Bună, noi folosim cookie-uri în scopuri statistice, pentru analiza traficului de pe site, pentru analize de marketing și pentru îmbunătățirea experienței vizitatorului pe site.

Mai multe informații

Accept Nu accept

Cum completăm piramida alimentelor sănătoase?

EXERCIȚII FIZICE

  • Zilnic sunt necesare 30-45 minute de exerciții fizice. De aceea, mișcarea stă la baza piramidei pentru o viață sănătoasă. Activitatea fizică regulată, combinată cu o dietă variată, poate preveni hipertensiunea, diabetul și ajută la reducerea nivelului de colesterol.

PRODUSE INTEGRALE

  • Cerealele sau produsele pe bază de cereale reprezintă principala sursă de energie pentru organism. Au un conținut ridicat de minerale, vitamine și fibre, ajutând în felul acesta funcția intestinală. Cel puțin 5 porții care să conțină produse integrale trebuie incluse în meniul tău zilnic, deoarece acestea reprezintă al doilea nivel al piramidei alimentelor.

FRUCTE ŞI LEGUME

  • A treia etapă a piramidei alimentelor o reprezintă fructele și legumele. Zilnic sunt necesare 5 porţii de fructe şi legume, pe care le poţi integra atât în felurile principale, cât şi în gustări. În dietă putem include atât produse proaspete, cât şi congelate sau legume la conervă. Consumul de sucuri naturale trebuie şi el încurajat.

LAPTE ŞI PRODUSE LACTATE

  • Laptele şi produsele lactate sunt principala sursă de calciu din dieta ta, esenţiale pentru sistemul osos şi pentru dinţi. De aceea ocupă locul 4 în topul nostru de ingrediente pentru o viață sănătoasă. Puteţi consuma până la 3-4 porţii de produse lactate, precum iaurt, unt sau brânză.

PRODUSE BOGATE ÎN PROTEINE

  • Produsele din carne, peşte, seminţele din legume şi nucile reprezintă o sursă importantă de proteine, minerale şi vitamina B. Zilnic ar trebui să consumăm 2 porţii din aceste produse, care ajută la dezvoltarea armonioasă a organismului și a creierului, în special în cazul adolescenților. Proteinele ocupă al cincilea loc în piramida alimentelor.

GRĂSIMI

  • Grăsimile saturate ar trebui evitate cât mai mult, iar singurele grăsimi acceptate în dieta ta ar trebui să fie cele din peşte, nuci şi uleiuri vegetale. Pentru prăjit folosiţi doar uleiul de măsline şi uleiul de rapiţă. Grăsimile nesaturate sunt și ele o parte importantă a dietei noastre, dar ocupă doar vârful piramidei alimentației. Asemenea grăisimilor, zahărul trebuie să facă parte din alimentația noastră în măsură cât mai redusă. În special când vine vorba despre piramida alimentară pentru copii, zahărul va ocupa doar o mică parte din vâful piramidei.

VERIFICĂ DACĂ DIETA TA RESPECTĂ REGULILE PIRAMIDEI ALIMENTELOR SĂNĂTOASE

Află mai multe aici:

Piramida alimentelor

Piramida alimentară a secolului al XXI-lea

Beneficiile exerciţiilor: stil de viaţă sănătos şi fii în formă pe tot parcursul anului


Rețete care te-ar putea interesa

Pâine trandafir umplută cu porumb

Pâine trandafir umplută cu porumb

Un gust extraordinar și o aromă interesantă.

6 persoane 30-45 min Simplu
Ficat de pui cu mazăre Bonduelle

Ficat de pui cu mazăre Bonduelle

Un gust extraordinar și o aromă interesantă.

4 persoane 15-30 min Simplu
Rulouri de dovlecel cu quinoa, ciuperci și brânză feta

Rulouri de dovlecel cu quinoa, ciuperci și brânză feta

Un preparat simplu și delicios pentru întreaga familie.

4 persoane 15-30 min Simplu
Sarmale cu ciuperci

Sarmale cu ciuperci

Un preparat simplu și delicios pentru întreaga familie.

8 persoane 15-30 min Simplu
Cum completăm piramida alimentelor sănătoase?

EXERCIȚII FIZICE

  • Zilnic sunt necesare 30-45 minute de exerciții fizice. De aceea, mișcarea stă la baza piramidei pentru o viață sănătoasă. Activitatea fizică regulată, combinată cu o dietă variată, poate preveni hipertensiunea, diabetul și ajută la reducerea nivelului de colesterol.

PRODUSE INTEGRALE

  • Cerealele sau produsele pe bază de cereale reprezintă principala sursă de energie pentru organism. Au un conținut ridicat de minerale, vitamine și fibre, ajutând în felul acesta funcția intestinală. Cel puțin 5 porții care să conțină produse integrale trebuie incluse în meniul tău zilnic, deoarece acestea reprezintă al doilea nivel al piramidei alimentelor.

FRUCTE ŞI LEGUME

  • A treia etapă a piramidei alimentelor o reprezintă fructele și legumele. Zilnic sunt necesare 5 porţii de fructe şi legume, pe care le poţi integra atât în felurile principale, cât şi în gustări. În dietă putem include atât produse proaspete, cât şi congelate sau legume la conervă. Consumul de sucuri naturale trebuie şi el încurajat.

LAPTE ŞI PRODUSE LACTATE

  • Laptele şi produsele lactate sunt principala sursă de calciu din dieta ta, esenţiale pentru sistemul osos şi pentru dinţi. De aceea ocupă locul 4 în topul nostru de ingrediente pentru o viață sănătoasă. Puteţi consuma până la 3-4 porţii de produse lactate, precum iaurt, unt sau brânză.

PRODUSE BOGATE ÎN PROTEINE

  • Produsele din carne, peşte, seminţele din legume şi nucile reprezintă o sursă importantă de proteine, minerale şi vitamina B. Zilnic ar trebui să consumăm 2 porţii din aceste produse, care ajută la dezvoltarea armonioasă a organismului și a creierului, în special în cazul adolescenților. Proteinele ocupă al cincilea loc în piramida alimentelor.

GRĂSIMI

  • Grăsimile saturate ar trebui evitate cât mai mult, iar singurele grăsimi acceptate în dieta ta ar trebui să fie cele din peşte, nuci şi uleiuri vegetale. Pentru prăjit folosiţi doar uleiul de măsline şi uleiul de rapiţă. Grăsimile nesaturate sunt și ele o parte importantă a dietei noastre, dar ocupă doar vârful piramidei alimentației. Asemenea grăisimilor, zahărul trebuie să facă parte din alimentația noastră în măsură cât mai redusă. În special când vine vorba despre piramida alimentară pentru copii, zahărul va ocupa doar o mică parte din vâful piramidei.

VERIFICĂ DACĂ DIETA TA RESPECTĂ REGULILE PIRAMIDEI ALIMENTELOR SĂNĂTOASE

Află mai multe aici:

Piramida alimentelor

Piramida alimentară a secolului al XXI-lea

Beneficiile exerciţiilor: stil de viaţă sănătos şi fii în formă pe tot parcursul anului