Bună, noi folosim cookie-uri în scopuri statistice, pentru analiza traficului de pe site, pentru analize de marketing și pentru îmbunătățirea experienței vizitatorului pe site.

Mai multe informații

Accept Nu accept

Apa – un ingredient nelipsit al dietei sănătoase

Apa nu aduce nici un fel de energie organismului – totuşi, un om adult poate supravieţui fără apă doar câteva zile. Ea constituie baza piramidei alimentarea omului. Nu este nici o exagerare când apa este numită „izvorul vieţii”.

Sursa apei

Principala sursă de alimentare cu apă a organismului nostru, o constituie băuturile, care acoperă 62% din necesarul zilnic. A doua sursă - fructele şi legumele. Puţini ştiu că, în afară de băuturi, apa o obţinem chiar şi din produsele de panificaţie, din carne şi din derivatele acesteia.

Completarea apei pierdute

  • Din cauză că organismul uman nu poate înmagazina apa, aceasta trebuie completată în mod continuu pentru a asigura desfăşurarea corectă a proceselor vitale. Este un adevăr general acceptat: în condiţii normale trebuiesc băuţi 2 - 2,5 litri lichide pe zi.
  • În zilele toride de vară sau când se prestează eforturi fizice intense, acest necesar creşte.
  • Trebuiesc băute porţii mici, cu înghiţituri mici.
  • Cantităţile excesive de lichid băute rapid nu se asimilează corect de către organism.
  • În consecinţă, o bună parte din lichidul ingerat se elimină.

Apa minerală poate fi înlocuită cu sucuri de legume sau fructe naturale. Nu se recomandă consumarea în cantităţi mari a băuturilor carbogazoase dulci sau a sucurilor îndulcite. Cafeaua tare sau ceaiul concentrat pot chiar să amplifice starea de deshidratare.

Însemnătatea apei în organismul omului

  • Toate procesele care au loc în organism au nevoie de apă pentru a se desfăşura corect.
  • Baza dietelor, cu precădere a celor de slăbire
  • Aportul insuficient de apă duce la deshidratare şi poate cauza: insomnii, iritabilitate, lipsă de apetit şi slăbire a forţelor fizice.

Rețete care te-ar putea interesa

Mâncare de legume la cuptor

Mâncare de legume la cuptor

Un gust extraordinar și o aromă interesantă.

6 persoane 15-30 min Simplu
Budincă cu porumb, brânză de vaci și sos de merișoare

Budincă cu porumb, brânză de vaci și sos de merișoare

O rețetă extrem de delicioasă!

6 persoane peste 45 min Mediu
Spanac cu ouă la cuptor

Spanac cu ouă la cuptor

Un gust extraordinar și o aromă interesantă.

2 persoane 15-30 min Simplu
Muffins cu ciuperci

Muffins cu ciuperci

Un gust extraordinar și o aromă interesantă.

5 persoane 15-30 min Simplu
Apa – un ingredient nelipsit al dietei sănătoase

Apa nu aduce nici un fel de energie organismului – totuşi, un om adult poate supravieţui fără apă doar câteva zile. Ea constituie baza piramidei alimentarea omului. Nu este nici o exagerare când apa este numită „izvorul vieţii”.

Sursa apei

Principala sursă de alimentare cu apă a organismului nostru, o constituie băuturile, care acoperă 62% din necesarul zilnic. A doua sursă - fructele şi legumele. Puţini ştiu că, în afară de băuturi, apa o obţinem chiar şi din produsele de panificaţie, din carne şi din derivatele acesteia.

Completarea apei pierdute

  • Din cauză că organismul uman nu poate înmagazina apa, aceasta trebuie completată în mod continuu pentru a asigura desfăşurarea corectă a proceselor vitale. Este un adevăr general acceptat: în condiţii normale trebuiesc băuţi 2 - 2,5 litri lichide pe zi.
  • În zilele toride de vară sau când se prestează eforturi fizice intense, acest necesar creşte.
  • Trebuiesc băute porţii mici, cu înghiţituri mici.
  • Cantităţile excesive de lichid băute rapid nu se asimilează corect de către organism.
  • În consecinţă, o bună parte din lichidul ingerat se elimină.

Apa minerală poate fi înlocuită cu sucuri de legume sau fructe naturale. Nu se recomandă consumarea în cantităţi mari a băuturilor carbogazoase dulci sau a sucurilor îndulcite. Cafeaua tare sau ceaiul concentrat pot chiar să amplifice starea de deshidratare.

Însemnătatea apei în organismul omului

  • Toate procesele care au loc în organism au nevoie de apă pentru a se desfăşura corect.
  • Baza dietelor, cu precădere a celor de slăbire
  • Aportul insuficient de apă duce la deshidratare şi poate cauza: insomnii, iritabilitate, lipsă de apetit şi slăbire a forţelor fizice.