Bună, noi folosim cookie-uri în scopuri statistice, pentru analiza traficului de pe site, pentru analize de marketing și pentru îmbunătățirea experienței vizitatorului pe site.

Mai multe informații

Accept Nu accept

Legumele care conțin cea mai mare cantitate de vitamina C

Cele mai bogate legume în vitamina C

 

Temperaturile scad, zilele se scurtează, starea de spirit nu este întotdeauna cea mai bună... A venit momentul să impulsionezi puțin apărarea naturală a organismului! Focusează-te pe o vitamină pe care corpul nostru nu o produce singur: vitamina C. Contrar unei idei preconcepute, aceasta nu se găsește doar în portocale și kiwi, ba dimpotrivă!

 

Legumele conțin mai multă vitamina C decât fructele

Știai că portocalele nu sunt alimentul proaspăt cu cea mai mare cantitate de vitamina C? În topul listei sunt ardeiul galben crud, coacăzele negre și ... pătrunjelul! Apoi urmează cele patru: ardeiul roșu crud, hreanul și varza kale. Abia apoi urmează în clasament kiwi-ul, după care piure-ul de broccoli, ardeiul gătit, varza de Bruxelles și fructele de pădure roșii. Așadar, portocalele și lămâile proaspete nu sunt campionele vitaminei C, chiar dacă ele conțin o cantitate semnificativă (52 mg / 100 g versus 200 mg / 100 g în cazul pătrunjelului sau 165 mg / 100 g pentru ardeiul galben crud). Alte legume bogate în vitamina C sunt toate soiurile de varză, cicoarea, măcrișul, măcrișul de baltă și spanacul crud. 

Sursă: Ciqual, 2009

 

Legumele congelate sunt și ele pe listă

Legumele congelate pierd o mică parte din vitamine atunci când sunt pregătite în apă sau aburi, dar au adesea un conținut de vitamina C mai mare decât echivalentele lor proaspete dintr-un simplu motiv: sunt preparate și congelate imediat după recoltare. Legumele proaspete sunt rareori consumate imediat după recoltare. Acestea își pierd nutrienții în fiecare zi de stocare, inclusiv vitamina C - foarte sensibilă la căldură, lumină și oxigen. 

La Bonduelle, legumele sunt recoltate când sunt coapte și pregătite imediat. Astfel, fasolea verde congelată Bonduelle conține mai multă vitamina C decât fasolea verde proaspătă gătită în apă clocotită la 3 zile de la recoltare!

Sursă: Bonduelle 2008 frontal Fluorescence study și 2008 Fresh vs. Transformed comparison

 

Vitamina C, esențială pentru sănătatea noastră

Vitamina C - numită și acid ascorbic - joacă multe roluri importante în corpul nostru: este un antioxidant puternic, facilitează absorbția fierului, intervine împotriva infecțiilor bacteriene și virale, contribuie la reducerea oboselii și a sănătății sistemului nervos... Cu toate acestea, organismul nu știe să o producă singur: este esențial să ne oferim noi doza zilnică de vitamina C, din surse cât mai variate: legume, plante aromatice și fructe. Diversitatea este cheia!

 


Rețete care te-ar putea interesa

Ciorbă
Ciorbă

Un gust extraordinar și o aromă interesantă.

4 persoane sub 15 min Simplu
Chec aperitiv cu cârnăciori afumați, salam și mazăre Bonduelle
Chec aperitiv cu cârnăciori afumați, salam și mazăre Bonduelle

Un gust extraordinar și o aromă interesantă.

12 persoane 15-30 min Simplu
Plăcintă cu spanac
Plăcintă cu spanac

O plăcintă foarte gustoasă.

12 persoane peste 45 min Simplu
Păstrăv cu ciuperci
Păstrăv cu ciuperci

Un gust extraordinar și o aromă interesantă.

6 persoane 15-30 min Simplu
Legumele care conțin cea mai mare cantitate de vitamina C

Cele mai bogate legume în vitamina C

 

Temperaturile scad, zilele se scurtează, starea de spirit nu este întotdeauna cea mai bună... A venit momentul să impulsionezi puțin apărarea naturală a organismului! Focusează-te pe o vitamină pe care corpul nostru nu o produce singur: vitamina C. Contrar unei idei preconcepute, aceasta nu se găsește doar în portocale și kiwi, ba dimpotrivă!

 

Legumele conțin mai multă vitamina C decât fructele

Știai că portocalele nu sunt alimentul proaspăt cu cea mai mare cantitate de vitamina C? În topul listei sunt ardeiul galben crud, coacăzele negre și ... pătrunjelul! Apoi urmează cele patru: ardeiul roșu crud, hreanul și varza kale. Abia apoi urmează în clasament kiwi-ul, după care piure-ul de broccoli, ardeiul gătit, varza de Bruxelles și fructele de pădure roșii. Așadar, portocalele și lămâile proaspete nu sunt campionele vitaminei C, chiar dacă ele conțin o cantitate semnificativă (52 mg / 100 g versus 200 mg / 100 g în cazul pătrunjelului sau 165 mg / 100 g pentru ardeiul galben crud). Alte legume bogate în vitamina C sunt toate soiurile de varză, cicoarea, măcrișul, măcrișul de baltă și spanacul crud. 

Sursă: Ciqual, 2009

 

Legumele congelate sunt și ele pe listă

Legumele congelate pierd o mică parte din vitamine atunci când sunt pregătite în apă sau aburi, dar au adesea un conținut de vitamina C mai mare decât echivalentele lor proaspete dintr-un simplu motiv: sunt preparate și congelate imediat după recoltare. Legumele proaspete sunt rareori consumate imediat după recoltare. Acestea își pierd nutrienții în fiecare zi de stocare, inclusiv vitamina C - foarte sensibilă la căldură, lumină și oxigen. 

La Bonduelle, legumele sunt recoltate când sunt coapte și pregătite imediat. Astfel, fasolea verde congelată Bonduelle conține mai multă vitamina C decât fasolea verde proaspătă gătită în apă clocotită la 3 zile de la recoltare!

Sursă: Bonduelle 2008 frontal Fluorescence study și 2008 Fresh vs. Transformed comparison

 

Vitamina C, esențială pentru sănătatea noastră

Vitamina C - numită și acid ascorbic - joacă multe roluri importante în corpul nostru: este un antioxidant puternic, facilitează absorbția fierului, intervine împotriva infecțiilor bacteriene și virale, contribuie la reducerea oboselii și a sănătății sistemului nervos... Cu toate acestea, organismul nu știe să o producă singur: este esențial să ne oferim noi doza zilnică de vitamina C, din surse cât mai variate: legume, plante aromatice și fructe. Diversitatea este cheia!