Bună, noi folosim cookie-uri în scopuri statistice, pentru analiza traficului de pe site, pentru analize de marketing și pentru îmbunătățirea experienței vizitatorului pe site.

Mai multe informații

Piramida alimentară pentru persoanele în vârstă

Pentru fiecare câte ceva mic

Îndreptându-ne atenţia asupra nevoilor speciale ale seniorilor, piramida alimentară a fost modificată, iar principiul de bază al acesteia a pornit de la ideea că nevoile energetice la oamenii în vârstă sunt mult mai mici. Estimarea necesarului de calorii este de 1200-1600 kcal pe zi. Consumatorii în vârstă care au împlinit 70 de ani ar trebui să acorde o atenţie specială pentru a oferi organismului componentele hrănitoare de bază.

Înainte de toate - valori nutritive

  • Prin alegerea potrivită a dietei este absolut necesar să acordăm atenţie deosebită alegerii corespunzătoare a consistenţei nutritive.
  • Produsele recomandate seniorilor ar trebui să fie bogate în valori nutriţionale, în fiecare categorie alimentară, cu accent pe produse bogate în seminţe, legume, fructe, produse lactate degresate sau cu cantitate mică de grăsimi, peşte, carne de pasăre.
  • Foarte importante pentru dietă sunt legumele.

Atenţie! Seniorilor li se recomandă produsele congelate uşor accesibile şi bogate în valori nutritive.

Seminţe şi apă

Produsele bazate pe seminţe constituie un fel de ancoră a piramidei pentru seniori. Dintre ele fac parte preparatele din cereale (pâinea cu seminţe şi intermediară), grişul, orezul, macaroanele din făină intermediară. Piramida pentru seniori este „construita” pe apă. Este extrem de important ca organismul să fie hidratat, se recomandă să bem 8 sau chiar mai multe pahare de apă zilnic. Acest lucru ajută la evitarea disfuncţiilor rinichilor şi a constipaţiilor.

Vitamine, minerale - suplimente ale dietei

Elementele nutritive ar fi mai bine să fie furnizate prin hrană, nu prin suplimente. Componentele nutritive oferite prin alimentaţie trebuie însă completate cu suplimente ale dietei. Seniorilor li se recomandă îndeosebi calciu, vitamina B12, deoarece organismul la o vârstă înaintată are tendinţa de a le absorbi în cantitate mai mică, de asemenea vitamina D, deoarece, de obicei, odată cu vârstă, stăm din ce în ce mai puţin la soare. Toate suplimentele dietei trebuie convenite cu medicul.

Mişcarea fizică

Mişcarea şi activitatea fizică sunt foarte importante şi la vârste mai înaintate. O formă ideală de mişcare este înotul, aqua-aerobic, nordic walking, mersul pe bicicletă, plimbările sau tenisul.Orice gen de activitate fizică, adaptat la starea de sănătate şi forţă, este binevenit. Poate fi şi lucrul în grădină sau gătitul împreună.

Puţin, dar des

Cu vârsta, organismul funcţionează mai lent, schimbări nefavorabile afectează şi sistemul digestiv, hrana se digeră mai lent şi mai îndelungat. Mănâncă de 4-5 ori pe zi porţii mici. Nu obliga organismul să se confrunte cu o mare cantitate de hrană consumată dintr-o dată. 


Rețete care te-ar putea interesa

Legume de primăvară cu o notă ușoară de muștar
Legume de primăvară cu o notă ușoară de muștar

O rețetă delicioasă!

4 persoane 15-30 min Simplu
Orez cu fasole roșie în sos
Orez cu fasole roșie în sos

O mâncare rapidă cu orez basmati și fasole roșie în sos tomat, ușor picant!

3 persoane 30-45 min Simplu
Smoothie cu porumb
Smoothie cu porumb

Un mix smoothie de porumb și banană, este ideal pentru o gustare matinală sau chiar la prânz.

2 persoane sub 15 min Simplu
Mousse de mazăre verde cu sparanghel și tarhon
Mousse de mazăre verde cu sparanghel și tarhon

O rețetă ideală pentru o călduroasă zi de vară!

4 persoane peste 45 min Mediu
Piramida alimentară pentru persoanele în vârstă

Pentru fiecare câte ceva mic

Îndreptându-ne atenţia asupra nevoilor speciale ale seniorilor, piramida alimentară a fost modificată, iar principiul de bază al acesteia a pornit de la ideea că nevoile energetice la oamenii în vârstă sunt mult mai mici. Estimarea necesarului de calorii este de 1200-1600 kcal pe zi. Consumatorii în vârstă care au împlinit 70 de ani ar trebui să acorde o atenţie specială pentru a oferi organismului componentele hrănitoare de bază.

Înainte de toate - valori nutritive

  • Prin alegerea potrivită a dietei este absolut necesar să acordăm atenţie deosebită alegerii corespunzătoare a consistenţei nutritive.
  • Produsele recomandate seniorilor ar trebui să fie bogate în valori nutriţionale, în fiecare categorie alimentară, cu accent pe produse bogate în seminţe, legume, fructe, produse lactate degresate sau cu cantitate mică de grăsimi, peşte, carne de pasăre.
  • Foarte importante pentru dietă sunt legumele.

Atenţie! Seniorilor li se recomandă produsele congelate uşor accesibile şi bogate în valori nutritive.

Seminţe şi apă

Produsele bazate pe seminţe constituie un fel de ancoră a piramidei pentru seniori. Dintre ele fac parte preparatele din cereale (pâinea cu seminţe şi intermediară), grişul, orezul, macaroanele din făină intermediară. Piramida pentru seniori este „construita” pe apă. Este extrem de important ca organismul să fie hidratat, se recomandă să bem 8 sau chiar mai multe pahare de apă zilnic. Acest lucru ajută la evitarea disfuncţiilor rinichilor şi a constipaţiilor.

Vitamine, minerale - suplimente ale dietei

Elementele nutritive ar fi mai bine să fie furnizate prin hrană, nu prin suplimente. Componentele nutritive oferite prin alimentaţie trebuie însă completate cu suplimente ale dietei. Seniorilor li se recomandă îndeosebi calciu, vitamina B12, deoarece organismul la o vârstă înaintată are tendinţa de a le absorbi în cantitate mai mică, de asemenea vitamina D, deoarece, de obicei, odată cu vârstă, stăm din ce în ce mai puţin la soare. Toate suplimentele dietei trebuie convenite cu medicul.

Mişcarea fizică

Mişcarea şi activitatea fizică sunt foarte importante şi la vârste mai înaintate. O formă ideală de mişcare este înotul, aqua-aerobic, nordic walking, mersul pe bicicletă, plimbările sau tenisul.Orice gen de activitate fizică, adaptat la starea de sănătate şi forţă, este binevenit. Poate fi şi lucrul în grădină sau gătitul împreună.

Puţin, dar des

Cu vârsta, organismul funcţionează mai lent, schimbări nefavorabile afectează şi sistemul digestiv, hrana se digeră mai lent şi mai îndelungat. Mănâncă de 4-5 ori pe zi porţii mici. Nu obliga organismul să se confrunte cu o mare cantitate de hrană consumată dintr-o dată.