Bună, noi folosim cookie-uri în scopuri statistice, pentru analiza traficului de pe site, pentru analize de marketing și pentru îmbunătățirea experienței vizitatorului pe site.

Mai multe informații

Accept Nu accept

Evitaţi răceala întărindu-vă imunitatea şi starea de sănătate generală

Este bine de ştiut că – în afara situaţiilor extreme – imunitatea corpului dumneavoastră depinde de dumneavoastră şi de felul în care vă trataţi corpul. Depinde de stilul dumneavoastră de viaţă, de mâncarea pe care o mâncaţi şi de timpul pe care îl petreceţi dormind şi făcând exerciţii fizice. 

1. Alegeţi o dietă inteligentă

Deşi ar putea părea un clişeu, cel mai bun mod de a creşte imunitatea corpului dumneavoastră este să mâncaţi fructe şi legume.

Vitaminele şi microelementele conţinute în acestea cresc producerea globulelor albe din sânge responsabile cu lupta împotriva bacteriilor şi a viruşilor, implicit anulând răceala. Includeţi mâncăruri care conţin proteine, care joacă un rol important în special în producerea de anticorpi.

Adăugaţi o lingură de mâncare de germeni de grâu sau seminţe de floarea soarelui în mesele dumneavoastră – în acest fel vă veţi stimula producerea de citocine, responsabile cu producerea de anticorpi.

2. Râdeţi din toată inima

Când râdeţi, vă umpleţi plămânii cu de trei ori mai mult aer, oxigenându-vă corpul şi îmbunătăţind funcţionarea sistemului imunitar. Învăţaţi de asemenea să reduceţi stresul. E bine de ştiut că imunitatea noastră are legătură cu sistemul nostru nervos. În situaţii critice, corpurile noastre produc un “hormon de stres”. Perioadele prelungite de stres pot afecta integritatea celulelor responsabile cu lupta împotriva infecţiilor. Chiar dacă nu suntem perfect capabili să evităm situaţiile stresante, putem învăţa să îndepărtăm frustrarea şi stresul. Cum? Practicând yoga, plimbandu-va, vizionand filme, gătind sau spălând podelele, întinzându-vă pe spate şi ascultând muzică.

3. Întăriţi-vă imunitatea

Activităţile zilnice obişnuite funcţionează ca un vaccin. Exact ca în cazul unui vaccin obişnuit, aceste activităţi trebuie aplicate cu pricepere.

Prin terapia de şoc riscaţi efecte contrare celor intenţionate de dumneavoastră. Aerisiţi-vă bine locuinţa. Dormiţi cu geamul deschis.

Când temperatura din casă ajunge la 20 de grade Celsius închideţi sursa de căldură. Nu vă îmbrăcaţi foarte călduros. Supraîncălzirea corpului este la fel de periculoasă ca răcirea excesivă. Acasă, staţi fără şosete şi îmbrăcaţi-vă mai bine cu un tricou, decât cu o bluză călduroasă.

4. Evitaţi alcoolul şi tutunul

Alcoolul scade nivelul de vitamine A, C, E şi B, cât şi nivelul de seleniu, deteriorându-vă rapid imunitatea. Fumatul creşte producţia de radicali liberi. Monitorizarea constantă a radicalilor liberi vă solicită sistemul de apărare. Fumatul deteriorează ţesutul epitelial din nas şi din gât, cât şi cilii care distrug bacteriile.

Vitamine şi microelemente pentru a stimula imunitatea:

  • Cupru – sprijină activitatea sistemului imunitar. Îl puteţi lua din nuci, seminţe de dovleac, ciocolată.
  • Zinc – cu ajutorul său sunt produse globulele albe în măduva spinării. Zincul supervizează activitatea timusului, care este responsabil de producerea limfocitelor. Se găseşte în fructe de mare şi hrană marină, carne şi legume.
  • Vitamina A – nivelul scăzut al acesteia în sânge cauzează micşorarea timusului şi, implicit, un număr mai mic de globule albe în sânge. Vitamina A se găseşte în carne (mai ales în ficat), unt, lapte integral şi brânză.
  • Acid folic – controlează producţia de globule albe în măduvă. Se găseşte în legume şi zarzavaturi cu frunză verde.
  • Vitamina E – sprijină sistemul imunitar în lupta cu radicalii liberi. Cele mai bune surse sunt seminţele de floarea soarelui, alunele, germenii de grâu, spanacul gătit, uleiurile vegetale, uleiul de peşte, nucile, ouăle, peştele.

Rețete care te-ar putea interesa

Lasagna cu spanac
Lasagna cu spanac

Un preparat delicios pentru întreaga familie.

4 persoane peste 45 min Simplu
Mămăligă cu ceapă verde și mazăre cu roșii
Mămăligă cu ceapă verde și mazăre cu roșii

Un gust extraordinar și o aromă interesantă.

4 persoane 30-45 min Simplu
Quesadilla cu piure de morcov și portocale
Quesadilla cu piure de morcov și portocale

O experiență culinară.

4 persoane 15-30 min Simplu
Salată de paste cu ton și porumb
Salată de paste cu ton și porumb

Pentru o masă rapidă și sănătoasă, pastele cu ton sunt mereu o alegere bună.

4 persoane 30-45 min Simplu
Evitaţi răceala întărindu-vă imunitatea şi starea de sănătate generală

Este bine de ştiut că – în afara situaţiilor extreme – imunitatea corpului dumneavoastră depinde de dumneavoastră şi de felul în care vă trataţi corpul. Depinde de stilul dumneavoastră de viaţă, de mâncarea pe care o mâncaţi şi de timpul pe care îl petreceţi dormind şi făcând exerciţii fizice. 

1. Alegeţi o dietă inteligentă

Deşi ar putea părea un clişeu, cel mai bun mod de a creşte imunitatea corpului dumneavoastră este să mâncaţi fructe şi legume.

Vitaminele şi microelementele conţinute în acestea cresc producerea globulelor albe din sânge responsabile cu lupta împotriva bacteriilor şi a viruşilor, implicit anulând răceala. Includeţi mâncăruri care conţin proteine, care joacă un rol important în special în producerea de anticorpi.

Adăugaţi o lingură de mâncare de germeni de grâu sau seminţe de floarea soarelui în mesele dumneavoastră – în acest fel vă veţi stimula producerea de citocine, responsabile cu producerea de anticorpi.

2. Râdeţi din toată inima

Când râdeţi, vă umpleţi plămânii cu de trei ori mai mult aer, oxigenându-vă corpul şi îmbunătăţind funcţionarea sistemului imunitar. Învăţaţi de asemenea să reduceţi stresul. E bine de ştiut că imunitatea noastră are legătură cu sistemul nostru nervos. În situaţii critice, corpurile noastre produc un “hormon de stres”. Perioadele prelungite de stres pot afecta integritatea celulelor responsabile cu lupta împotriva infecţiilor. Chiar dacă nu suntem perfect capabili să evităm situaţiile stresante, putem învăţa să îndepărtăm frustrarea şi stresul. Cum? Practicând yoga, plimbandu-va, vizionand filme, gătind sau spălând podelele, întinzându-vă pe spate şi ascultând muzică.

3. Întăriţi-vă imunitatea

Activităţile zilnice obişnuite funcţionează ca un vaccin. Exact ca în cazul unui vaccin obişnuit, aceste activităţi trebuie aplicate cu pricepere.

Prin terapia de şoc riscaţi efecte contrare celor intenţionate de dumneavoastră. Aerisiţi-vă bine locuinţa. Dormiţi cu geamul deschis.

Când temperatura din casă ajunge la 20 de grade Celsius închideţi sursa de căldură. Nu vă îmbrăcaţi foarte călduros. Supraîncălzirea corpului este la fel de periculoasă ca răcirea excesivă. Acasă, staţi fără şosete şi îmbrăcaţi-vă mai bine cu un tricou, decât cu o bluză călduroasă.

4. Evitaţi alcoolul şi tutunul

Alcoolul scade nivelul de vitamine A, C, E şi B, cât şi nivelul de seleniu, deteriorându-vă rapid imunitatea. Fumatul creşte producţia de radicali liberi. Monitorizarea constantă a radicalilor liberi vă solicită sistemul de apărare. Fumatul deteriorează ţesutul epitelial din nas şi din gât, cât şi cilii care distrug bacteriile.

Vitamine şi microelemente pentru a stimula imunitatea:

  • Cupru – sprijină activitatea sistemului imunitar. Îl puteţi lua din nuci, seminţe de dovleac, ciocolată.
  • Zinc – cu ajutorul său sunt produse globulele albe în măduva spinării. Zincul supervizează activitatea timusului, care este responsabil de producerea limfocitelor. Se găseşte în fructe de mare şi hrană marină, carne şi legume.
  • Vitamina A – nivelul scăzut al acesteia în sânge cauzează micşorarea timusului şi, implicit, un număr mai mic de globule albe în sânge. Vitamina A se găseşte în carne (mai ales în ficat), unt, lapte integral şi brânză.
  • Acid folic – controlează producţia de globule albe în măduvă. Se găseşte în legume şi zarzavaturi cu frunză verde.
  • Vitamina E – sprijină sistemul imunitar în lupta cu radicalii liberi. Cele mai bune surse sunt seminţele de floarea soarelui, alunele, germenii de grâu, spanacul gătit, uleiurile vegetale, uleiul de peşte, nucile, ouăle, peştele.