Bună, noi folosim cookie-uri în scopuri statistice, pentru analiza traficului de pe site, pentru analize de marketing și pentru îmbunătățirea experienței vizitatorului pe site.

Mai multe informații

Accept Nu accept

De cinci ori pe zi

Persoanele responsabile de sănătatea publică din diferite ţări ale Uniunii Europene au stabilit o recomandare comună legată de nutriţia sănătoasă în funcţie de vârstă, sex, perioada anului, modul de viaţă.

Nu înseamnă că trebuie consumate 5 mere zilnic, ci doar îndemnul de a nu uita să introducem în dieta noastra măcar de cinci ori pe zi diferite fructe sau legume sub diferite forme cum ar fi: salate, desert, supe, salate de legume-fructe ex. morcov cu portocale, varză albă cu mere, avocado cu căpşuni, ca şi sub formă de ingredient la piure, suc natural, marinat, pizza, orez sau paste. Efectiv se manâncă mai puţin dar mai bine: mai multe legume şi fructe. Este simplu. Ştim asta dintotdeauna. Dar calculează câte fructe sau legume ai mâncat ieri între un sandwich, un cotlet, cartofi prăjiţi sau o gustare sărată? Aminteşte-ţi : "5 x pe zi". De atâtea ori pe zi un fruct sau o legumă.

Porţiile exemplare de fructe şi legume în funcţie de vârsta şi sexul

Propoziţiile următoare trebuie considerate numai ca adaosuri la mâncărea consumată în timpul mesei. Femeie

  • jumătate de grapefruit
  • salată de roşii şi mâncare cu zucchini la cuptor
  • o legătură de ridichi sau un castravete mic
  • supă sau compot de fructe

Bărbat

  • suc de grapefruit
  • salată cu brânză de capră cu fasole şi carne
  • banană sau ţelină verde prăjite cu sare
  • mâncare din cicoare şi şuncă, salată verde, mazăre marinată în vin

Adolescent

  • cereale cu fructe proaspete
  • salată de castraveţi, pui cu mazăre, plăcintă cu mere.
  • banană, morcov crud, avocado
  • Pizza Quatro Stagionni (roşie, ciuperci, ardei), salată verde, budincă cu fructe.

Copil

  • suc de portocale
  • prăjitură cu morcovi, cartofi piure, broccoli
  • compot de fructe sau fructe proaspete
  • supă, compot de fructe

Rețete care te-ar putea interesa

Conopidă gratinată cu ciuperci și cașcaval

Conopidă gratinată cu ciuperci și cașcaval

O experiență culinară.

4 persoane sub 15 min Simplu
Tartă aperitiv cu ciuperci

Tartă aperitiv cu ciuperci

Un gust extraordinar și o aromă interesantă.

8 persoane 30-45 min Simplu
Fasole verde cu roșii și mărar

Fasole verde cu roșii și mărar

Un preparat cald de fasole verde cu usturoi și mult mărar! Foarte ușor de preparat și de savurat. Poate fi consumat ca aperitiv sau fel principal.

2 persoane 15-30 min Simplu
Sos Tahina - sos de susan

Sos Tahina - sos de susan

Un sos delicios și sățios

4 persoane sub 15 min Simplu
De cinci ori pe zi

Persoanele responsabile de sănătatea publică din diferite ţări ale Uniunii Europene au stabilit o recomandare comună legată de nutriţia sănătoasă în funcţie de vârstă, sex, perioada anului, modul de viaţă.

Nu înseamnă că trebuie consumate 5 mere zilnic, ci doar îndemnul de a nu uita să introducem în dieta noastra măcar de cinci ori pe zi diferite fructe sau legume sub diferite forme cum ar fi: salate, desert, supe, salate de legume-fructe ex. morcov cu portocale, varză albă cu mere, avocado cu căpşuni, ca şi sub formă de ingredient la piure, suc natural, marinat, pizza, orez sau paste. Efectiv se manâncă mai puţin dar mai bine: mai multe legume şi fructe. Este simplu. Ştim asta dintotdeauna. Dar calculează câte fructe sau legume ai mâncat ieri între un sandwich, un cotlet, cartofi prăjiţi sau o gustare sărată? Aminteşte-ţi : "5 x pe zi". De atâtea ori pe zi un fruct sau o legumă.

Porţiile exemplare de fructe şi legume în funcţie de vârsta şi sexul

Propoziţiile următoare trebuie considerate numai ca adaosuri la mâncărea consumată în timpul mesei. Femeie

  • jumătate de grapefruit
  • salată de roşii şi mâncare cu zucchini la cuptor
  • o legătură de ridichi sau un castravete mic
  • supă sau compot de fructe

Bărbat

  • suc de grapefruit
  • salată cu brânză de capră cu fasole şi carne
  • banană sau ţelină verde prăjite cu sare
  • mâncare din cicoare şi şuncă, salată verde, mazăre marinată în vin

Adolescent

  • cereale cu fructe proaspete
  • salată de castraveţi, pui cu mazăre, plăcintă cu mere.
  • banană, morcov crud, avocado
  • Pizza Quatro Stagionni (roşie, ciuperci, ardei), salată verde, budincă cu fructe.

Copil

  • suc de portocale
  • prăjitură cu morcovi, cartofi piure, broccoli
  • compot de fructe sau fructe proaspete
  • supă, compot de fructe