Bună, noi folosim cookie-uri în scopuri statistice, pentru analiza traficului de pe site, pentru analize de marketing și pentru îmbunătățirea experienței vizitatorului pe site.

Mai multe informații

Beneficiile vitaminei B pentru metabolism și sistemul nervos

Avantajele vitaminei B pentru organism

Vitaminele din complexul B-urilor sunt de o mare importanță pentru corpul tău. Ele sunt parte componentă a enzimelor și influențează metabolismul celular și multe alte procese chimice din organism. Printre cele mai importante beneficii sunt sănătatea sistemului nervos și a celui cardiovascular.

Produsele cele mai bogate în vitamine din grupul B-urilor sunt cerealele integrale, leguminoasele, drojdia, produsele fermentate, legumele verzi (sunt foarte bogate în folați – vitamina B9), produsele animale (în special viscerele), ouăle, peștele și fructele de mare. Atenție la consumul produselor animale, acestea vin cu aport mare de grăsimi saturate și colesterol.

De asemenea, vitaminele din complexul B se sintetizează și la tine în intestine sub acțiunea unei flore microbiene sănătoase și echilibrate. Așadar ai grijă de bacteriuțele tale! Asigură-te că mănânci și alimente probiotice (cum sunt cele fermentate) dar și prebiotice (mâncăruri bogate în fibre alimentare).

Efectele carenței de vitamina B în organism

Există stări ale organismului care pot pricinui carențe la nivelul acestor vitamine. Printre ele enumerăm: bolile iritante de la nivelul intestinelor, consumul excesiv de alcool sau cafea, efortul fizic de intensitate mare și durată lungă și chiar și unele predispoziții genetice.

Este indicat să îți faci analizele anuale și să te sfătuiești cu medicul sau dieteticianul tău, în cazul în care apar afecțiuni sau carențe, și chiar să suplimentezi la nevoie.

Îmbunătățește-ți starea de spirit mâncând produse bogate în vitamine din grupul B-urilor

Află mai multe despre sănătatea ta aici:

Legumele – vitamine la fiecare masă

Dieta verde este o dietă sănătoasă

Legumele galbene, cel mai bun medicament pentru ochii și pielea ta


Rețete care te-ar putea interesa

Pilaf de orez cu morcovi și mazăre, servit cu pulpe picante și cartofi natur
Pilaf de orez cu morcovi și mazăre, servit cu pulpe picante și cartofi natur

O rețetă simplă și delicioasă de pilaf de orez cu mazăre și morcov de la Bonduelle pentru toată familia.

4 persoane 15-30 min Simplu
Mâncare de ciuperci cu cartofi
Mâncare de ciuperci cu cartofi

Un preparat special, ce merită încercat

4 persoane peste 45 min Mediu
Kalalaatikko - pește la cuptor cu cartofi franțuzești
Kalalaatikko - pește la cuptor cu cartofi franțuzești

Rețeta provenită din Finlanda.

4 persoane 30-45 min Simplu
Snert - supă olandeză din mazăre
Snert - supă olandeză din mazăre

Ciorbă foarte populară în Olanda, din mazăre verde.

6 persoane peste 45 min Complex
Beneficiile vitaminei B pentru metabolism și sistemul nervos

Avantajele vitaminei B pentru organism

Vitaminele din complexul B-urilor sunt de o mare importanță pentru corpul tău. Ele sunt parte componentă a enzimelor și influențează metabolismul celular și multe alte procese chimice din organism. Printre cele mai importante beneficii sunt sănătatea sistemului nervos și a celui cardiovascular.

Produsele cele mai bogate în vitamine din grupul B-urilor sunt cerealele integrale, leguminoasele, drojdia, produsele fermentate, legumele verzi (sunt foarte bogate în folați – vitamina B9), produsele animale (în special viscerele), ouăle, peștele și fructele de mare. Atenție la consumul produselor animale, acestea vin cu aport mare de grăsimi saturate și colesterol.

De asemenea, vitaminele din complexul B se sintetizează și la tine în intestine sub acțiunea unei flore microbiene sănătoase și echilibrate. Așadar ai grijă de bacteriuțele tale! Asigură-te că mănânci și alimente probiotice (cum sunt cele fermentate) dar și prebiotice (mâncăruri bogate în fibre alimentare).

Efectele carenței de vitamina B în organism

Există stări ale organismului care pot pricinui carențe la nivelul acestor vitamine. Printre ele enumerăm: bolile iritante de la nivelul intestinelor, consumul excesiv de alcool sau cafea, efortul fizic de intensitate mare și durată lungă și chiar și unele predispoziții genetice.

Este indicat să îți faci analizele anuale și să te sfătuiești cu medicul sau dieteticianul tău, în cazul în care apar afecțiuni sau carențe, și chiar să suplimentezi la nevoie.

Îmbunătățește-ți starea de spirit mâncând produse bogate în vitamine din grupul B-urilor

Află mai multe despre sănătatea ta aici:

Legumele – vitamine la fiecare masă

Dieta verde este o dietă sănătoasă

Legumele galbene, cel mai bun medicament pentru ochii și pielea ta

Cumpără Online
Acum poți achiziționa online produsele Bonduelle dorite, cu livrare direct la tine acasă, pentru ca tu să-ți poți pregăti oricând preparatele preferate.