Bună, noi folosim cookie-uri în scopuri statistice, pentru analiza traficului de pe site, pentru analize de marketing și pentru îmbunătățirea experienței vizitatorului pe site.

Mai multe informații

Accept Nu accept

Vitamina C, subestimată

Vitamina C este cea mai cunoscută vitamină cu rol în întărirea imunității, fiind, în general, cunoscută ca leac pentru banala răceală. Așadar, prezența ei este esențială în dulapul cu medicamente, pentru bolile specifice sezonului rece (toamnă și iarnă). Ingerarea ei în mod regulat reduce frecvența răcelilor, în special în cazul celor care se antrenează sau desfășoară muncă fizică intensă. Vitamina C sigilează și întărește vasele de sânge, prevenind astfel învinețirea și sângerările epiteliale, respectiv sângerările gingivale. De asemenea, declanșează oxidarea colesterolului "rău", determinând astfel o reducere a leziunilor artero-sclerotice patologice. Deficiența de vitamina C la nivel de organism poate cauza slăbirea vaselor capilare, respectiv poate conduce la anemie, întrucât acest compus crește gradul de absorbție al fierului. Printre sursele de vitamina C, pe primul loc se situează legumele din familia cruciferelor și fructele de pădure. Pe al doilea loc se află cartofii, iar pe locul al treilea, legumele și fructele de culoare galbenă și verde. Locul patru este ocupat de restul de legume și fructe (căpșuni, zmeură). În lumea animală regăsim o cantitate foarte mică de vitamina C.

Asigură-te că dieta ta este bogată în vitamina C

Află mai multe despre sănătatea ta aici:

Legumele – vitamine la fiecare masă

Dieta de toamnă – cum evităm kilogramele în plus

Top 3 legume sănătoase care te pot menține tânăr


Rețete care te-ar putea interesa

Risotto - mâncare pe bază de orez

Risotto - mâncare pe bază de orez

O excelentă mâncare italiană pe bază de orez. Se presupune că aceasta a fost adusă din China de Marco Polo.

4 persoane peste 45 min Mediu
Orez cu fasole roșie în sos

Orez cu fasole roșie în sos

O mâncare rapidă cu orez basmati și fasole roșie în sos tomat, ușor picant!

3 persoane 30-45 min Simplu
Ruladă de cașcaval cu șuncă și ciuperci

Ruladă de cașcaval cu șuncă și ciuperci

Un gust extraordinar și o aromă interesantă.

12 persoane 30-45 min Simplu
Lipie umplută cu linte, bucăți de feta și roșii

Lipie umplută cu linte, bucăți de feta și roșii

Un preparat perfect pentru un prânz sănătos sau o cină vegetariană ușoară

2 persoane 15-30 min Simplu
Vitamina C, subestimată

Vitamina C este cea mai cunoscută vitamină cu rol în întărirea imunității, fiind, în general, cunoscută ca leac pentru banala răceală. Așadar, prezența ei este esențială în dulapul cu medicamente, pentru bolile specifice sezonului rece (toamnă și iarnă). Ingerarea ei în mod regulat reduce frecvența răcelilor, în special în cazul celor care se antrenează sau desfășoară muncă fizică intensă. Vitamina C sigilează și întărește vasele de sânge, prevenind astfel învinețirea și sângerările epiteliale, respectiv sângerările gingivale. De asemenea, declanșează oxidarea colesterolului "rău", determinând astfel o reducere a leziunilor artero-sclerotice patologice. Deficiența de vitamina C la nivel de organism poate cauza slăbirea vaselor capilare, respectiv poate conduce la anemie, întrucât acest compus crește gradul de absorbție al fierului. Printre sursele de vitamina C, pe primul loc se situează legumele din familia cruciferelor și fructele de pădure. Pe al doilea loc se află cartofii, iar pe locul al treilea, legumele și fructele de culoare galbenă și verde. Locul patru este ocupat de restul de legume și fructe (căpșuni, zmeură). În lumea animală regăsim o cantitate foarte mică de vitamina C.

Asigură-te că dieta ta este bogată în vitamina C

Află mai multe despre sănătatea ta aici:

Legumele – vitamine la fiecare masă

Dieta de toamnă – cum evităm kilogramele în plus

Top 3 legume sănătoase care te pot menține tânăr