Bună, noi folosim cookie-uri în scopuri statistice, pentru analiza traficului de pe site, pentru analize de marketing și pentru îmbunătățirea experienței vizitatorului pe site.

Mai multe informații

Accept Nu accept

Protecţia văzului – filtre naturale în legume

Unele componente alimentare au proprietatea de a proteja ochii. Unele din aceste componente sunt antioxidanţii, care neutralizează radicalii liberi. Printre cele mai importante sunt vitaminele E, A, C, beta-carotenul (provitamina A). Acţiunea benefică a acestora este susţinută de minerale. zincul, manganul, seleniul, dar şi antocianidele – coloranţii roşii şi albaştri ai fructelor şi legumelor (prezenţi în cantităţi maxime în coacăzele negre şi afine).

O protecţie adiţională a văzului o oferă pigmenţii care sunt prezenţi în retină şi în pata galbenă: zeacsentina şi luteina. Aceste substanţe nu numai că sunt antioxidante ci au şi rolul suplimentar de filtre naturale împotriva radiaţiilor solare. Absorb razele ultraviolete. Organismul nu secret[ zeaksantina şi luteina, acestea să găsesc în alimentaţie. Aceste substanţe sunt prezente mai ales în următoarele legume: morcovii, spanacul, broccoli, porumbul, varza Kale, pătrunjelul verde, salata verde şi mazărea.


Rețete care te-ar putea interesa

Bastonașe de curcan cu baby carots glazurați cu suc de portocale

Bastonașe de curcan cu baby carots glazurați cu suc de portocale

Un gust extraordinar și o aromă interesantă.

2 persoane sub 15 min Simplu
Inimioară de Dragobete

Inimioară de Dragobete

Un gust extraordinar și o aromă interesantă.

2 persoane 30-45 min Simplu
Mâncărică de mazăre

Mâncărică de mazăre

Un gust extraordinar și o aromă interesantă.

3 persoane 30-45 min Simplu
Pește pe pat de legume

Pește pe pat de legume

Alege o reteță originală de la Bonduelle.

4 persoane 30-45 min Simplu
Protecţia văzului – filtre naturale în legume

Unele componente alimentare au proprietatea de a proteja ochii. Unele din aceste componente sunt antioxidanţii, care neutralizează radicalii liberi. Printre cele mai importante sunt vitaminele E, A, C, beta-carotenul (provitamina A). Acţiunea benefică a acestora este susţinută de minerale. zincul, manganul, seleniul, dar şi antocianidele – coloranţii roşii şi albaştri ai fructelor şi legumelor (prezenţi în cantităţi maxime în coacăzele negre şi afine).

O protecţie adiţională a văzului o oferă pigmenţii care sunt prezenţi în retină şi în pata galbenă: zeacsentina şi luteina. Aceste substanţe nu numai că sunt antioxidante ci au şi rolul suplimentar de filtre naturale împotriva radiaţiilor solare. Absorb razele ultraviolete. Organismul nu secret[ zeaksantina şi luteina, acestea să găsesc în alimentaţie. Aceste substanţe sunt prezente mai ales în următoarele legume: morcovii, spanacul, broccoli, porumbul, varza Kale, pătrunjelul verde, salata verde şi mazărea.