Bună, noi folosim cookie-uri în scopuri statistice, pentru analiza traficului de pe site, pentru analize de marketing și pentru îmbunătățirea experienței vizitatorului pe site.

Mai multe informații

Accept Nu accept

Burgeri sănătoși? Da, se poate !

Dacă tot a ajuns şi la noi acest trend cu burgeri (chifetele pe româneşte), ce ar fi să gătim câteva reţete de burgeri sănătoşi: varianta de burgeri vegani. Sunt minunaţi, aşa că indiferent dacă eşti vegetarian sau nu, merită să îi încerci măcar o dată.

Ţi-am pregătit o reţetă de burgeri picanţi şi crocanţi din năut şi legume. Aceştia sunt decoraţi în 6 legume colorate, cereale integrale de orez brun, năut, seminţe şi câteva condimente pentru desăvârşirea gustului. Lista de ingrediente este impresionantă, iar gustul este chiar delicios.

Se poate adăuga sosul de BBQ pentru a oferi burgerilor acel gust specific. Acest "aluat" este de-a dreptul delicios chiar înainte de a fi gătit. Dacă nu dorești să faci chiftele din această compoziţie se poate sota totul într-un burrito sau amestecat cu cartofi pentru un mic dejun grozav.

Pentru a fi şi mai gustos, amestecul nu se mărunţeşte cu mixerul ci se taie mărunt cu cuţitul.

Năutul este mai bine digerat când se lasă la înmuiat peste noapte în apă şi apoi fiert. Dacă eşti în criză de timp poţi utiliza, de asemenea, o metodă rapidă: năut în conservă.

Trucul la mărunţirea compoziţiei cu cuţitul este să se taie legumele foarte mici, iar piureul de fasole şi orez brun, fiert şi amestecat până când devine frumos şi lipicios. Atenţie însă: dacă laşi legumele şi fasolea mărunţite în bucăţi prea mari, în chiftele, acestea nu se vor mai lipi. Orezul brun este preferat pentru burgerii vegani datorită calităţilor sale de legare magice. Face o treaba bună ţinându-le pe toate împreună.

Astfel că ai nevoie de 1 cană de năut uscat / nefiert (sau 1/4 cănă de năut fiert), 1/2 cană de orez brun uscat (sau 1/4 cană de orez fiert), 3 linguri seminţe de floarea soarelui, 2 căţei de usturoi mari, tocaţi, 1/2 cană ardei roşu cuburi, 1 ardei iute, fără seminţe, tăiat cuburi, 1/4 cană cuburi de ceapă roşie, 1 morcov mic, ras, 1/4 cană pătrunjel proaspăt tocat, Sos BBQ 3 linguri, 1/4 cană de pesmet, sau mai multe după cum este necesar, 2-3 linguri de seminţe de in, 1/4 linguriţă fulgi de ardei roşu, sare fină de mare, după gust.

Se înmoaie năutul uscat peste noapte, sau timp de cel puțin 8 ore, într-un castron mare umplut cu apă. Când este gata, se scurge și se clătește nautul. Se pune într-o oală de dimensiuni medii, cu 3 cani de apă dulce. Se acoperă cu capacul și se fierbe aproximativ 50 de minute. Când este gata, năutul se scurge și se clătește. În mod alternativ, poți utiliza năut în conservă.

Pentru a găti orezul:

Într-un filtru, se spală orezul. Se adaugă orezul uscat (1/2 cană) intr-un vas cu apă (1 cană). Se aduce la fierbere. Redu focul la cel mai mic nivel, acoperă-l cu un capac, și lasă-l la fiert timp de aproximativ 25-30 de minute. Se adaugă mai multă apă, dacă este necesar.

Semințele:

Se incălzeste cuptorul la 150˚C. Se pun semințele de floarea-soarelui pentru aproximativ 12 minute, sau până când capătă o culoare ușor aurie. Se pun deoparte.

Mărunţirea legumelor. Se toacă mărunt usturoiul, ardeiul, ceapa, pătrunjelul şi morcovul. Se amestecă toate şi se adaugă un praf de sare.

Se adaugă năutul fiert şi orezul într-un castron mare. Trebuie să ne asigurăm că orezul este fierbinte deoarece ajută să se lipească bine împreună şi se leagă. Nu utiliza orez rece. Se mixează împreună cu puţin ulei de cocos. Se încălzeşte o tigaie mare la foc mediu-mare. Cu o lingură de lemn, se amestecă în legumele tocate piureul din amestecul de năut şi orez. Apoi se adaugă seminţele, sosul BBQ, pesmetul, şi seminţele de in. Se adaugă sare şi fulgi de ardei roşu după gust.

Formarea şi gătirea burgerilor: se formează 6-8 chiftelele din compoziţia finală. Se spray-ază o tigaie cu ulei preîncălzit. Se prăjesc chiftelele pentru aproximativ 4-5 minute pe fiecare parte, la foc mediu-mare. Burgerii ar trebui să fie rumeniţi şi fermi atunci când sunt gata. Poţi încerca, de asemenea să găteşti burgerii la grill.

Se servesc însoţiţi de sosul BBQ !


Rețete care te-ar putea interesa

Tagliatele nero di sepia cu calamar și porumb

Tagliatele nero di sepia cu calamar și porumb

Un gust extraordinar și o aromă interesantă.

4 persoane 15-30 min Simplu
Käsekuchen - budincă cu brânză

Käsekuchen - budincă cu brânză

Rețeta pentru budincă cu brânză - foarte populară nu numai în Germania. Din timpurile Imperiului Roman budinca cu brânză a fost populară în mai multe secole.

4 persoane peste 45 min Mediu
Clătite cu broccoli

Clătite cu broccoli

Un gust extraordinar și o aromă interesantă.

4 persoane 15-30 min Simplu
La fantasia di caprese

La fantasia di caprese

Un preparat delicios pentru întreaga familie.

2 persoane 15-30 min Simplu
Burgeri sănătoși? Da, se poate !

Dacă tot a ajuns şi la noi acest trend cu burgeri (chifetele pe româneşte), ce ar fi să gătim câteva reţete de burgeri sănătoşi: varianta de burgeri vegani. Sunt minunaţi, aşa că indiferent dacă eşti vegetarian sau nu, merită să îi încerci măcar o dată.

Ţi-am pregătit o reţetă de burgeri picanţi şi crocanţi din năut şi legume. Aceştia sunt decoraţi în 6 legume colorate, cereale integrale de orez brun, năut, seminţe şi câteva condimente pentru desăvârşirea gustului. Lista de ingrediente este impresionantă, iar gustul este chiar delicios.

Se poate adăuga sosul de BBQ pentru a oferi burgerilor acel gust specific. Acest "aluat" este de-a dreptul delicios chiar înainte de a fi gătit. Dacă nu dorești să faci chiftele din această compoziţie se poate sota totul într-un burrito sau amestecat cu cartofi pentru un mic dejun grozav.

Pentru a fi şi mai gustos, amestecul nu se mărunţeşte cu mixerul ci se taie mărunt cu cuţitul.

Năutul este mai bine digerat când se lasă la înmuiat peste noapte în apă şi apoi fiert. Dacă eşti în criză de timp poţi utiliza, de asemenea, o metodă rapidă: năut în conservă.

Trucul la mărunţirea compoziţiei cu cuţitul este să se taie legumele foarte mici, iar piureul de fasole şi orez brun, fiert şi amestecat până când devine frumos şi lipicios. Atenţie însă: dacă laşi legumele şi fasolea mărunţite în bucăţi prea mari, în chiftele, acestea nu se vor mai lipi. Orezul brun este preferat pentru burgerii vegani datorită calităţilor sale de legare magice. Face o treaba bună ţinându-le pe toate împreună.

Astfel că ai nevoie de 1 cană de năut uscat / nefiert (sau 1/4 cănă de năut fiert), 1/2 cană de orez brun uscat (sau 1/4 cană de orez fiert), 3 linguri seminţe de floarea soarelui, 2 căţei de usturoi mari, tocaţi, 1/2 cană ardei roşu cuburi, 1 ardei iute, fără seminţe, tăiat cuburi, 1/4 cană cuburi de ceapă roşie, 1 morcov mic, ras, 1/4 cană pătrunjel proaspăt tocat, Sos BBQ 3 linguri, 1/4 cană de pesmet, sau mai multe după cum este necesar, 2-3 linguri de seminţe de in, 1/4 linguriţă fulgi de ardei roşu, sare fină de mare, după gust.

Se înmoaie năutul uscat peste noapte, sau timp de cel puțin 8 ore, într-un castron mare umplut cu apă. Când este gata, se scurge și se clătește nautul. Se pune într-o oală de dimensiuni medii, cu 3 cani de apă dulce. Se acoperă cu capacul și se fierbe aproximativ 50 de minute. Când este gata, năutul se scurge și se clătește. În mod alternativ, poți utiliza năut în conservă.

Pentru a găti orezul:

Într-un filtru, se spală orezul. Se adaugă orezul uscat (1/2 cană) intr-un vas cu apă (1 cană). Se aduce la fierbere. Redu focul la cel mai mic nivel, acoperă-l cu un capac, și lasă-l la fiert timp de aproximativ 25-30 de minute. Se adaugă mai multă apă, dacă este necesar.

Semințele:

Se incălzeste cuptorul la 150˚C. Se pun semințele de floarea-soarelui pentru aproximativ 12 minute, sau până când capătă o culoare ușor aurie. Se pun deoparte.

Mărunţirea legumelor. Se toacă mărunt usturoiul, ardeiul, ceapa, pătrunjelul şi morcovul. Se amestecă toate şi se adaugă un praf de sare.

Se adaugă năutul fiert şi orezul într-un castron mare. Trebuie să ne asigurăm că orezul este fierbinte deoarece ajută să se lipească bine împreună şi se leagă. Nu utiliza orez rece. Se mixează împreună cu puţin ulei de cocos. Se încălzeşte o tigaie mare la foc mediu-mare. Cu o lingură de lemn, se amestecă în legumele tocate piureul din amestecul de năut şi orez. Apoi se adaugă seminţele, sosul BBQ, pesmetul, şi seminţele de in. Se adaugă sare şi fulgi de ardei roşu după gust.

Formarea şi gătirea burgerilor: se formează 6-8 chiftelele din compoziţia finală. Se spray-ază o tigaie cu ulei preîncălzit. Se prăjesc chiftelele pentru aproximativ 4-5 minute pe fiecare parte, la foc mediu-mare. Burgerii ar trebui să fie rumeniţi şi fermi atunci când sunt gata. Poţi încerca, de asemenea să găteşti burgerii la grill.

Se servesc însoţiţi de sosul BBQ !