Bună, noi folosim cookie-uri în scopuri statistice, pentru analiza traficului de pe site, pentru analize de marketing și pentru îmbunătățirea experienței vizitatorului pe site.

Mai multe informații

Accept Nu accept

Sarea în dieta de zi cu zi – sănătoasă sau nu?

Sarea este principala sursă de ioni de sodiu, care joacă un rol esențial în multe procese ce au loc în organismul nostru. Sunt implicați în stabilizarea presiunii sângelui, reglarea modului de gestionare a apei și sunt esențiali pentru funcționarea corectă a sistemului nervos. Absorbția de sare este esențială pentru sănătatea noastră. Și atunci, de unde provine reputația negativă a sării?

Cercetările arată că aportul de sare standard este de obicei depășit în mod semnificativ. Abuzul de sare poate provoca o mulțime de daune și poate avea efecte negative asupra sănătății tale. Excesul de sare poate provoca hipertensiune arterială și, astfel, crește riscul de boli cardiace coronariene. Supradoza de sare contribuie la retenția de lichide în organism, iar aceasta poate provoca umflarea picioarelor și o senzație de greutate. Mai mult decât atât, metabolizarea proteinelor este perturbată.

Reducerea aportului de sare are un efect pozitiv asupra sănătății și bunăstării tale. Deci, cum putem evita "capcanele sării"? În primul rând trebuie să reduci treptat cantitatea de sare utilizată în preparatele tale. De asemenea, trebuie să reduci și consumul de mâncăruri semi-preparate, care pot fi introduse direct în cuptorul cu microunde sau în cuptor, și cel de conserve. Mai poți folosi și diferite substitute pentru sare, în dieta ta zilnică. Cele mai populare sunt ierburile proaspete și deshidratate, cum ar fi rozmarinul, busuiocul, oregano și cimbrul.

Folosește sarea cu grijă, protejează-ți sănătatea.

Află mai multe:

Piramida alimentelor

Pentru sănatate – plantele medicinale în bucătărie

Salate proaspete de la Bonduelle: cum să le faci corect


Rețete care te-ar putea interesa

Supă de ciuperci și pâine prăjită
Supă de ciuperci și pâine prăjită

Gătește ceva ușor pentru masa de prânz: supa de ciuperci și pâine prajită.

3 persoane 30-45 min Mediu
Ardei umpluți cu orez și legume
Ardei umpluți cu orez și legume

Un preparat vegetarian și foarte sățios, potrivit pentru masa de seară!

4 persoane peste 45 min Mediu
Käsekuchen - budincă cu brânză
Käsekuchen - budincă cu brânză

Rețeta pentru budincă cu brânză - foarte populară nu numai în Germania. Din timpurile Imperiului Roman budinca cu brânză a fost populară în mai multe secole.

4 persoane peste 45 min Mediu
Mușchi de vită pe pat de spanac cremos
Mușchi de vită pe pat de spanac cremos

O rețetă gustoasă, cu mult fier și vitamine!

1 persoane 30-45 min Mediu
Sarea în dieta de zi cu zi – sănătoasă sau nu?

Sarea este principala sursă de ioni de sodiu, care joacă un rol esențial în multe procese ce au loc în organismul nostru. Sunt implicați în stabilizarea presiunii sângelui, reglarea modului de gestionare a apei și sunt esențiali pentru funcționarea corectă a sistemului nervos. Absorbția de sare este esențială pentru sănătatea noastră. Și atunci, de unde provine reputația negativă a sării?

Cercetările arată că aportul de sare standard este de obicei depășit în mod semnificativ. Abuzul de sare poate provoca o mulțime de daune și poate avea efecte negative asupra sănătății tale. Excesul de sare poate provoca hipertensiune arterială și, astfel, crește riscul de boli cardiace coronariene. Supradoza de sare contribuie la retenția de lichide în organism, iar aceasta poate provoca umflarea picioarelor și o senzație de greutate. Mai mult decât atât, metabolizarea proteinelor este perturbată.

Reducerea aportului de sare are un efect pozitiv asupra sănătății și bunăstării tale. Deci, cum putem evita "capcanele sării"? În primul rând trebuie să reduci treptat cantitatea de sare utilizată în preparatele tale. De asemenea, trebuie să reduci și consumul de mâncăruri semi-preparate, care pot fi introduse direct în cuptorul cu microunde sau în cuptor, și cel de conserve. Mai poți folosi și diferite substitute pentru sare, în dieta ta zilnică. Cele mai populare sunt ierburile proaspete și deshidratate, cum ar fi rozmarinul, busuiocul, oregano și cimbrul.

Folosește sarea cu grijă, protejează-ți sănătatea.

Află mai multe:

Piramida alimentelor

Pentru sănatate – plantele medicinale în bucătărie

Salate proaspete de la Bonduelle: cum să le faci corect