Bună, noi folosim cookie-uri în scopuri statistice, pentru analiza traficului de pe site, pentru analize de marketing și pentru îmbunătățirea experienței vizitatorului pe site.

Mai multe informații

Accept Nu accept

Dieta "Plajelor Sudice"

Un program de alimentare sănătoasă.

În principiu aceasta nu este o dietă de slăbire, ci un program de alimentare sănătoasă. La baza ei stă teoria indicelui glicemic (GI) – util în tratarea diabetului, a bolilor de inimă şi a obezităţii precum şi a îmbunătăţirii condiţiei fizice a sportivilor.
 
După masă nivelul de zahăr în sânge creşte, în cazul produselor cu GI ridicat această creştere fiind foarte rapidă. Creşterea intensă a nivelului de zahăr conduce la o creştere intensă a producerii insulinei, cea care provoacă apetitul, cauza apariţiei dorinţei de a mânca, cel mai des a aceluiaşi lucru care a iniţiat întregul proces. La un nivel ridicat al insulinei organismul arde mai puţine calorii.

Indicele glicemic

Este o metodă de determinare a nivelului de zahăr în sânge după consumul diverselor alimente.
Produsele cu un GI scăzut determină o creştere înceată a nivelului zahărului, fapt datorită căruia nu vei simţi foamea, iar organismul va avea destul timp pentru a prelucra acizii din grăsime în energie.
Merită reţinut: îmbunătăţirea dispoziţiei proprii prin consumul chipsurilor sau a biscuiţilor nu ajută la nimic, ci dimpotrivă duce la înrăutăţirea acestei stări.
Produsele cu un GI relativ scăzut: sucul de mere, fructele moi, fulgii de ovăz, musli, fasolea, orezul basmati, pâinea de secară şi iaurtul.
 
Aceasta nu este lista completă a produselor, ea fiind prezentată în tabele special pregătite, cu ajutorul cărora pot fi alese produsele cu un GI scăzut.

Exemplu de meniu:

Mic-dejun Musli Ou fiert în coajă pe pâine prăjită cu puţin unt
Al doilea mic-dejun Chiflă din făină granulată cu puţin unt, pui şi salată Supă de zarzavat, fructe
Prânz Cereale cu nivel ridicat de hidraţi de carbon şi legume cu tuberculi O cantitate nelimitată de legume verzi O cantitate mică de carne sau la alegere fasole, linte sau tofu Fructe înăbuşite sau şerbet de fructe
 
Gustări Iaurt cu conţinut scăzut de grăsime sau o bucată de caşcaval Pâine integrală prăjită Fructe, legume crude (morcov, ţelină) Biscuiţi cu conţinut scăzut de grăsime şi brânză de vacă degresată

Rețete care te-ar putea interesa

Snert - supă olandeză din mazăre
Snert - supă olandeză din mazăre

Ciorbă foarte populară în Olanda, din mazăre verde.

6 persoane peste 45 min Complex
Mâncare de ciuperci cu măsline
Mâncare de ciuperci cu măsline

Un gust extraordinar și o aromă interesantă.

2 persoane 15-30 min Simplu
Roșii umplute cu orez și fasole roșie
Roșii umplute cu orez și fasole roșie

O masă tradițională reinterpretată

2 persoane peste 45 min Mediu
Penne Rigate cu ciuperci și sos alb
Penne Rigate cu ciuperci și sos alb

Un gust extraordinar și o aromă interesantă.

4 persoane sub 15 min Simplu
Dieta "Plajelor Sudice"

Un program de alimentare sănătoasă.

În principiu aceasta nu este o dietă de slăbire, ci un program de alimentare sănătoasă. La baza ei stă teoria indicelui glicemic (GI) – util în tratarea diabetului, a bolilor de inimă şi a obezităţii precum şi a îmbunătăţirii condiţiei fizice a sportivilor.
 
După masă nivelul de zahăr în sânge creşte, în cazul produselor cu GI ridicat această creştere fiind foarte rapidă. Creşterea intensă a nivelului de zahăr conduce la o creştere intensă a producerii insulinei, cea care provoacă apetitul, cauza apariţiei dorinţei de a mânca, cel mai des a aceluiaşi lucru care a iniţiat întregul proces. La un nivel ridicat al insulinei organismul arde mai puţine calorii.

Indicele glicemic

Este o metodă de determinare a nivelului de zahăr în sânge după consumul diverselor alimente.
Produsele cu un GI scăzut determină o creştere înceată a nivelului zahărului, fapt datorită căruia nu vei simţi foamea, iar organismul va avea destul timp pentru a prelucra acizii din grăsime în energie.
Merită reţinut: îmbunătăţirea dispoziţiei proprii prin consumul chipsurilor sau a biscuiţilor nu ajută la nimic, ci dimpotrivă duce la înrăutăţirea acestei stări.
Produsele cu un GI relativ scăzut: sucul de mere, fructele moi, fulgii de ovăz, musli, fasolea, orezul basmati, pâinea de secară şi iaurtul.
 
Aceasta nu este lista completă a produselor, ea fiind prezentată în tabele special pregătite, cu ajutorul cărora pot fi alese produsele cu un GI scăzut.

Exemplu de meniu:

Mic-dejun Musli Ou fiert în coajă pe pâine prăjită cu puţin unt
Al doilea mic-dejun Chiflă din făină granulată cu puţin unt, pui şi salată Supă de zarzavat, fructe
Prânz Cereale cu nivel ridicat de hidraţi de carbon şi legume cu tuberculi O cantitate nelimitată de legume verzi O cantitate mică de carne sau la alegere fasole, linte sau tofu Fructe înăbuşite sau şerbet de fructe
 
Gustări Iaurt cu conţinut scăzut de grăsime sau o bucată de caşcaval Pâine integrală prăjită Fructe, legume crude (morcov, ţelină) Biscuiţi cu conţinut scăzut de grăsime şi brânză de vacă degresată