să slăbiţi, întrucât conţin in majoritatea lor apă. Acestea au la bază o fiertură delicioasă de legume, a cărei căldură întăreşte corpul, şi condimente, care cresc acest efect. O supă cu o bucată de carne poate fi o masă bogată în sine, iar fiertura în sine nu trebuie să fie foarte bogată în calorii. O cană de fiertură are numai 100 kilocalorii, ceea ce reprezintă 5% din minimul de calorii necesar zilnic. Deci puteţi consuma o supă bună pentru a vă menţine căldura corpului iarna fără să vă fie teamă de posibilitatea de a vă îngrăşa.

Evitaţi mâncărurile grase

Ne este înrădăcinată foarte adânc ideea că mesele calorice ne oferă căldură. Grăsimile sunt necesare pentru a ne proteja sistemul nervos, organele interne şi pentru a produce hormoni, dar numai jumătate din consumul tipic de grăsimi (70 g pe zi) este suficient, în timp ce restul este absorbit de ţesuturile grase… ceea ce ne îngraşă. Alegeţi mezeluri slabe şi produse lactate cu conţinut redus de grăsimi şi frigeţi carnea în folie de aluminiu.

Nu consumaţi alcool pentru căldura corpului

În special nu pe stomacul gol. De fapt, deşi simţim căldură după câteva înghiţituri de alcool, acesta se absoarbe repede în corp şi senzaţia dispare. Ieşirea afară în frigul de pe timp de iarnă după o asemenea metodă de încălzire a corpului, poate provoca degerături ale părţilor corpului expuse la frig. Alcoolul reduce timpul de răspuns al sistemului nervos, provocând întârzieri în percepţia frigului.


Rețete care te-ar putea interesa

Clătite cu broccoli
Clătite cu broccoli

Un gust extraordinar și o aromă interesantă.

4 persoane 15-30 min Simplu
Mâncare de broccoli
Mâncare de broccoli

Un gust extraordinar și o aromă interesantă.

3 persoane sub 15 min Simplu
Caldo Verde - supă portugheză cu varză și legume
Caldo Verde - supă portugheză cu varză și legume

Caldo Verde este ciorba națională portugheză în a cărei preparare se folosesc frunze de varză numită couve gallega.

4 persoane peste 45 min Simplu
Mâncare de ciuperci cu măsline
Mâncare de ciuperci cu măsline

Un gust extraordinar și o aromă interesantă.

2 persoane 15-30 min Simplu
Cum vă menţineţi căldura iarna fără a vă îngrăşa
 

Pe vreme rece

  • Amintiţi-vă să luaţi micul dejun, împreună cu lapte sau ceai cald.
  • Luaţi mese regulate; nu vă înfometaţi până când începe să vă fie frig.
  • Iarna, mâncaţi, de cel puţin două ori pe zi, mese calde. Corpul va pierde astfel mai puţină energie şi nu va trebui să încălzească mâncarea înainte de a o digera.

Aduceţi-vă aminte de fructe şi legume

Dacă mâncaţi iarna fructe şi legume de cel puţin două ori pe zi, nu veţi avea deficienţe de vitamine, care scad imunitatea corpului. Vitaminele şi mineralele reglează sistemul digestiv. Dacă nu ne alimentăm cu vitamine, corpul va începe sa se îngraşe, în loc să consume grăsimea, fapt ce duce la obezitate. Nu trebuie să cumpăraţi fructe proaspete şi legume, cele congelate fiind foarte bune.

Vă place să fiţi supli? Folosiţi condimente

Condimentele dau căldură corpului şi stimulează sistemul circulator. În acelaşi timp, ucid bacteriile si luptă împotriva răcelilor. Condimentele ne imbunătăţesc metabolismul, ajută digestia, şi nu permit corpului a se îngrăşa. Adăugaţi condimente în supe, sosuri, la cărnuri şi peşte – asezonaţi-le cu diferite varietăţi de piper, ienibahar, frunze de dafin, ardei iute, rozmarin, ghimbir şi scorţişoară.

Alegeţi supele

Supele nu vă îngraşă, din contră, vă ajută să slăbiţi, întrucât conţin in majoritatea lor apă. Acestea au la bază o fiertură delicioasă de legume, a cărei căldură întăreşte corpul, şi condimente, care cresc acest efect. O supă cu o bucată de carne poate fi o masă bogată în sine, iar fiertura în sine nu trebuie să fie foarte bogată în calorii. O cană de fiertură are numai 100 kilocalorii, ceea ce reprezintă 5% din minimul de calorii necesar zilnic. Deci puteţi consuma o supă bună pentru a vă menţine căldura corpului iarna fără să vă fie teamă de posibilitatea de a vă îngrăşa.

Evitaţi mâncărurile grase

Ne este înrădăcinată foarte adânc ideea că mesele calorice ne oferă căldură. Grăsimile sunt necesare pentru a ne proteja sistemul nervos, organele interne şi pentru a produce hormoni, dar numai jumătate din consumul tipic de grăsimi (70 g pe zi) este suficient, în timp ce restul este absorbit de ţesuturile grase… ceea ce ne îngraşă. Alegeţi mezeluri slabe şi produse lactate cu conţinut redus de grăsimi şi frigeţi carnea în folie de aluminiu.

Nu consumaţi alcool pentru căldura corpului

În special nu pe stomacul gol. De fapt, deşi simţim căldură după câteva înghiţituri de alcool, acesta se absoarbe repede în corp şi senzaţia dispare. Ieşirea afară în frigul de pe timp de iarnă după o asemenea metodă de încălzire a corpului, poate provoca degerături ale părţilor corpului expuse la frig. Alcoolul reduce timpul de răspuns al sistemului nervos, provocând întârzieri în percepţia frigului.