Bună, noi folosim cookie-uri în scopuri statistice, pentru analiza traficului de pe site, pentru analize de marketing și pentru îmbunătățirea experienței vizitatorului pe site.

Mai multe informații

Mazărea verde - boabele pline de sănătate

Mazărea nu este doar foarte hrănitoare, dar conține și o mulțime de elemente benefice pentru corpul nostru. Această legumă furnizează, în principal, multe proteine ​​și carbohidrați. Mazărea verde este, de asemenea, o sursă valoroasă de vitaminele B, C, D, E și K. În plus, conține și multe săruri minerale importante, cum ar fi sodiu, potasiu, calciu, fosfor, fier, cupru, cobalt, iod și magneziu.

Oase puternice

Vitamina K conținută de mazăre joacă un rol foarte important în asimilarea calciului. Acest lucru înseamnă că, indiferent de cât de mult calciu introducem în organism, în cazul în care vitamina K lipsește, vom resimți în continuare efectele deficitului de calciu, ceea ce ar putea duce la scăderea gradului de mineralizare a oaselor și, în cele din urmă, la osteoporoză.

O sursă bogată de antioxidanți

Mazărea verde este bogată în antioxidanți și substanțe anti-inflamatorii, care ne protejează împotriva cancerului. Aceasta conține, printre altele, clorofilina (un derivat de clorofilei, colorantul verde), care leagă compușii de natură canceroasă și previne absorbția acestora. Mazărea este bogată în vitaminele A, E și C - antioxidanți care ne "întineresc" sistemul venos. Acestea reduc nivelul de colesterol depus în venele noastre și, astfel, reduc șansele de a dezvolta boli de inimă sau ateroscleroză. În plus, vitamina C activează sistemul imunitar, care stimulează creșterea și eficiența celulelor imune și a altor celule albe din sânge care luptă cu bacteriile și virușii.

Sănătatea mentală

Acidul folic aflat într-un bob de mazare verde are un impact foarte mare asupra stării noastre mentale și a stării de spirit. Aceasta afectează metabolismul celulelor nervoase, creșterea și regenerarea lor. Un deficit al acestui nutrient în organism contribuie la tulburări cerebrale și cognitive, care se manifestă adesea prin deteriorarea memoriei sau probleme de învățare și atenție. Deficiența de acid folic este de asemenea o cauză comună a tulburărilor de anxietate, agresivitate și hiperactivitate și este adesea asociată cu depresia.


Rețete care te-ar putea interesa

Canelloni cu ciuperci și spanac
Canelloni cu ciuperci și spanac

Un gust extraordinar și o aromă interesantă.

4 persoane 15-30 min Simplu
Tartă cu broccoli fără gluten
Tartă cu broccoli fără gluten

O rețetă pregătită de Jamila!

8 persoane sub 15 min Mediu
Salată caldă cu fasole verde și muguri de pin
Salată caldă cu fasole verde și muguri de pin

Dacă nu ai pregătit până acum o salată caldă, îți propunem această rețetă în care fasolea verde este „vedeta” din farfurie.

0 persoane sub 15 min Simplu
Paste cu pesto și mazăre
Paste cu pesto și mazăre

O experiență culinară.

4 persoane sub 15 min Simplu
Mazărea verde - boabele pline de sănătate

Mazărea nu este doar foarte hrănitoare, dar conține și o mulțime de elemente benefice pentru corpul nostru. Această legumă furnizează, în principal, multe proteine ​​și carbohidrați. Mazărea verde este, de asemenea, o sursă valoroasă de vitaminele B, C, D, E și K. În plus, conține și multe săruri minerale importante, cum ar fi sodiu, potasiu, calciu, fosfor, fier, cupru, cobalt, iod și magneziu.

Oase puternice

Vitamina K conținută de mazăre joacă un rol foarte important în asimilarea calciului. Acest lucru înseamnă că, indiferent de cât de mult calciu introducem în organism, în cazul în care vitamina K lipsește, vom resimți în continuare efectele deficitului de calciu, ceea ce ar putea duce la scăderea gradului de mineralizare a oaselor și, în cele din urmă, la osteoporoză.

O sursă bogată de antioxidanți

Mazărea verde este bogată în antioxidanți și substanțe anti-inflamatorii, care ne protejează împotriva cancerului. Aceasta conține, printre altele, clorofilina (un derivat de clorofilei, colorantul verde), care leagă compușii de natură canceroasă și previne absorbția acestora. Mazărea este bogată în vitaminele A, E și C - antioxidanți care ne "întineresc" sistemul venos. Acestea reduc nivelul de colesterol depus în venele noastre și, astfel, reduc șansele de a dezvolta boli de inimă sau ateroscleroză. În plus, vitamina C activează sistemul imunitar, care stimulează creșterea și eficiența celulelor imune și a altor celule albe din sânge care luptă cu bacteriile și virușii.

Sănătatea mentală

Acidul folic aflat într-un bob de mazare verde are un impact foarte mare asupra stării noastre mentale și a stării de spirit. Aceasta afectează metabolismul celulelor nervoase, creșterea și regenerarea lor. Un deficit al acestui nutrient în organism contribuie la tulburări cerebrale și cognitive, care se manifestă adesea prin deteriorarea memoriei sau probleme de învățare și atenție. Deficiența de acid folic este de asemenea o cauză comună a tulburărilor de anxietate, agresivitate și hiperactivitate și este adesea asociată cu depresia.