Bună, noi folosim cookie-uri în scopuri statistice, pentru analiza traficului de pe site, pentru analize de marketing și pentru îmbunătățirea experienței vizitatorului pe site.

Mai multe informații

Accept Nu accept

Care este secretul pentru un smoothie perfect?

Dacă te numeri printre majoritatea oamenilor, rutina de a bea un smoothie probabil funcţionează astfel:
1. Pui o tonă de ingrediente sănătoase în blender.
2. Amesteci: vezi că nu se mişcă nimic în blender.
3. Stop. Încerci să amesteci cu o lingură ingredientele sau adaugi mai mult lichid pentru a forţa ingredientele să se amestece.
4. Repeţi paşii 2 şi 3 până când vei finaliza cu o băutură semi-satisfăcătoare care va rezulta fie prea acră, prea dulce, prea groasă, sau prea amară.
5. O bei oricum, pentru că ce altceva poți să faci?

Din fericire, parada „smoothie trist” se încheie astăzi. Cu aceste sfaturi culese de la experţi, vei prepara o băutură echilibrată, gustoasă, cu o consistență cremoasă, perfectă, uşoară și sănătoasă.

1.Amestecă alimente bune, proaspete.

Factorul principal pentru un smoothie de calitate este folosirea unor ingrediente de top. Gândeşte-te la produse proaspete sau congelate, alimente integrale, care vor livra cele mai bune rezultate pentru cât investești.

2. Găsește-ți echilibrul.

Pentru a obține un smoothie care este cremos, aromat și sățios, este important să ai raportul corect de fructe/legume, proteine și grăsimi sănătoase. Pentru un smoothie sănătos vei folosi acest ghid:

Fructe: Foloseşte o banană coaptă şi 1 cană cu alte fructe. Atât proaspete şi congelate sunt bune, dar dacă le foloseşti congelate, este posibil să doreşti să sari peste adăugarea cuburilor de gheaţă.

Lichid: 3/4 ceaşcă este suficient pentru a reuşi să se amestece tot, fără modificarea consistenţei sucului. Apă, lapte degresat , iaurt, apă de nuca de cocos sau lapte neîndulcit, toate acestea sunt potrivite. Renunţă însă la sucul din alte fructe, pentru că acesta aduce un aport de zahăr – ceea ce nu este de dorit.

Grăsimi sănătoase: o lingură sau două de nuci sau unt de seminţe sau 1/4 avocado ajută la îmbogăţirea smoothie-ului tău şi îl face mai satisfăcător. Dacă îţi place smoothie-ul cu o textura mai consistentă, utilizează 1 până la 2 linguriţe de nuci întregi sau seminţe. Poţi adauga seminţe de chia dacă preferi un shake care este gros şi gelatinos. (În cazul în care blenderul tău nu poate să mixeze nucile sau alte seminţe sau migdale, încearcă să le pui la înmuiat peste noapte.)

Verdeață: o mâna sau două de verdeaţă este o modalitate uşoară de a strecura într-o porţie un plus de legume. Dacă ești un începător în consumul de smoothie, încearcă ceva uşor că frunzele de spanac congelat sau de kale. Pentru un gust mai divers, încearcă castraveţi sau sfeclă fiartă.

Plus de energie: vrei mai multe fibre în smoothie-ul tău? Adaugă în lichid 1/4 ceaşcă ovăz.

Plante sau condimente: adăugarea unei linguriţe sau două de condimente în smoothie va potenţa aroma într-un mare fel. Curcuma uscată (turmericul) şi ghimbirul proaspăt sau uscat poate conferi o aromă picantă, în timp ce menta proaspătă sau coriandrul adaugă un indiciu răcoritor. Experimentează cu ierburile şi condimentele preferate.

3. Ia în considerare un îndulcitor.

Gradul de coacere al fructelor tale, mix-ul de fructe şi legume şi preferinţa gustului tău determină dacă ai nevoie de zahăr suplimentar. Poţi  adăuga o linguriţă de îndulcitor lichid precum mierea sau siropul de arţar ori melasa. 

4. Stratul superior.

Pentru un blender de mare viteză, se vor introduce mai întâi ingredientele tari, cum ar fi fructele cu coajă lemnoasă, întregi, pentru a te asigura că sunt cel mai aproape de lamele şi vor fi tocate cu prioritate. Apoi se adaugă verdeața şi untul de  nuci, urmate de pulberi de proteine, ovăz, condimente, şi în cele din urmă, lichidul.

Pentru un blender de viteză medie, este mai bine să adaugi prima oara lichidul şi apoi  ingredientele dure cum ar fi legumele sau fructele cu coajă lemnoasă. Se amestecă toate acestea pentru un minut, apoi se adaugă ingredientele mai uşor de amestecat, cum ar fi fructele moi şi pulberile de proteine, şi se amestecă din nou.

5. Gradul de mixare (consistența piure-ului rezultat).

Puterea blenderului tău stabileşte, de asemenea, cât timp este necesar să fie lăsat să lucreze, cu toate acestea, dacă eşti adeptul unei texturi mai fine, mixează mai mult, aproximativ 2-3 minute. Dacă îţi place să mesteci mai mult, mixează pentru un timp mai scurt.

6. Adăugă gheață.

Gheaţa va face smoothie-ul spumos, dar dacă pui prea multă vei risca să ai un strat apos în partea inferioară a paharului tău. Deoarece este greu să şti sigur cât de gros sau subţire va fi smoothie-ul până când nu îl amesteci, pune gheaţă pisată puţin câte puţin, amestecă şi apoi vezi cum îţi place şi dacă mai este nevoie să adaugi. Amestecă din nou, repetând acest proces până când totul are consistența preferată.

7. Bea-l.

Ideal este să consumi smoothie-ul imediat după ce l-ai preparat. Dacă îl laşi mai mult de 20 de minute, va începe să se separe sau să se îngroaşe. Totuşi, dacă ai preparat prea mult, îl poţi păstra la frigider cel mult o zi. Oricum, smoothie-ul consumat fresh va avea un gust de 10 ori mai bun decât cel păstrat în frigider timp de maxim o zi.


Rețete care te-ar putea interesa

Kugel cu paste

Kugel cu paste

Rețetă pentru Kugel - mâncare de cartofi și paste la cuptor.

8 persoane peste 45 min Simplu
Sandviș cu salată de porumb chilli și ton

Sandviș cu salată de porumb chilli și ton

O rețetă simplă, rapidă și gustoasă.

4 persoane sub 15 min Simplu
Supă cremă de morcovi

Supă cremă de morcovi

Un preparat delicios pentru întreaga familie.

2 persoane 15-30 min Simplu
Gratin de paste și legume cu brânză

Gratin de paste și legume cu brânză

Un preparat delicios pentru întreaga familie.

4 persoane sub 15 min Simplu
Care este secretul pentru un smoothie perfect?

Dacă te numeri printre majoritatea oamenilor, rutina de a bea un smoothie probabil funcţionează astfel:
1. Pui o tonă de ingrediente sănătoase în blender.
2. Amesteci: vezi că nu se mişcă nimic în blender.
3. Stop. Încerci să amesteci cu o lingură ingredientele sau adaugi mai mult lichid pentru a forţa ingredientele să se amestece.
4. Repeţi paşii 2 şi 3 până când vei finaliza cu o băutură semi-satisfăcătoare care va rezulta fie prea acră, prea dulce, prea groasă, sau prea amară.
5. O bei oricum, pentru că ce altceva poți să faci?

Din fericire, parada „smoothie trist” se încheie astăzi. Cu aceste sfaturi culese de la experţi, vei prepara o băutură echilibrată, gustoasă, cu o consistență cremoasă, perfectă, uşoară și sănătoasă.

1.Amestecă alimente bune, proaspete.

Factorul principal pentru un smoothie de calitate este folosirea unor ingrediente de top. Gândeşte-te la produse proaspete sau congelate, alimente integrale, care vor livra cele mai bune rezultate pentru cât investești.

2. Găsește-ți echilibrul.

Pentru a obține un smoothie care este cremos, aromat și sățios, este important să ai raportul corect de fructe/legume, proteine și grăsimi sănătoase. Pentru un smoothie sănătos vei folosi acest ghid:

Fructe: Foloseşte o banană coaptă şi 1 cană cu alte fructe. Atât proaspete şi congelate sunt bune, dar dacă le foloseşti congelate, este posibil să doreşti să sari peste adăugarea cuburilor de gheaţă.

Lichid: 3/4 ceaşcă este suficient pentru a reuşi să se amestece tot, fără modificarea consistenţei sucului. Apă, lapte degresat , iaurt, apă de nuca de cocos sau lapte neîndulcit, toate acestea sunt potrivite. Renunţă însă la sucul din alte fructe, pentru că acesta aduce un aport de zahăr – ceea ce nu este de dorit.

Grăsimi sănătoase: o lingură sau două de nuci sau unt de seminţe sau 1/4 avocado ajută la îmbogăţirea smoothie-ului tău şi îl face mai satisfăcător. Dacă îţi place smoothie-ul cu o textura mai consistentă, utilizează 1 până la 2 linguriţe de nuci întregi sau seminţe. Poţi adauga seminţe de chia dacă preferi un shake care este gros şi gelatinos. (În cazul în care blenderul tău nu poate să mixeze nucile sau alte seminţe sau migdale, încearcă să le pui la înmuiat peste noapte.)

Verdeață: o mâna sau două de verdeaţă este o modalitate uşoară de a strecura într-o porţie un plus de legume. Dacă ești un începător în consumul de smoothie, încearcă ceva uşor că frunzele de spanac congelat sau de kale. Pentru un gust mai divers, încearcă castraveţi sau sfeclă fiartă.

Plus de energie: vrei mai multe fibre în smoothie-ul tău? Adaugă în lichid 1/4 ceaşcă ovăz.

Plante sau condimente: adăugarea unei linguriţe sau două de condimente în smoothie va potenţa aroma într-un mare fel. Curcuma uscată (turmericul) şi ghimbirul proaspăt sau uscat poate conferi o aromă picantă, în timp ce menta proaspătă sau coriandrul adaugă un indiciu răcoritor. Experimentează cu ierburile şi condimentele preferate.

3. Ia în considerare un îndulcitor.

Gradul de coacere al fructelor tale, mix-ul de fructe şi legume şi preferinţa gustului tău determină dacă ai nevoie de zahăr suplimentar. Poţi  adăuga o linguriţă de îndulcitor lichid precum mierea sau siropul de arţar ori melasa. 

4. Stratul superior.

Pentru un blender de mare viteză, se vor introduce mai întâi ingredientele tari, cum ar fi fructele cu coajă lemnoasă, întregi, pentru a te asigura că sunt cel mai aproape de lamele şi vor fi tocate cu prioritate. Apoi se adaugă verdeața şi untul de  nuci, urmate de pulberi de proteine, ovăz, condimente, şi în cele din urmă, lichidul.

Pentru un blender de viteză medie, este mai bine să adaugi prima oara lichidul şi apoi  ingredientele dure cum ar fi legumele sau fructele cu coajă lemnoasă. Se amestecă toate acestea pentru un minut, apoi se adaugă ingredientele mai uşor de amestecat, cum ar fi fructele moi şi pulberile de proteine, şi se amestecă din nou.

5. Gradul de mixare (consistența piure-ului rezultat).

Puterea blenderului tău stabileşte, de asemenea, cât timp este necesar să fie lăsat să lucreze, cu toate acestea, dacă eşti adeptul unei texturi mai fine, mixează mai mult, aproximativ 2-3 minute. Dacă îţi place să mesteci mai mult, mixează pentru un timp mai scurt.

6. Adăugă gheață.

Gheaţa va face smoothie-ul spumos, dar dacă pui prea multă vei risca să ai un strat apos în partea inferioară a paharului tău. Deoarece este greu să şti sigur cât de gros sau subţire va fi smoothie-ul până când nu îl amesteci, pune gheaţă pisată puţin câte puţin, amestecă şi apoi vezi cum îţi place şi dacă mai este nevoie să adaugi. Amestecă din nou, repetând acest proces până când totul are consistența preferată.

7. Bea-l.

Ideal este să consumi smoothie-ul imediat după ce l-ai preparat. Dacă îl laşi mai mult de 20 de minute, va începe să se separe sau să se îngroaşe. Totuşi, dacă ai preparat prea mult, îl poţi păstra la frigider cel mult o zi. Oricum, smoothie-ul consumat fresh va avea un gust de 10 ori mai bun decât cel păstrat în frigider timp de maxim o zi.