Bună, noi folosim cookie-uri în scopuri statistice, pentru analiza traficului de pe site, pentru analize de marketing și pentru îmbunătățirea experienței vizitatorului pe site.

Mai multe informații

De cinci ori pe zi

Persoanele responsabile de sănătatea publică din diferite ţări ale Uniunii Europene au stabilit o recomandare comună legată de nutriţia sănătoasă în funcţie de vârstă, sex, perioada anului, modul de viaţă.

Nu înseamnă că trebuie consumate 5 mere zilnic, ci doar îndemnul de a nu uita să introducem în dieta noastra măcar de cinci ori pe zi diferite fructe sau legume sub diferite forme cum ar fi: salate, desert, supe, salate de legume-fructe ex. morcov cu portocale, varză albă cu mere, avocado cu căpşuni, ca şi sub formă de ingredient la piure, suc natural, marinat, pizza, orez sau paste. Efectiv se manâncă mai puţin dar mai bine: mai multe legume şi fructe. Este simplu. Ştim asta dintotdeauna. Dar calculează câte fructe sau legume ai mâncat ieri între un sandwich, un cotlet, cartofi prăjiţi sau o gustare sărată? Aminteşte-ţi : "5 x pe zi". De atâtea ori pe zi un fruct sau o legumă.

Porţiile exemplare de fructe şi legume în funcţie de vârsta şi sexul

Propoziţiile următoare trebuie considerate numai ca adaosuri la mâncărea consumată în timpul mesei. Femeie

  • jumătate de grapefruit
  • salată de roşii şi mâncare cu zucchini la cuptor
  • o legătură de ridichi sau un castravete mic
  • supă sau compot de fructe

Bărbat

  • suc de grapefruit
  • salată cu brânză de capră cu fasole şi carne
  • banană sau ţelină verde prăjite cu sare
  • mâncare din cicoare şi şuncă, salată verde, mazăre marinată în vin

Adolescent

  • cereale cu fructe proaspete
  • salată de castraveţi, pui cu mazăre, plăcintă cu mere.
  • banană, morcov crud, avocado
  • Pizza Quatro Stagionni (roşie, ciuperci, ardei), salată verde, budincă cu fructe.

Copil

  • suc de portocale
  • prăjitură cu morcovi, cartofi piure, broccoli
  • compot de fructe sau fructe proaspete
  • supă, compot de fructe

Rețete care te-ar putea interesa

Piept de pui umplut cu ardei copt și mozarella pe pat de spanac
Piept de pui umplut cu ardei copt și mozarella pe pat de spanac

Un gust extraordinar și o aromă interesantă.

4 persoane sub 15 min Simplu
Kugel cu paste
Kugel cu paste

Rețetă pentru Kugel - mâncare de cartofi și paste la cuptor.

8 persoane peste 45 min Simplu
Spanac cu ou
Spanac cu ou

Dacă ai poftă de un mic dejun delicios și sănătos, spanacul cu ou este alegerea perfectă

2 persoane 30-45 min Simplu
Foietaj cu brânză și mazăre
Foietaj cu brânză și mazăre

Brioșe delicioase din foietaj și umplutură de mazăre și brânză. Fie că sunt servite simplu, sau ca garnitură, acestea îmbogățesc platoul

3 persoane 30-45 min Mediu
De cinci ori pe zi

Persoanele responsabile de sănătatea publică din diferite ţări ale Uniunii Europene au stabilit o recomandare comună legată de nutriţia sănătoasă în funcţie de vârstă, sex, perioada anului, modul de viaţă.

Nu înseamnă că trebuie consumate 5 mere zilnic, ci doar îndemnul de a nu uita să introducem în dieta noastra măcar de cinci ori pe zi diferite fructe sau legume sub diferite forme cum ar fi: salate, desert, supe, salate de legume-fructe ex. morcov cu portocale, varză albă cu mere, avocado cu căpşuni, ca şi sub formă de ingredient la piure, suc natural, marinat, pizza, orez sau paste. Efectiv se manâncă mai puţin dar mai bine: mai multe legume şi fructe. Este simplu. Ştim asta dintotdeauna. Dar calculează câte fructe sau legume ai mâncat ieri între un sandwich, un cotlet, cartofi prăjiţi sau o gustare sărată? Aminteşte-ţi : "5 x pe zi". De atâtea ori pe zi un fruct sau o legumă.

Porţiile exemplare de fructe şi legume în funcţie de vârsta şi sexul

Propoziţiile următoare trebuie considerate numai ca adaosuri la mâncărea consumată în timpul mesei. Femeie

  • jumătate de grapefruit
  • salată de roşii şi mâncare cu zucchini la cuptor
  • o legătură de ridichi sau un castravete mic
  • supă sau compot de fructe

Bărbat

  • suc de grapefruit
  • salată cu brânză de capră cu fasole şi carne
  • banană sau ţelină verde prăjite cu sare
  • mâncare din cicoare şi şuncă, salată verde, mazăre marinată în vin

Adolescent

  • cereale cu fructe proaspete
  • salată de castraveţi, pui cu mazăre, plăcintă cu mere.
  • banană, morcov crud, avocado
  • Pizza Quatro Stagionni (roşie, ciuperci, ardei), salată verde, budincă cu fructe.

Copil

  • suc de portocale
  • prăjitură cu morcovi, cartofi piure, broccoli
  • compot de fructe sau fructe proaspete
  • supă, compot de fructe
Cumpără Online
Acum poți achiziționa online produsele Bonduelle dorite, cu livrare direct la tine acasă, pentru ca tu să-ți poți pregăti oricând preparatele preferate.