Bună, noi folosim cookie-uri în scopuri statistice, pentru analiza traficului de pe site, pentru analize de marketing și pentru îmbunătățirea experienței vizitatorului pe site.

Mai multe informații

Accept Nu accept

De cinci ori pe zi

Persoanele responsabile de sănătatea publică din diferite ţări ale Uniunii Europene au stabilit o recomandare comună legată de nutriţia sănătoasă în funcţie de vârstă, sex, perioada anului, modul de viaţă.

Nu înseamnă că trebuie consumate 5 mere zilnic, ci doar îndemnul de a nu uita să introducem în dieta noastra măcar de cinci ori pe zi diferite fructe sau legume sub diferite forme cum ar fi: salate, desert, supe, salate de legume-fructe ex. morcov cu portocale, varză albă cu mere, avocado cu căpşuni, ca şi sub formă de ingredient la piure, suc natural, marinat, pizza, orez sau paste. Efectiv se manâncă mai puţin dar mai bine: mai multe legume şi fructe. Este simplu. Ştim asta dintotdeauna. Dar calculează câte fructe sau legume ai mâncat ieri între un sandwich, un cotlet, cartofi prăjiţi sau o gustare sărată? Aminteşte-ţi : "5 x pe zi". De atâtea ori pe zi un fruct sau o legumă.

Porţiile exemplare de fructe şi legume în funcţie de vârsta şi sexul

Propoziţiile următoare trebuie considerate numai ca adaosuri la mâncărea consumată în timpul mesei. Femeie

  • jumătate de grapefruit
  • salată de roşii şi mâncare cu zucchini la cuptor
  • o legătură de ridichi sau un castravete mic
  • supă sau compot de fructe

Bărbat

  • suc de grapefruit
  • salată cu brânză de capră cu fasole şi carne
  • banană sau ţelină verde prăjite cu sare
  • mâncare din cicoare şi şuncă, salată verde, mazăre marinată în vin

Adolescent

  • cereale cu fructe proaspete
  • salată de castraveţi, pui cu mazăre, plăcintă cu mere.
  • banană, morcov crud, avocado
  • Pizza Quatro Stagionni (roşie, ciuperci, ardei), salată verde, budincă cu fructe.

Copil

  • suc de portocale
  • prăjitură cu morcovi, cartofi piure, broccoli
  • compot de fructe sau fructe proaspete
  • supă, compot de fructe

Rețete care te-ar putea interesa

Rulouri de vinete

Rulouri de vinete

O rețetă savuroasă cu aromă de sărbătoare.

2 persoane peste 45 min Simplu
Pui cu ciuperci, morcovi și cartofi

Pui cu ciuperci, morcovi și cartofi

Un preparat simplu și delicios pentru întreaga familie.

4 persoane 15-30 min Simplu
Legume în aspic

Legume în aspic

Un preparat simplu și delicios pentru întreaga familie.

4 persoane 30-45 min Simplu
Mâncare de mazăre

Mâncare de mazăre

Un preparat de mâncare de mazăre la conservă cu morcovi simplu și delicios pentru întreaga familie.

6 persoane sub 15 min Simplu
De cinci ori pe zi

Persoanele responsabile de sănătatea publică din diferite ţări ale Uniunii Europene au stabilit o recomandare comună legată de nutriţia sănătoasă în funcţie de vârstă, sex, perioada anului, modul de viaţă.

Nu înseamnă că trebuie consumate 5 mere zilnic, ci doar îndemnul de a nu uita să introducem în dieta noastra măcar de cinci ori pe zi diferite fructe sau legume sub diferite forme cum ar fi: salate, desert, supe, salate de legume-fructe ex. morcov cu portocale, varză albă cu mere, avocado cu căpşuni, ca şi sub formă de ingredient la piure, suc natural, marinat, pizza, orez sau paste. Efectiv se manâncă mai puţin dar mai bine: mai multe legume şi fructe. Este simplu. Ştim asta dintotdeauna. Dar calculează câte fructe sau legume ai mâncat ieri între un sandwich, un cotlet, cartofi prăjiţi sau o gustare sărată? Aminteşte-ţi : "5 x pe zi". De atâtea ori pe zi un fruct sau o legumă.

Porţiile exemplare de fructe şi legume în funcţie de vârsta şi sexul

Propoziţiile următoare trebuie considerate numai ca adaosuri la mâncărea consumată în timpul mesei. Femeie

  • jumătate de grapefruit
  • salată de roşii şi mâncare cu zucchini la cuptor
  • o legătură de ridichi sau un castravete mic
  • supă sau compot de fructe

Bărbat

  • suc de grapefruit
  • salată cu brânză de capră cu fasole şi carne
  • banană sau ţelină verde prăjite cu sare
  • mâncare din cicoare şi şuncă, salată verde, mazăre marinată în vin

Adolescent

  • cereale cu fructe proaspete
  • salată de castraveţi, pui cu mazăre, plăcintă cu mere.
  • banană, morcov crud, avocado
  • Pizza Quatro Stagionni (roşie, ciuperci, ardei), salată verde, budincă cu fructe.

Copil

  • suc de portocale
  • prăjitură cu morcovi, cartofi piure, broccoli
  • compot de fructe sau fructe proaspete
  • supă, compot de fructe