Bună, noi folosim cookie-uri în scopuri statistice, pentru analiza traficului de pe site, pentru analize de marketing și pentru îmbunătățirea experienței vizitatorului pe site.

Mai multe informații

Legume gustoase, variate şi sănătoase

Proporţiile corecte

Este bine să preparaţi şi asezonaţi legumele cu ajutorul metodelor cele mai noi si mai variate şi să le serviţi în porţii mari. Pregătiţi un meniu tradiţional, dar schimbaţi proporţiile de carne şi legume; este ideal să serviţi trei legume diferite. De asemenea, puteţi folosi mai puţină carne decât de obicei, şi să consumaţi în schimb produse adiacente (paste, orez, cartofi) şi câteva legume sote sau o porţie mare din leguma dumneavoastră preferată. De asemenea, trebuie să introduceţi meniuri vegetariene, ce pot fi gustoase, în alimentaţia dumneavoastră: cartofi copţi cu legume prăjite, sau risotto sau paste cu legume fripte.

Iată aici câteva sugestii cum să măriţi cantitatea de legume pe care o consumaţi zilnic:

  • Adăugaţi mai mulţi ardei, morcovi, dovleci, vinete, rădăcini şi frunze de ţelină, ciuperci, mazăre verde şi fasole în meniurile dumneavoastră tradiţionale cu carne sau pui.
  • Puteţi adăuga multe legume gustoase în sandviciuri. Pe lângă roşii, castraveţi şi salata, puteţi folosi arugola, morcovi raşi, ridichi, felii de ardei roşu, ca şi varză rasă roşie sau albă.
  • Legumele congelate sunt excelente în salate. Fasolea congelată, mazărea verde, mazărea cu bob mare sau porumbul (în combinaţii diverse sau separat) sunt gustoase cu bucăţi de castravete, arpagic, roşii, arugola sau năsturel, servite pe lăptucă tăiată mărunt. Legumele congelate sunt fierte 2-3 minute, scurse şi servite cu sos.

Legume pentru copii

Merită să vă învăţaţi copiii cu feluri de mâncare cu legume. Iată câteva idei cum să faceţi asta:

  • Adăugaţi fasole albă din conservă la cartofi copţi sau serviţi-i cu o salată de legume congelate.
  • Adăugaţi morcov ras sau ţelină rasă în amestecul de hamburgeri.
  • Puteţi îmbogăţi pizza congelată cu câteva legume colorate ca ardeiul, roşiile, fasolea sau porumbul.
  • Adăugaţi bucăţele de morcovi, ardei şi roşii la spaghetti Bolognese.
  • Puteţi folosi legume rase sau feliate în sandviciuri.
  • Faceţi frigărui cu o bucată de cârnat, ardei roşii, ciuperci, dovleac, mini ştiuleţi de porumb şi alte legume.
  • La feliile de carne de vită, adăugaţi fasole, morcov mărunţit, varză tăiată mărunt, broccoli, şi alte legume.
  • Faceţi piure de rapiţa, morcovi, păstârnac şi cartofi.

Rețete care te-ar putea interesa

Salată din vinete prăjite, ceapă și roșii
Salată din vinete prăjite, ceapă și roșii

Salată specifică lumii arabe, cu vinete coapte, ceapă și roșii

8 persoane peste 45 min Mediu
Supă de roșii cu fasole roșie, porumb și bacon
Supă de roșii cu fasole roșie, porumb și bacon

O rețetă surprinzător de ușoară!

5 persoane 15-30 min Mediu
Salată cu fasole roșie, măr și brânză
Salată cu fasole roșie, măr și brânză

Un gust deosebit pentru momente speciale alături de cei dragi.

4 persoane 30-45 min Simplu
Lipie umplută cu linte, bucăți de feta și roșii
Lipie umplută cu linte, bucăți de feta și roșii

Un preparat perfect pentru un prânz sănătos sau o cină vegetariană ușoară

2 persoane 15-30 min Simplu
Legume gustoase, variate şi sănătoase

Proporţiile corecte

Este bine să preparaţi şi asezonaţi legumele cu ajutorul metodelor cele mai noi si mai variate şi să le serviţi în porţii mari. Pregătiţi un meniu tradiţional, dar schimbaţi proporţiile de carne şi legume; este ideal să serviţi trei legume diferite. De asemenea, puteţi folosi mai puţină carne decât de obicei, şi să consumaţi în schimb produse adiacente (paste, orez, cartofi) şi câteva legume sote sau o porţie mare din leguma dumneavoastră preferată. De asemenea, trebuie să introduceţi meniuri vegetariene, ce pot fi gustoase, în alimentaţia dumneavoastră: cartofi copţi cu legume prăjite, sau risotto sau paste cu legume fripte.

Iată aici câteva sugestii cum să măriţi cantitatea de legume pe care o consumaţi zilnic:

  • Adăugaţi mai mulţi ardei, morcovi, dovleci, vinete, rădăcini şi frunze de ţelină, ciuperci, mazăre verde şi fasole în meniurile dumneavoastră tradiţionale cu carne sau pui.
  • Puteţi adăuga multe legume gustoase în sandviciuri. Pe lângă roşii, castraveţi şi salata, puteţi folosi arugola, morcovi raşi, ridichi, felii de ardei roşu, ca şi varză rasă roşie sau albă.
  • Legumele congelate sunt excelente în salate. Fasolea congelată, mazărea verde, mazărea cu bob mare sau porumbul (în combinaţii diverse sau separat) sunt gustoase cu bucăţi de castravete, arpagic, roşii, arugola sau năsturel, servite pe lăptucă tăiată mărunt. Legumele congelate sunt fierte 2-3 minute, scurse şi servite cu sos.

Legume pentru copii

Merită să vă învăţaţi copiii cu feluri de mâncare cu legume. Iată câteva idei cum să faceţi asta:

  • Adăugaţi fasole albă din conservă la cartofi copţi sau serviţi-i cu o salată de legume congelate.
  • Adăugaţi morcov ras sau ţelină rasă în amestecul de hamburgeri.
  • Puteţi îmbogăţi pizza congelată cu câteva legume colorate ca ardeiul, roşiile, fasolea sau porumbul.
  • Adăugaţi bucăţele de morcovi, ardei şi roşii la spaghetti Bolognese.
  • Puteţi folosi legume rase sau feliate în sandviciuri.
  • Faceţi frigărui cu o bucată de cârnat, ardei roşii, ciuperci, dovleac, mini ştiuleţi de porumb şi alte legume.
  • La feliile de carne de vită, adăugaţi fasole, morcov mărunţit, varză tăiată mărunt, broccoli, şi alte legume.
  • Faceţi piure de rapiţa, morcovi, păstârnac şi cartofi.