Bună, noi folosim cookie-uri în scopuri statistice, pentru analiza traficului de pe site, pentru analize de marketing și pentru îmbunătățirea experienței vizitatorului pe site.

Mai multe informații

Accept Nu accept

Cum să-ți dublezi aportul de legume la cină

1. Mănăncă o salată înainte

Incepe-ti cina sanatoasa cu o salata mixta de fructe si legume inainte de-a servi felul principal - aceasta te ajuta si sa mananci mai multe legume si iti umple stomacul cu o salata hranitoare, lasand astfel mai putin loc pentru mancarurile bogate in calorii care urmeaza.

2. Amestecă legumele cu felul principal

Daca faci retete cu legume si paste pentru cina, adauga niste broccoli tocat cubulete sau ardei taiati marunt si adauga niste branza. Sau adauga niste conopida in piureul de cartofi – asta va conferi cartofilor un gust mult mai dulce.

3. Prăjește legumele

Dacă nu îți plac legumele gătite la abur, incearcă să le prajesti puțin în ulei de măsline și adaugă un pic de suc de lămâie și oțet balsamic, plus o o lingură de brânză slabă. Prepară-ți o cină sănătoasă cu tot ce găsești în frigider (de ex. păstărnac, hreanul, ceapa, morcovi, etc) și aranjează toate legumele pe o foaie de copt. Presară apoi ulei de măsline, sare și piper și câteva ierburi aromate. Pune-le la cuptor aproximativ 30 de minute până devin moi. Rezultatul este o cină sănătoasă și uimitor de dulce cu fructe și legume ce se pot mânca si zilele urmatoare – porționează în caserole ceea ce rămâne și ai deja porțiile de legume pe tot parcursul săptămânii. Ai obținut un plus de legume pentru cină și ți-ai redus timpul pentru gătit la jumătate! Iar ca desert delicios cu fructe – amestecă bucăți mici de fructe și cereale integrale într-un bol de iaurt și ai obținut și un fel dulce și hrănitor. E chiar ușor să ai o cină sănătoasă cu fructe și legume, nu-i așa?


Rețete care te-ar putea interesa

Ruladă cu cremă de brânză și ciuperci
Ruladă cu cremă de brânză și ciuperci

Un gust extraordinar și o aromă interesantă.

10 persoane 15-30 min Simplu
Legume cu sos tomat și piept de pui în vin roșu
Legume cu sos tomat și piept de pui în vin roșu

Un gust extraordinar și o aromă interesantă.

2 persoane sub 15 min Simplu
Sarmale la tuci cu ciuperci și carne
Sarmale la tuci cu ciuperci și carne

Un gust extraordinar și o aromă interesantă.

8 persoane peste 45 min Simplu
Inimi de palmieri cu ciuperci
Inimi de palmieri cu ciuperci

Un gust extraordinar și o aromă interesantă.

4 persoane sub 15 min Simplu
Cum să-ți dublezi aportul de legume la cină
1. Mănăncă o salată înainte

Incepe-ti cina sanatoasa cu o salata mixta de fructe si legume inainte de-a servi felul principal - aceasta te ajuta si sa mananci mai multe legume si iti umple stomacul cu o salata hranitoare, lasand astfel mai putin loc pentru mancarurile bogate in calorii care urmeaza.

2. Amestecă legumele cu felul principal

Daca faci retete cu legume si paste pentru cina, adauga niste broccoli tocat cubulete sau ardei taiati marunt si adauga niste branza. Sau adauga niste conopida in piureul de cartofi – asta va conferi cartofilor un gust mult mai dulce.

3. Prăjește legumele

Dacă nu îți plac legumele gătite la abur, incearcă să le prajesti puțin în ulei de măsline și adaugă un pic de suc de lămâie și oțet balsamic, plus o o lingură de brânză slabă. Prepară-ți o cină sănătoasă cu tot ce găsești în frigider (de ex. păstărnac, hreanul, ceapa, morcovi, etc) și aranjează toate legumele pe o foaie de copt. Presară apoi ulei de măsline, sare și piper și câteva ierburi aromate. Pune-le la cuptor aproximativ 30 de minute până devin moi. Rezultatul este o cină sănătoasă și uimitor de dulce cu fructe și legume ce se pot mânca si zilele urmatoare – porționează în caserole ceea ce rămâne și ai deja porțiile de legume pe tot parcursul săptămânii. Ai obținut un plus de legume pentru cină și ți-ai redus timpul pentru gătit la jumătate! Iar ca desert delicios cu fructe – amestecă bucăți mici de fructe și cereale integrale într-un bol de iaurt și ai obținut și un fel dulce și hrănitor. E chiar ușor să ai o cină sănătoasă cu fructe și legume, nu-i așa?