Bună, noi folosim cookie-uri în scopuri statistice, pentru analiza traficului de pe site, pentru analize de marketing și pentru îmbunătățirea experienței vizitatorului pe site.

Mai multe informații

Cum compensezi carența de vitamina A?

Cu o dietă echilibrată și o bună absorbție a vitaminei A, carența nu ar trebui să apară. În alimentație avem trei surse de vitamina A, corespunzând unui număr de trei dintre formele sale. Retinolul poate fi asimilat din produse de origine animală, beta-carotenul (provitamina A) este derivat din plante, iar carotenoidele A derivă din grăsimi. O deficiență de vitamina A în organism poate fi determinată de o absorbție necorespunzătoare a acesteia, de o dietă săracă (deficitară în proteine sau grăsimi), de consumul de alcool, fumat, dietă neadaptată nevoilor copiilor sau persoanelor în vârstă. Deficiența de vitamina A poate avea următoarele semne: pielea de pe coate și genunchi, respectiv de pe brațe și coapse este foarte uscată, chiar tare; ambliopia la apusul soarelui și noaptea, acomodarea lentă a ochiului la întuneric sau uscăciunea prezentă la nivelul globului ocular. Sursele de vitamina A au origini atât în lumea animală, cât și în cea a plantelor. Cele mai importante surse din lumea animală sunt măruntaiele, unele specii de pește și ouăle. Când vine vorba de surse din lumea vegetală, cea mai mare cantitate de vitamina A poate fi găsită în legume: morcovi, spanac, mazăre verde, salată verde, și în fructe: caise, piersici, prune și semințe de dovleac.

Îmbogățește-ți dieta cu vitamina A pentru a te simți mai bine

Află mai multe despre sănătatea ta la:

Legumele – vitamine la fiecare masă

Dieta verde este o dietă sănătoasă

Legumele galbene, cel mai bun medicament pentru ochii și pielea ta


Rețete care te-ar putea interesa

Tochitură dobrogeană
Tochitură dobrogeană

Un preparat simplu și delicios pentru întreaga familie.

2 persoane 30-45 min Simplu
Linte cu ciuperci
Linte cu ciuperci

Un gust extraordinar și o aromă interesantă.

3 persoane 30-45 min Simplu
Zucchini umpluți cu legume
Zucchini umpluți cu legume

Un preparat ușor, rapid și foarte gustos!

4 persoane 30-45 min Simplu
Somon marinat cu salată de linte
Somon marinat cu salată de linte

Rețetă delicioasă pentru întreaga familie

3 persoane peste 45 min Mediu
Cum compensezi carența de vitamina A?

Cu o dietă echilibrată și o bună absorbție a vitaminei A, carența nu ar trebui să apară. În alimentație avem trei surse de vitamina A, corespunzând unui număr de trei dintre formele sale. Retinolul poate fi asimilat din produse de origine animală, beta-carotenul (provitamina A) este derivat din plante, iar carotenoidele A derivă din grăsimi. O deficiență de vitamina A în organism poate fi determinată de o absorbție necorespunzătoare a acesteia, de o dietă săracă (deficitară în proteine sau grăsimi), de consumul de alcool, fumat, dietă neadaptată nevoilor copiilor sau persoanelor în vârstă. Deficiența de vitamina A poate avea următoarele semne: pielea de pe coate și genunchi, respectiv de pe brațe și coapse este foarte uscată, chiar tare; ambliopia la apusul soarelui și noaptea, acomodarea lentă a ochiului la întuneric sau uscăciunea prezentă la nivelul globului ocular. Sursele de vitamina A au origini atât în lumea animală, cât și în cea a plantelor. Cele mai importante surse din lumea animală sunt măruntaiele, unele specii de pește și ouăle. Când vine vorba de surse din lumea vegetală, cea mai mare cantitate de vitamina A poate fi găsită în legume: morcovi, spanac, mazăre verde, salată verde, și în fructe: caise, piersici, prune și semințe de dovleac.

Îmbogățește-ți dieta cu vitamina A pentru a te simți mai bine

Află mai multe despre sănătatea ta la:

Legumele – vitamine la fiecare masă

Dieta verde este o dietă sănătoasă

Legumele galbene, cel mai bun medicament pentru ochii și pielea ta

Cumpără Online
Acum poți achiziționa online produsele Bonduelle dorite, cu livrare direct la tine acasă, pentru ca tu să-ți poți pregăti oricând preparatele preferate.