Bună, noi folosim cookie-uri în scopuri statistice, pentru analiza traficului de pe site, pentru analize de marketing și pentru îmbunătățirea experienței vizitatorului pe site.

Mai multe informații

Grătar și coacere: legume într-o perspectivă nouă

Pregătirea la grătar și coacerea împart un detaliu foarte important: ambele sunt potrivite pentru gătirea înceată. Majoritatea legumelor pe care le poți prepara toamna își păstrează gustul dacă sunt gătite astfel.

Sugestii pentru grătar

Această metodă de gătire implică căldură uscată, fie într-un mediu închis, fie într-unul deschis. Oricare ar fi situația, timpul este esențial: folosește o sursă de căldură delicată ca să îți optimizezi controlul asupra legumelor.

  1. Nu le arde – legumele (în special cele care conțin mari cantități de apă) sunt pasibile să se ardă ușor. Pune-le pe margine pentru a reduce impactul căldurii asupra lor.
  2. Folosește sosuri ușoare – sosurile și dressing-urile pentru legume la grătar ar trebui să fie cât mai subtile cu putință: cu cât sosul este mai subtil, cu atât mai intens gustul legumelor.
  3. Servește imediat – unul dintre elementele cheie în legătură cu grătarul este că mâncarea trebuie servită imediat, și nu jumătate de oră mai târziu. 

Arta de a coace 

În fapt, nu coci legumele: coci aluat cu legume. Așa că axează-te pe el și pe interacțiunea lui cu legumele. 

  • Cantități moderate – dacă adaugi o porție prea mare de legume în aluat vei împiedica procesul corect de coacere.
  • Condimente – majoritatea rețetelor care implică coacere solicită cantități mai mari de condimente. Dar, dacă condimentezi legumele înainte, ar trebui să fii atent să nu pui prea mult în aluat.

Fierbe sau gătește pe aburi înainte – unele legume (morcovii, de pildă) au nevoie să fie fierte sau gătite pe aburi înainte de a fi puse în aluat. Strecoară-le cu atenție pentru a reduce excesul de apă în acest caz.


Rețete care te-ar putea interesa

Khachapuri (Plăcintă georgiană cu brânză)
Khachapuri (Plăcintă georgiană cu brânză)

Descoperă savoarea bucătăriei georgiene.

1 persoane peste 45 min Simplu
Salată cu ton și legume
Salată cu ton și legume

Rapidă și ușor de preparat, salata cu ton și amestec mediteranean de legume poate fi servită în orice moment al zilei.

6 persoane 15-30 min Simplu
Supă minestrone cu spanac
Supă minestrone cu spanac

O supă de legume delicioasă cu fasole roșie și spanac

2 persoane 30-45 min Mediu
Cheesecake cu morcovi
Cheesecake cu morcovi

Un desert cremos și surprinzator cu un gust dulce de morcovi!

10 persoane peste 45 min Mediu
Grătar și coacere: legume într-o perspectivă nouă

Pregătirea la grătar și coacerea împart un detaliu foarte important: ambele sunt potrivite pentru gătirea înceată. Majoritatea legumelor pe care le poți prepara toamna își păstrează gustul dacă sunt gătite astfel.

Sugestii pentru grătar

Această metodă de gătire implică căldură uscată, fie într-un mediu închis, fie într-unul deschis. Oricare ar fi situația, timpul este esențial: folosește o sursă de căldură delicată ca să îți optimizezi controlul asupra legumelor.

  1. Nu le arde – legumele (în special cele care conțin mari cantități de apă) sunt pasibile să se ardă ușor. Pune-le pe margine pentru a reduce impactul căldurii asupra lor.
  2. Folosește sosuri ușoare – sosurile și dressing-urile pentru legume la grătar ar trebui să fie cât mai subtile cu putință: cu cât sosul este mai subtil, cu atât mai intens gustul legumelor.
  3. Servește imediat – unul dintre elementele cheie în legătură cu grătarul este că mâncarea trebuie servită imediat, și nu jumătate de oră mai târziu. 

Arta de a coace 

În fapt, nu coci legumele: coci aluat cu legume. Așa că axează-te pe el și pe interacțiunea lui cu legumele. 

  • Cantități moderate – dacă adaugi o porție prea mare de legume în aluat vei împiedica procesul corect de coacere.
  • Condimente – majoritatea rețetelor care implică coacere solicită cantități mai mari de condimente. Dar, dacă condimentezi legumele înainte, ar trebui să fii atent să nu pui prea mult în aluat.

Fierbe sau gătește pe aburi înainte – unele legume (morcovii, de pildă) au nevoie să fie fierte sau gătite pe aburi înainte de a fi puse în aluat. Strecoară-le cu atenție pentru a reduce excesul de apă în acest caz.