Bună, noi folosim cookie-uri în scopuri statistice, pentru analiza traficului de pe site, pentru analize de marketing și pentru îmbunătățirea experienței vizitatorului pe site.

Mai multe informații

Află câte calorii conține fiecare tip de pâine

Câte calorii are pâine și produsele de panificație?

Oricât de tentant ar fi mirosul de pâine aburindă, nu toate produsele de panificație sunt sănătoase. În tabelul de mai jos poți studia aportul de proteine, grăsimi şi carbohidrați din pâine, chifle şi alte produse de patiserie.  

Produsele de panificație și patiserie sunt bogate în carbohidrați complecși necesari organismului nostru. E bine de știut că aceștia ne oferă energia de lungă durată, fapt de importanță extremă pentru tonusul nostru corporal zilnic.  

Pâinea facută din cereale integrale este un produs cu o valoare nutritivă şi energetică relativ ridicată, de aceea constituie un element important al alimentației omului.  

Tabel de calorii pâine

Produs Cantitatea Valoare energetică (kcal) Proteine (g) Llipide (g) Carbohidraţi (g)
Baghete 100 g 282 7,9 1,7 60,1
Chiflă dulce 100 g 299 8,0 5,3 53,7
Chiflă dulce cu brânză 100 g 318 10,6 12,3 40,1
Chiflă dulce cu gem 100 g 293 6,5 4,2 57,1
Chiflă dulce cu mac 100 g 304 7,5 5,2 55,5
Chiflă simplă 100 g 235 8,0 0,9 48,9
Chifle de grâu 100 g 272 7,3 1,5 58,5
Franzelă 100 g 333 7,0 7,0 61,6
Gogoşi 100 g 296 5,6 13,0 38,8
Pâine cu seminţe 100 g 228 8,6 1,4 43,9
Pâine de grâu 100 g 249 6,8 1,4 56,0
Pâine de secară 100 g 223 5,6 1,7 51,5
Pâine normală 100 g 245 5,4 1,3 57,0
Pâine pentru tost 100 g 305 8,1 4,7 58,8
Prăjitură cu gem 100 g 284 5,3 61,0 2,1

Valorile nutritive ale pâinii

Din punct de vedere al calităţilor nutritive, cea mai valoroasă este pâinea integrală – coaptă din făina integrală a cerealelor (grâu, orz, secară, dar și altele). Ea conţine în primul rând carbohidrați complecși sănătoși, care sunt pentru noi o sursă de energie, precum şi vitamine din grupul B-urilor, indispensabile pentru funcţionarea celulelor nervoase, acid folic, zinc, magneziu, calciu, proteine şi foarte necesarele fibre alimentare. Pâinea albă nu are valoare nutritivă înaltă, în plus având şi un număr mai mare de caloriiPâinea cu adaos de seminţe integrale ale plantelor oleaginoase: floarea soarelui, dovleac, susan, in, mac sau chimen, constituie o sursă suplimentară de vitamine, săruri minerale şi acizi graşi nesaturaţi. 

Beneficiile pâinii și rolul în alimentație

Fibrele prezente în pâinea neagră curăţă intestinul de resturile de mâncare, favorizează mişcările peristaltice, absorb apa, și ajuta la crearea senzaţiei de saţietate. Aceasta din urmă potoleşte pofta de mâncare şi susține menţinerea unei siluete suple. În plus, ajută la coborârea nivelului de colesterol din sânge, deoarece limitează absorbţia acestuia la nivelul tubului digestiv.  

Printre contraindicaţiile consumului de pâine neagră se numără ulcerul gastric şi duodenal precum şi afecţiunile ficatului şi cele ale intestinului. Aceasta se datorează fibrelor din pâinea neagră care pot zgâria pereții organelor. În plus, produsele de panificație cresc aciditatea şi produc balonări.  

În seminţele anumitor cereale se găseşte glutenul (grâu, secară, ovăz, etc). Persoanele care suferă de boală celiacă nu pot consuma produse de panificație sau patiserie. Excepție la această regulă fac produsele speciale fără gluten, dedicate acestor afecțiuni. Restricția produselor de panificație este valabilă şi la pacienţii ce suferă de fenilcetonurie. Aceștia nu tolerează proteinele naturale.  

Pâinea albă este delicată şi uşor de digerat.  Se recomandă persoanelor suferind de afecţiuni ale intestinului, de ulcer gastric sau de boli de pancreas.  

Dacă nu o vom consuma în exces și vom alege variante cat mai putin procesate (integrale), pâinea nu ne va îngrăşa. 

Mod de păstrare recomandat

Pâinea se păstrează cel mai bine în cutii de lemn sau de plastic, învelită într-un şervet de in. Sacii de plastic nu sunt potriviţi pentru acest scop, deoarece pâinea poate mucegăi în interiorul acestora. Dacă punem în cutia pentru pâine un măr sau un cartof crud, aceasta se va păstra proaspătă un timp mai îndelungat. Pâinea poate fi congelată chiar şi trei luni, pentru a nu-şi pierde aroma. Ea trebuie împachetată ermetic înainte de congelare şi nu trebuie ţinută în frigider, unde îşi pierde prospeţimea. 


Rețete care te-ar putea interesa

Tolma - frunze de viță-de-vie umplute
Tolma - frunze de viță-de-vie umplute

Un gust bogat și o aromă extraordinară.

8 persoane peste 45 min Simplu
Tartine mexicane cu gorgonzola
Tartine mexicane cu gorgonzola

Un gust minunat și o aromă interesantă.

4 persoane 30-45 min Mediu
Pulpă de porc în sos de morcovi cu ciuperci
Pulpă de porc în sos de morcovi cu ciuperci

Un gust extraordinar și o aromă interesantă.

4 persoane 30-45 min Simplu
Mic dejun cu Quinoa
Mic dejun cu Quinoa

Quinoa - ingredientul secret al unui mic dejun sănătos, proteic și bogat în vitamine. Rapid și gustos, servit cu iaurt și fructe, este un preparat perfect pentru diminețile în care ai nevoie de un bust de energie.

2 persoane 15-30 min Simplu
Află câte calorii conține fiecare tip de pâine

Câte calorii are pâine și produsele de panificație?

Oricât de tentant ar fi mirosul de pâine aburindă, nu toate produsele de panificație sunt sănătoase. În tabelul de mai jos poți studia aportul de proteine, grăsimi şi carbohidrați din pâine, chifle şi alte produse de patiserie.  

Produsele de panificație și patiserie sunt bogate în carbohidrați complecși necesari organismului nostru. E bine de știut că aceștia ne oferă energia de lungă durată, fapt de importanță extremă pentru tonusul nostru corporal zilnic.  

Pâinea facută din cereale integrale este un produs cu o valoare nutritivă şi energetică relativ ridicată, de aceea constituie un element important al alimentației omului.  

Tabel de calorii pâine

Produs Cantitatea Valoare energetică (kcal) Proteine (g) Llipide (g) Carbohidraţi (g)
Baghete 100 g 282 7,9 1,7 60,1
Chiflă dulce 100 g 299 8,0 5,3 53,7
Chiflă dulce cu brânză 100 g 318 10,6 12,3 40,1
Chiflă dulce cu gem 100 g 293 6,5 4,2 57,1
Chiflă dulce cu mac 100 g 304 7,5 5,2 55,5
Chiflă simplă 100 g 235 8,0 0,9 48,9
Chifle de grâu 100 g 272 7,3 1,5 58,5
Franzelă 100 g 333 7,0 7,0 61,6
Gogoşi 100 g 296 5,6 13,0 38,8
Pâine cu seminţe 100 g 228 8,6 1,4 43,9
Pâine de grâu 100 g 249 6,8 1,4 56,0
Pâine de secară 100 g 223 5,6 1,7 51,5
Pâine normală 100 g 245 5,4 1,3 57,0
Pâine pentru tost 100 g 305 8,1 4,7 58,8
Prăjitură cu gem 100 g 284 5,3 61,0 2,1

Valorile nutritive ale pâinii

Din punct de vedere al calităţilor nutritive, cea mai valoroasă este pâinea integrală – coaptă din făina integrală a cerealelor (grâu, orz, secară, dar și altele). Ea conţine în primul rând carbohidrați complecși sănătoși, care sunt pentru noi o sursă de energie, precum şi vitamine din grupul B-urilor, indispensabile pentru funcţionarea celulelor nervoase, acid folic, zinc, magneziu, calciu, proteine şi foarte necesarele fibre alimentare. Pâinea albă nu are valoare nutritivă înaltă, în plus având şi un număr mai mare de caloriiPâinea cu adaos de seminţe integrale ale plantelor oleaginoase: floarea soarelui, dovleac, susan, in, mac sau chimen, constituie o sursă suplimentară de vitamine, săruri minerale şi acizi graşi nesaturaţi. 

Beneficiile pâinii și rolul în alimentație

Fibrele prezente în pâinea neagră curăţă intestinul de resturile de mâncare, favorizează mişcările peristaltice, absorb apa, și ajuta la crearea senzaţiei de saţietate. Aceasta din urmă potoleşte pofta de mâncare şi susține menţinerea unei siluete suple. În plus, ajută la coborârea nivelului de colesterol din sânge, deoarece limitează absorbţia acestuia la nivelul tubului digestiv.  

Printre contraindicaţiile consumului de pâine neagră se numără ulcerul gastric şi duodenal precum şi afecţiunile ficatului şi cele ale intestinului. Aceasta se datorează fibrelor din pâinea neagră care pot zgâria pereții organelor. În plus, produsele de panificație cresc aciditatea şi produc balonări.  

În seminţele anumitor cereale se găseşte glutenul (grâu, secară, ovăz, etc). Persoanele care suferă de boală celiacă nu pot consuma produse de panificație sau patiserie. Excepție la această regulă fac produsele speciale fără gluten, dedicate acestor afecțiuni. Restricția produselor de panificație este valabilă şi la pacienţii ce suferă de fenilcetonurie. Aceștia nu tolerează proteinele naturale.  

Pâinea albă este delicată şi uşor de digerat.  Se recomandă persoanelor suferind de afecţiuni ale intestinului, de ulcer gastric sau de boli de pancreas.  

Dacă nu o vom consuma în exces și vom alege variante cat mai putin procesate (integrale), pâinea nu ne va îngrăşa. 

Mod de păstrare recomandat

Pâinea se păstrează cel mai bine în cutii de lemn sau de plastic, învelită într-un şervet de in. Sacii de plastic nu sunt potriviţi pentru acest scop, deoarece pâinea poate mucegăi în interiorul acestora. Dacă punem în cutia pentru pâine un măr sau un cartof crud, aceasta se va păstra proaspătă un timp mai îndelungat. Pâinea poate fi congelată chiar şi trei luni, pentru a nu-şi pierde aroma. Ea trebuie împachetată ermetic înainte de congelare şi nu trebuie ţinută în frigider, unde îşi pierde prospeţimea. 

Cumpără Online
Acum poți achiziționa online produsele Bonduelle dorite, cu livrare direct la tine acasă, pentru ca tu să-ți poți pregăti oricând preparatele preferate.