Bună, noi folosim cookie-uri în scopuri statistice, pentru analiza traficului de pe site, pentru analize de marketing și pentru îmbunătățirea experienței vizitatorului pe site.

Mai multe informații

Accept Nu accept

Cum să treci de la mâncăruri de vară la legume de toamnă

În ciuda credinței generale, multe mâncăruri de vară și rețete de toamnă au lucruri în comun, în special în zona noastră. Odată ce vara s-a încheiat, mulți oameni tind să considere ideea legumelor proaspete învechită, deși unele legume de toamnă sunt excelente ingrediente în salate proaspete pentru cei mici și cei mari deopotrivă.

Ce să păstrezi din perioada verii

  1. Poți pregăti cu siguranță salate în continuare pentru copiii tăi care sunt la școală. Evită legumele timpurii (tind să fie percepute ca neinteresante în această perioadă a anului), și concentrează-te pe broccoli, morcovi, țelină și sfeclă roșie. Fierbe-le ușor sau pregătește-le pe aburi.
  2. Legumele ca garnitură sunt o altă idee bună, dacă adaugi și puțină carne proaspăt gătită.
  3. Oferă rădăcinoase crude, dacă copiilor tăi le plac: nu sunt la fel de nutritive, dar pot fi mult mai atractive în contrast cu un sandwich anost.

Cuvântul cheie e dulce

Copiilor le plac mâncărurile dulci și majoritatea legumelor devin mai dulci cu cât intrăm mai mult în toamnă. Ca și în cazul pomilor fructiferi, legumele își folosesc rădăcinile și… fructele pentru a depozita diverse substanțe care ne sunt folositoare. Majoritatea acestora sunt proteine, minerale și vitamine, dar, incidental, carbohidrații și acizii grași sunt și ei prezenți. Pe lângă acestea, substanțele zaharoase (sub forma de glucoză și fructoză) sunt tot mai prezente de la o săptămână la alta. 

E destul de simplu să intensificăm natura dulce a legumelor:

  1. Le poți folosi în salate cu oțet balsamic. Avantajul acestui ingredient este că remarcă gustul dulce al legumelor, atâta vreme cât acestea sunt tăiate crude.
  2. Adaugă condimente folosite în general pentru mâncăruri dulci (cardamom, coajă de nucșoară, chimion) la mâncărurile tale de legume, iar copiii tăi le vor prefera cu siguranță la școală.

Rețete care te-ar putea interesa

Linte cu ciuperci
Linte cu ciuperci

Un gust extraordinar și o aromă interesantă.

3 persoane 30-45 min Simplu
Wok de legume cu brânză tofu și ciuperci
Wok de legume cu brânză tofu și ciuperci

Un gust extraordinar și o aromă interesantă.

4 persoane sub 15 min Simplu
Chipsuri de legume cu guacamole cu broccoli
Chipsuri de legume cu guacamole cu broccoli

Un gust extraordinar și o aromă interesantă.

2 persoane 15-30 min Simplu
Coșulețe din bacon umplute cu legume
Coșulețe din bacon umplute cu legume

Un gust extraordinar și o aromă interesantă.

10 persoane 30-45 min Simplu
Cum să treci de la mâncăruri de vară la legume de toamnă

În ciuda credinței generale, multe mâncăruri de vară și rețete de toamnă au lucruri în comun, în special în zona noastră. Odată ce vara s-a încheiat, mulți oameni tind să considere ideea legumelor proaspete învechită, deși unele legume de toamnă sunt excelente ingrediente în salate proaspete pentru cei mici și cei mari deopotrivă.

Ce să păstrezi din perioada verii

  1. Poți pregăti cu siguranță salate în continuare pentru copiii tăi care sunt la școală. Evită legumele timpurii (tind să fie percepute ca neinteresante în această perioadă a anului), și concentrează-te pe broccoli, morcovi, țelină și sfeclă roșie. Fierbe-le ușor sau pregătește-le pe aburi.
  2. Legumele ca garnitură sunt o altă idee bună, dacă adaugi și puțină carne proaspăt gătită.
  3. Oferă rădăcinoase crude, dacă copiilor tăi le plac: nu sunt la fel de nutritive, dar pot fi mult mai atractive în contrast cu un sandwich anost.

Cuvântul cheie e dulce

Copiilor le plac mâncărurile dulci și majoritatea legumelor devin mai dulci cu cât intrăm mai mult în toamnă. Ca și în cazul pomilor fructiferi, legumele își folosesc rădăcinile și… fructele pentru a depozita diverse substanțe care ne sunt folositoare. Majoritatea acestora sunt proteine, minerale și vitamine, dar, incidental, carbohidrații și acizii grași sunt și ei prezenți. Pe lângă acestea, substanțele zaharoase (sub forma de glucoză și fructoză) sunt tot mai prezente de la o săptămână la alta. 

E destul de simplu să intensificăm natura dulce a legumelor:

  1. Le poți folosi în salate cu oțet balsamic. Avantajul acestui ingredient este că remarcă gustul dulce al legumelor, atâta vreme cât acestea sunt tăiate crude.
  2. Adaugă condimente folosite în general pentru mâncăruri dulci (cardamom, coajă de nucșoară, chimion) la mâncărurile tale de legume, iar copiii tăi le vor prefera cu siguranță la școală.