Bună, noi folosim cookie-uri în scopuri statistice, pentru analiza traficului de pe site, pentru analize de marketing și pentru îmbunătățirea experienței vizitatorului pe site.

Mai multe informații

Accept Nu accept

Cele mai bune alimente care susțin sănătatea orală

Medicii specialişti atrag atenţia asupra relaţiei dintre alimentaţie şi sănătatea dentară, deoarece alimentele pe care le consumăm au efect nu doar asupra sănătăţii generale, ci şi asupra sănătăţii dinţilor şi gingiilor.

Cele mai bune alegeri pentru sănătatea dinţilor trebuie să includă: brânzeturi, carne, nuci şi lapte. Aceste alimente sunt surse bogate în calciu şi fosfor care ajută la remineralizarea smalţului dinţilor afectat de acizi.

Alte opţiuni includ fructe crocante precum merele, perele şi legumele. Acestea au un conţinut mare de apă care diluează conţinutul lor de zahăr şi stimulează producerea salivei (care ajută la protecţia împotriva cariilor spălând resturile rămase şi contracarând efectele acizilor). Alimente acide cum sunt citricele şi tomatele ar trebui consumate ca parte a unei mese variate pentru a minimaliza acidul pe care îl conţin.

Țelina și morcovii

Țelina îţi protejează dinţii în două modalităţi, mestecatul ei încurajează producerea de salivă, iar consumarea unui aliment abraziv natural masează gingiile şi curață spaţiile interdentale. Încearcă să ronţăi câteva bucăţi de ţelină sau morcov măcar o dată pe zi.

Broccoli şi alte legume cu frunze

Acestea reprezintă cea mai bună alegere atunci când vrei să îţi asiguri aportul de minerale şi vitamine.

Merele

Aceste fructe elimină placa bacteriană şi reîmprospătează respiraţia.


Rețete care te-ar putea interesa

Mazăre cu ciocănele de pui

Mazăre cu ciocănele de pui

Un gust extraordinar și o aromă interesantă.

4 persoane sub 15 min Simplu
Gustare festivă de fasole roșie

Gustare festivă de fasole roșie

Acest minunat aperitiv rece decorează orice masă festivă! Se servește cu tortila sau pită proaspătă.

8 persoane peste 45 min Complex
Spaghetti cu legume

Spaghetti cu legume

Delicioase şi savuroase aceste spaghetti cu legume. Iar faptul că veţi folosi legume congelate vă va scuti de efort şi nu va fi nevoie să spălaţi şi tăiaţi legumele. Astfel veţi ecosomisi şi timp, de care vă veţi bucura alături de cei dragi. Simplu, uşor, eficient.

4 persoane 30-45 min Simplu
Pilaf sârbesc cu ruladă de pui duo

Pilaf sârbesc cu ruladă de pui duo

Un gust extraordinar și o aromă interesantă.

4 persoane 30-45 min Simplu
Cele mai bune alimente care susțin sănătatea orală

Medicii specialişti atrag atenţia asupra relaţiei dintre alimentaţie şi sănătatea dentară, deoarece alimentele pe care le consumăm au efect nu doar asupra sănătăţii generale, ci şi asupra sănătăţii dinţilor şi gingiilor.

Cele mai bune alegeri pentru sănătatea dinţilor trebuie să includă: brânzeturi, carne, nuci şi lapte. Aceste alimente sunt surse bogate în calciu şi fosfor care ajută la remineralizarea smalţului dinţilor afectat de acizi.

Alte opţiuni includ fructe crocante precum merele, perele şi legumele. Acestea au un conţinut mare de apă care diluează conţinutul lor de zahăr şi stimulează producerea salivei (care ajută la protecţia împotriva cariilor spălând resturile rămase şi contracarând efectele acizilor). Alimente acide cum sunt citricele şi tomatele ar trebui consumate ca parte a unei mese variate pentru a minimaliza acidul pe care îl conţin.

Țelina și morcovii

Țelina îţi protejează dinţii în două modalităţi, mestecatul ei încurajează producerea de salivă, iar consumarea unui aliment abraziv natural masează gingiile şi curață spaţiile interdentale. Încearcă să ronţăi câteva bucăţi de ţelină sau morcov măcar o dată pe zi.

Broccoli şi alte legume cu frunze

Acestea reprezintă cea mai bună alegere atunci când vrei să îţi asiguri aportul de minerale şi vitamine.

Merele

Aceste fructe elimină placa bacteriană şi reîmprospătează respiraţia.