Bună, noi folosim cookie-uri în scopuri statistice, pentru analiza traficului de pe site, pentru analize de marketing și pentru îmbunătățirea experienței vizitatorului pe site.

Mai multe informații

De cinci ori pe zi

Persoanele responsabile de sănătatea publică din diferite ţări ale Uniunii Europene au stabilit o recomandare comună legată de nutriţia sănătoasă în funcţie de vârstă, sex, perioada anului, modul de viaţă.

Nu înseamnă că trebuie consumate 5 mere zilnic, ci doar îndemnul de a nu uita să introducem în dieta noastra măcar de cinci ori pe zi diferite fructe sau legume sub diferite forme cum ar fi: salate, desert, supe, salate de legume-fructe ex. morcov cu portocale, varză albă cu mere, avocado cu căpşuni, ca şi sub formă de ingredient la piure, suc natural, marinat, pizza, orez sau paste. Efectiv se manâncă mai puţin dar mai bine: mai multe legume şi fructe. Este simplu. Ştim asta dintotdeauna. Dar calculează câte fructe sau legume ai mâncat ieri între un sandwich, un cotlet, cartofi prăjiţi sau o gustare sărată? Aminteşte-ţi : "5 x pe zi". De atâtea ori pe zi un fruct sau o legumă.

Porţiile exemplare de fructe şi legume în funcţie de vârsta şi sexul

Propoziţiile următoare trebuie considerate numai ca adaosuri la mâncărea consumată în timpul mesei. Femeie

  • jumătate de grapefruit
  • salată de roşii şi mâncare cu zucchini la cuptor
  • o legătură de ridichi sau un castravete mic
  • supă sau compot de fructe

Bărbat

  • suc de grapefruit
  • salată cu brânză de capră cu fasole şi carne
  • banană sau ţelină verde prăjite cu sare
  • mâncare din cicoare şi şuncă, salată verde, mazăre marinată în vin

Adolescent

  • cereale cu fructe proaspete
  • salată de castraveţi, pui cu mazăre, plăcintă cu mere.
  • banană, morcov crud, avocado
  • Pizza Quatro Stagionni (roşie, ciuperci, ardei), salată verde, budincă cu fructe.

Copil

  • suc de portocale
  • prăjitură cu morcovi, cartofi piure, broccoli
  • compot de fructe sau fructe proaspete
  • supă, compot de fructe

Rețete care te-ar putea interesa

Gustare festivă de fasole roșie
Gustare festivă de fasole roșie

Acest minunat aperitiv rece decorează orice masă festivă! Se servește cu tortila sau pită proaspătă.

8 persoane peste 45 min Mediu
Friptură din carne tocată cu mazăre
Friptură din carne tocată cu mazăre

Un fel de mâncare delicios.

4 persoane 30-45 min Simplu
Pilaf de orez cu morcovi și mazăre, servit cu pulpe picante și cartofi natur
Pilaf de orez cu morcovi și mazăre, servit cu pulpe picante și cartofi natur

O rețetă simplă și delicioasă de pilaf de orez cu mazăre și morcov de la Bonduelle pentru toată familia.

4 persoane 15-30 min Simplu
Legume cu sos tomat și piept de pui în vin roșu
Legume cu sos tomat și piept de pui în vin roșu

Un gust extraordinar și o aromă interesantă.

2 persoane sub 15 min Simplu
De cinci ori pe zi

Persoanele responsabile de sănătatea publică din diferite ţări ale Uniunii Europene au stabilit o recomandare comună legată de nutriţia sănătoasă în funcţie de vârstă, sex, perioada anului, modul de viaţă.

Nu înseamnă că trebuie consumate 5 mere zilnic, ci doar îndemnul de a nu uita să introducem în dieta noastra măcar de cinci ori pe zi diferite fructe sau legume sub diferite forme cum ar fi: salate, desert, supe, salate de legume-fructe ex. morcov cu portocale, varză albă cu mere, avocado cu căpşuni, ca şi sub formă de ingredient la piure, suc natural, marinat, pizza, orez sau paste. Efectiv se manâncă mai puţin dar mai bine: mai multe legume şi fructe. Este simplu. Ştim asta dintotdeauna. Dar calculează câte fructe sau legume ai mâncat ieri între un sandwich, un cotlet, cartofi prăjiţi sau o gustare sărată? Aminteşte-ţi : "5 x pe zi". De atâtea ori pe zi un fruct sau o legumă.

Porţiile exemplare de fructe şi legume în funcţie de vârsta şi sexul

Propoziţiile următoare trebuie considerate numai ca adaosuri la mâncărea consumată în timpul mesei. Femeie

  • jumătate de grapefruit
  • salată de roşii şi mâncare cu zucchini la cuptor
  • o legătură de ridichi sau un castravete mic
  • supă sau compot de fructe

Bărbat

  • suc de grapefruit
  • salată cu brânză de capră cu fasole şi carne
  • banană sau ţelină verde prăjite cu sare
  • mâncare din cicoare şi şuncă, salată verde, mazăre marinată în vin

Adolescent

  • cereale cu fructe proaspete
  • salată de castraveţi, pui cu mazăre, plăcintă cu mere.
  • banană, morcov crud, avocado
  • Pizza Quatro Stagionni (roşie, ciuperci, ardei), salată verde, budincă cu fructe.

Copil

  • suc de portocale
  • prăjitură cu morcovi, cartofi piure, broccoli
  • compot de fructe sau fructe proaspete
  • supă, compot de fructe
Cumpără Online
Acum poți achiziționa online produsele Bonduelle dorite, cu livrare direct la tine acasă, pentru ca tu să-ți poți pregăti oricând preparatele preferate.