Bună, noi folosim cookie-uri în scopuri statistice, pentru analiza traficului de pe site, pentru analize de marketing și pentru îmbunătățirea experienței vizitatorului pe site.

Mai multe informații

Accept Nu accept

Legumele violet - o sursă bogată în antioxidanți

Culoarea violet este dată de antocianine, coloranți naturali cu puternice proprietăți antioxidante. Cele mai importante funcții ale acestui grup de culori sunt:

  • scad tensiunea arterială
  • previn diabetul
  • combat radicalii liberi
  • previn bolile Parkinson, Alzheimer și scleroza multiplă
  • îmbunătățesc vederea

Alimentele de culoare violet sunt pline de antioxidanți. Pentru a menține celulele în stare bună, este important ca ele să fie bine hrănite și oxigenate. Radicalii liberi ne atacă celulele și le pot provoca leziuni, or nu putem avea încredere că membrana unor celule deteriorate își poate îndeplini rolul metabolic. Antioxidanții combat radicalii liberi din organism, contribuind în mod direct la menținerea unor celule sănătoase, și, pe cale de consecință, acestea ne vor menține toate organele în stare bună. Beneficiile antocianinelor (substanța responsabilă pentru culoarea violet a legumelor) sunt legate și de efectele anti-inflamatoare, de inhibarea agregării plachetare și a îngroșării vaselor de sânge capilare. De asemenea, sunt foarte utile atunci când vine vorba de protejarea ochilor și îmbunătățirea vederii. Cele mai recente studii de cercetare au demonstrat impactul pozitiv al consumului de fructe și legume violet în lupta cu afecțiunile de scleroză multiplă, Alzheimer și Parkinson.

Neprețuitele alimente violet sunt:

  • ceapa roșie
  • sfecla
  • vinetele
  • fasolea roșie
  • varza roșie

Rețete care te-ar putea interesa

Tocană de legume - carne

Tocană de legume - carne

Un gust extraordinar și o aromă interesantă.

4 persoane 15-30 min Simplu
Roșii umplute cu omletă

Roșii umplute cu omletă

Un gust extraordinar și o aromă interesantă.

2 persoane 15-30 min Simplu
Spanac cu ou și mămăligă

Spanac cu ou și mămăligă

Rețetă delicioasă și sățioasă.

4 persoane 15-30 min Simplu
Tostadas cu rasol de găină

Tostadas cu rasol de găină

Un gust extraordinar și o aromă interesantă.

3 persoane 15-30 min Simplu
Legumele violet - o sursă bogată în antioxidanți

Culoarea violet este dată de antocianine, coloranți naturali cu puternice proprietăți antioxidante. Cele mai importante funcții ale acestui grup de culori sunt:

  • scad tensiunea arterială
  • previn diabetul
  • combat radicalii liberi
  • previn bolile Parkinson, Alzheimer și scleroza multiplă
  • îmbunătățesc vederea

Alimentele de culoare violet sunt pline de antioxidanți. Pentru a menține celulele în stare bună, este important ca ele să fie bine hrănite și oxigenate. Radicalii liberi ne atacă celulele și le pot provoca leziuni, or nu putem avea încredere că membrana unor celule deteriorate își poate îndeplini rolul metabolic. Antioxidanții combat radicalii liberi din organism, contribuind în mod direct la menținerea unor celule sănătoase, și, pe cale de consecință, acestea ne vor menține toate organele în stare bună. Beneficiile antocianinelor (substanța responsabilă pentru culoarea violet a legumelor) sunt legate și de efectele anti-inflamatoare, de inhibarea agregării plachetare și a îngroșării vaselor de sânge capilare. De asemenea, sunt foarte utile atunci când vine vorba de protejarea ochilor și îmbunătățirea vederii. Cele mai recente studii de cercetare au demonstrat impactul pozitiv al consumului de fructe și legume violet în lupta cu afecțiunile de scleroză multiplă, Alzheimer și Parkinson.

Neprețuitele alimente violet sunt:

  • ceapa roșie
  • sfecla
  • vinetele
  • fasolea roșie
  • varza roșie