Bună, noi folosim cookie-uri în scopuri statistice, pentru analiza traficului de pe site, pentru analize de marketing și pentru îmbunătățirea experienței vizitatorului pe site.

Mai multe informații

Cum compensezi carența de vitamina A?

Cu o dietă echilibrată și o bună absorbție a vitaminei A, carența nu ar trebui să apară. În alimentație avem trei surse de vitamina A, corespunzând unui număr de trei dintre formele sale. Retinolul poate fi asimilat din produse de origine animală, beta-carotenul (provitamina A) este derivat din plante, iar carotenoidele A derivă din grăsimi. O deficiență de vitamina A în organism poate fi determinată de o absorbție necorespunzătoare a acesteia, de o dietă săracă (deficitară în proteine sau grăsimi), de consumul de alcool, fumat, dietă neadaptată nevoilor copiilor sau persoanelor în vârstă. Deficiența de vitamina A poate avea următoarele semne: pielea de pe coate și genunchi, respectiv de pe brațe și coapse este foarte uscată, chiar tare; ambliopia la apusul soarelui și noaptea, acomodarea lentă a ochiului la întuneric sau uscăciunea prezentă la nivelul globului ocular. Sursele de vitamina A au origini atât în lumea animală, cât și în cea a plantelor. Cele mai importante surse din lumea animală sunt măruntaiele, unele specii de pește și ouăle. Când vine vorba de surse din lumea vegetală, cea mai mare cantitate de vitamina A poate fi găsită în legume: morcovi, spanac, mazăre verde, salată verde, și în fructe: caise, piersici, prune și semințe de dovleac.

Îmbogățește-ți dieta cu vitamina A pentru a te simți mai bine

Află mai multe despre sănătatea ta la:

Legumele – vitamine la fiecare masă

Dieta verde este o dietă sănătoasă

Legumele galbene, cel mai bun medicament pentru ochii și pielea ta


Rețete care te-ar putea interesa

Ouă coapte pe pat de broccoli
Ouă coapte pe pat de broccoli

Un mic dejun special, plin de vitamine și proteine

4 persoane 15-30 min Complex
Pui umplut cu orez și ciuperci
Pui umplut cu orez și ciuperci

O rețetă delicioasă pentru întreaga familie.

4 persoane sub 15 min Simplu
Salată crocantă cu fasole verde bio
Salată crocantă cu fasole verde bio

Un deliciu sănătos cu fasole verde bio

2 persoane 15-30 min Simplu
Vrăbioară de vită în stil ardelenesc
Vrăbioară de vită în stil ardelenesc

O experiență culinară desăvârșită.

4 persoane 15-30 min Simplu
Cum compensezi carența de vitamina A?

Cu o dietă echilibrată și o bună absorbție a vitaminei A, carența nu ar trebui să apară. În alimentație avem trei surse de vitamina A, corespunzând unui număr de trei dintre formele sale. Retinolul poate fi asimilat din produse de origine animală, beta-carotenul (provitamina A) este derivat din plante, iar carotenoidele A derivă din grăsimi. O deficiență de vitamina A în organism poate fi determinată de o absorbție necorespunzătoare a acesteia, de o dietă săracă (deficitară în proteine sau grăsimi), de consumul de alcool, fumat, dietă neadaptată nevoilor copiilor sau persoanelor în vârstă. Deficiența de vitamina A poate avea următoarele semne: pielea de pe coate și genunchi, respectiv de pe brațe și coapse este foarte uscată, chiar tare; ambliopia la apusul soarelui și noaptea, acomodarea lentă a ochiului la întuneric sau uscăciunea prezentă la nivelul globului ocular. Sursele de vitamina A au origini atât în lumea animală, cât și în cea a plantelor. Cele mai importante surse din lumea animală sunt măruntaiele, unele specii de pește și ouăle. Când vine vorba de surse din lumea vegetală, cea mai mare cantitate de vitamina A poate fi găsită în legume: morcovi, spanac, mazăre verde, salată verde, și în fructe: caise, piersici, prune și semințe de dovleac.

Îmbogățește-ți dieta cu vitamina A pentru a te simți mai bine

Află mai multe despre sănătatea ta la:

Legumele – vitamine la fiecare masă

Dieta verde este o dietă sănătoasă

Legumele galbene, cel mai bun medicament pentru ochii și pielea ta