Bună, noi folosim cookie-uri în scopuri statistice, pentru analiza traficului de pe site, pentru analize de marketing și pentru îmbunătățirea experienței vizitatorului pe site.

Mai multe informații

Accept Nu accept

Grătar și coacere: legume într-o perspectivă nouă

Pregătirea la grătar și coacerea împart un detaliu foarte important: ambele sunt potrivite pentru gătirea înceată. Majoritatea legumelor pe care le poți prepara toamna își păstrează gustul dacă sunt gătite astfel.

Sugestii pentru grătar

Această metodă de gătire implică căldură uscată, fie într-un mediu închis, fie într-unul deschis. Oricare ar fi situația, timpul este esențial: folosește o sursă de căldură delicată ca să îți optimizezi controlul asupra legumelor.

  1. Nu le arde – legumele (în special cele care conțin mari cantități de apă) sunt pasibile să se ardă ușor. Pune-le pe margine pentru a reduce impactul căldurii asupra lor.
  2. Folosește sosuri ușoare – sosurile și dressing-urile pentru legume la grătar ar trebui să fie cât mai subtile cu putință: cu cât sosul este mai subtil, cu atât mai intens gustul legumelor.
  3. Servește imediat – unul dintre elementele cheie în legătură cu grătarul este că mâncarea trebuie servită imediat, și nu jumătate de oră mai târziu. 

Arta de a coace 

În fapt, nu coci legumele: coci aluat cu legume. Așa că axează-te pe el și pe interacțiunea lui cu legumele. 

  • Cantități moderate – dacă adaugi o porție prea mare de legume în aluat vei împiedica procesul corect de coacere.
  • Condimente – majoritatea rețetelor care implică coacere solicită cantități mai mari de condimente. Dar, dacă condimentezi legumele înainte, ar trebui să fii atent să nu pui prea mult în aluat.

Fierbe sau gătește pe aburi înainte – unele legume (morcovii, de pildă) au nevoie să fie fierte sau gătite pe aburi înainte de a fi puse în aluat. Strecoară-le cu atenție pentru a reduce excesul de apă în acest caz.


Rețete care te-ar putea interesa

Conopidă în stil chinezesc

Conopidă în stil chinezesc

Reinventează rețeta clasică cu conopidă. Un preparat ușor de pregătit și foarte sățios.

2 persoane 15-30 min Mediu
Piftie cu legume

Piftie cu legume

Un preparat ce nu trebuie să lipsească de la masa de Crăciun, dar într-o formă reinterpretată, vegetariană

2 persoane peste 45 min Mediu
Cartofi umpluți

Cartofi umpluți

O rețetă delicioasă pentru întreaga familie.

4 persoane 30-45 min Simplu
Sarmale la tuci cu ciuperci și carne

Sarmale la tuci cu ciuperci și carne

Un gust extraordinar și o aromă interesantă.

8 persoane peste 45 min Simplu
Grătar și coacere: legume într-o perspectivă nouă

Pregătirea la grătar și coacerea împart un detaliu foarte important: ambele sunt potrivite pentru gătirea înceată. Majoritatea legumelor pe care le poți prepara toamna își păstrează gustul dacă sunt gătite astfel.

Sugestii pentru grătar

Această metodă de gătire implică căldură uscată, fie într-un mediu închis, fie într-unul deschis. Oricare ar fi situația, timpul este esențial: folosește o sursă de căldură delicată ca să îți optimizezi controlul asupra legumelor.

  1. Nu le arde – legumele (în special cele care conțin mari cantități de apă) sunt pasibile să se ardă ușor. Pune-le pe margine pentru a reduce impactul căldurii asupra lor.
  2. Folosește sosuri ușoare – sosurile și dressing-urile pentru legume la grătar ar trebui să fie cât mai subtile cu putință: cu cât sosul este mai subtil, cu atât mai intens gustul legumelor.
  3. Servește imediat – unul dintre elementele cheie în legătură cu grătarul este că mâncarea trebuie servită imediat, și nu jumătate de oră mai târziu. 

Arta de a coace 

În fapt, nu coci legumele: coci aluat cu legume. Așa că axează-te pe el și pe interacțiunea lui cu legumele. 

  • Cantități moderate – dacă adaugi o porție prea mare de legume în aluat vei împiedica procesul corect de coacere.
  • Condimente – majoritatea rețetelor care implică coacere solicită cantități mai mari de condimente. Dar, dacă condimentezi legumele înainte, ar trebui să fii atent să nu pui prea mult în aluat.

Fierbe sau gătește pe aburi înainte – unele legume (morcovii, de pildă) au nevoie să fie fierte sau gătite pe aburi înainte de a fi puse în aluat. Strecoară-le cu atenție pentru a reduce excesul de apă în acest caz.