Bună, noi folosim cookie-uri în scopuri statistice, pentru analiza traficului de pe site, pentru analize de marketing și pentru îmbunătățirea experienței vizitatorului pe site.

Mai multe informații

Alimentația în alăptare - ce să mănânci în perioada alăptării?

Alimentația în timpul alăptării

Studiile arată că alăptarea îmbunătăţeşte imunitatea copilului, influenţează pozitiv dezvoltarea sa, consolidează sentimentele de afecțiune dintre mamă și copil, contribuind la construirea unei relaţii deosebite între cei doi. Datorită acestor beneficii, merită ca în această perioadă să fii mai atentă la alimentaţia ta – să fie sănătoasă atât pentru tine, cât şi pentru puiul tău. Află totul despre alimentația în timpul alăptării în articolul de mai jos. 

Beneficiile alăptării 

Sunt multe argumente pro-alăptare, dar, dincolo de orice polemică, trebuie să reții faptul că laptele mamei are toate elementele nutritive şi anticorpii necesari copilului, asigurându-i o protecţie sporită împotriva alergiilor.

Alimente permise în alăptare vs Alimente interzise în alăptare

Există produse recomandate sau interzise în alăptare? În această problemă, cel mai bine este să apelăm la propriile simţuri.

Referitor la alimentația în timpul alăptării, în ultima perioadă specialiștii în alăptare au renunţat la teoriile conform cărora unele produse sunt strict interzise - dacă mama şi copilul tolerează mai multe feluri de alimente, nu este cazul să se limiteze dieta mamei. Totuși, cel puțin în primele luni când stomacul puiului tău este încă în perioada de acomodare, trebuie să fii atentă la reacţiile copilului faţă de ceea ce mănânci. Poți chiar nota într-un jurnal alimentele sau felurile de mâncare pe care le consumi în fiecare zi. Astfel, vei observa mult mai ușor simptomele de intoleranţă, cum ar fi: diaree, erupţii alergice (cel mai adesea, pielea devine uscată, înroşită şi apare senzaţia de mâncărime) și trebuie să reanalizezi sursa acestor simptome şi să excluzi produsele suspecte din meniul tău. Important, chiar dacă observăm aceste simptome, este să nu întrerupem alăptarea. Pentru a exclude sau a confirma alergia este indicată consultarea unui medic pediatru.

Calmante în alăptare

Dacă vei bea ceai de roiniţă, acesta nu doar îți va da o stare de bună dispoziţie, dar şi va acţiona ca un calmant în cazul copilului. De asemenea, sunt disponibile ceaiuri pentru mame care alăptează, însă, înainte de a le lua, este recomandat să consulți medicul pediatru.

Ce poți mânca în timpul alăptării?

Alimentele permise în alăptare trebuie să fie proaspete, sănătoase, uşor digerabile şi variate. Meniul tău va fi bogat în elemente din fiecare grupă de produse:

  • produse din cereale (pâine, paste, macaroane, griş sau orez)
  • fructe şi legume
  • proteine animale şi vegetale (păstăi, ouă şi peşte – dar nu oceanic)
  • grăsimi vegetale (avocado, măsline, semințe, nuci)

 Pentru alăptare este foarte important să consumăm multe lichide, precum apa, sucurile de fructe, sucurile de legume sau ceaiurile de plante. Nu trebuie să te îngrijorezi dacă observi o creștere a apetitului deoarece, de obicei, lactaţia accelerează metabolismul. Se poate ajunge și la un consum caloric crescut cu până la 500kcal / zi. E bine să fii la curent cu tabelul de calorii pentru mamele care alăptează. Aşadar, dacă este necesar, poți mânca de mai multe ori pe parcursul zilei, de preferat, puțin și des. Ideal ar fi să ai 5 mese pe zi, pentru a evita consumarea unor produse nesănătoase aflate la îndemână. În afară de micul dejun, prânz şi cină, sunt recomandate și două gustări, servite între mesele principale.

Alimente de evitat în alăptare

Unele produse conţin mai mulţi alergeni – ca de exemplu conservanţii, care provoacă colici şi alte efecte neplăcute. Așadar este bine ori să eviți produsele ambalate ori să citești cu mare atenție etichetele.

 În plus, pe lângă acestea, trebuie să fii atentă la fructele citrice, deoarece ele pot conţine alergeni. Este recomandat să consumi cu moderație preparate greu digerabile şi grase (carnea prăjită, carnea la cuptor, unele soiuri de şuncă, brânzeturile sau prăjiturile), să fii atentă la alimentele ce provoacă balonări (păstăi, ceapă, usturoi, varză sau conopidă) şi să limitezi consumul produselor ce conţin conservanţi, coloranţi artificiali, aromatizanţi sau concentrate. De asemenea, medicii recomandă și limitarea consumului de cafea, ceai tare, zahăr, sare şi condimente iuţi. Atenție, produsele lactate în cantităţi mari pot provoca alergii. Alimentația în timpul alăptării necesită atenție sporită.

Produse interzise în alăptare

Dacă alăptezi, trebuie să excluzi definitiv alcoolul, tutunul şi substanţele halucinogene. Acestea sunt periculoase, atât pentru mamă cât şi pentru copil, căruia îi afectează dezvoltarea şi sănătatea.

Propunere de meniu în timpul alăptării

Micul dejun - la alegere: cereale, cafea (slabă), afine, lapte vegetal fiert cu cereale, toast cu avocado și o roşie, ou fiert;

Al doilea mic dejun - la alegere: un măr şi un ceai negru, un sandviş cu peşte afumat, salată de legume, iaurt cu fructe;

Prânz - la alegere: supă de legume, piept de pui la grătar sau fiert cu cartofi fierţi, varză murată sau salată, pârjoale cu cartofi fierţi și sfeclă/castraveţi proaspeţi cu smântână;

Gustarea de după-amiază - la alegere: iaurt cu fructe, biscuiţi, fructe, alune;

Cina - clătite cu telemea, un morcov, omletă, iaurt.


Rețete care te-ar putea interesa

Sufleu de legume
Sufleu de legume

Un preparat delicios, îmbogățit de gustul legumelor și de cel al brânzei. Perfect pentru un prânz sau cină

4 persoane 30-45 min Mediu
Spanac cu ou
Spanac cu ou

Dacă ai poftă de un mic dejun delicios și sănătos, spanacul cu ou este alegerea perfectă

2 persoane 30-45 min Simplu
Mâncare de linte
Mâncare de linte

O rețetă simplă și delicioasă de mâncare de linte pentru toată familia.

4 persoane sub 15 min Simplu
Poffertjes - clătite olandeze
Poffertjes - clătite olandeze

Prăjituri olandeze tradiționale, asemănătoare cu clătitele, dar mult mai dulci și mai mici.

6 persoane 15-30 min Simplu
Alimentația în alăptare - ce să mănânci în perioada alăptării?

Alimentația în timpul alăptării

Studiile arată că alăptarea îmbunătăţeşte imunitatea copilului, influenţează pozitiv dezvoltarea sa, consolidează sentimentele de afecțiune dintre mamă și copil, contribuind la construirea unei relaţii deosebite între cei doi. Datorită acestor beneficii, merită ca în această perioadă să fii mai atentă la alimentaţia ta – să fie sănătoasă atât pentru tine, cât şi pentru puiul tău. Află totul despre alimentația în timpul alăptării în articolul de mai jos. 

Beneficiile alăptării 

Sunt multe argumente pro-alăptare, dar, dincolo de orice polemică, trebuie să reții faptul că laptele mamei are toate elementele nutritive şi anticorpii necesari copilului, asigurându-i o protecţie sporită împotriva alergiilor.

Alimente permise în alăptare vs Alimente interzise în alăptare

Există produse recomandate sau interzise în alăptare? În această problemă, cel mai bine este să apelăm la propriile simţuri.

Referitor la alimentația în timpul alăptării, în ultima perioadă specialiștii în alăptare au renunţat la teoriile conform cărora unele produse sunt strict interzise - dacă mama şi copilul tolerează mai multe feluri de alimente, nu este cazul să se limiteze dieta mamei. Totuși, cel puțin în primele luni când stomacul puiului tău este încă în perioada de acomodare, trebuie să fii atentă la reacţiile copilului faţă de ceea ce mănânci. Poți chiar nota într-un jurnal alimentele sau felurile de mâncare pe care le consumi în fiecare zi. Astfel, vei observa mult mai ușor simptomele de intoleranţă, cum ar fi: diaree, erupţii alergice (cel mai adesea, pielea devine uscată, înroşită şi apare senzaţia de mâncărime) și trebuie să reanalizezi sursa acestor simptome şi să excluzi produsele suspecte din meniul tău. Important, chiar dacă observăm aceste simptome, este să nu întrerupem alăptarea. Pentru a exclude sau a confirma alergia este indicată consultarea unui medic pediatru.

Calmante în alăptare

Dacă vei bea ceai de roiniţă, acesta nu doar îți va da o stare de bună dispoziţie, dar şi va acţiona ca un calmant în cazul copilului. De asemenea, sunt disponibile ceaiuri pentru mame care alăptează, însă, înainte de a le lua, este recomandat să consulți medicul pediatru.

Ce poți mânca în timpul alăptării?

Alimentele permise în alăptare trebuie să fie proaspete, sănătoase, uşor digerabile şi variate. Meniul tău va fi bogat în elemente din fiecare grupă de produse:

  • produse din cereale (pâine, paste, macaroane, griş sau orez)
  • fructe şi legume
  • proteine animale şi vegetale (păstăi, ouă şi peşte – dar nu oceanic)
  • grăsimi vegetale (avocado, măsline, semințe, nuci)

 Pentru alăptare este foarte important să consumăm multe lichide, precum apa, sucurile de fructe, sucurile de legume sau ceaiurile de plante. Nu trebuie să te îngrijorezi dacă observi o creștere a apetitului deoarece, de obicei, lactaţia accelerează metabolismul. Se poate ajunge și la un consum caloric crescut cu până la 500kcal / zi. E bine să fii la curent cu tabelul de calorii pentru mamele care alăptează. Aşadar, dacă este necesar, poți mânca de mai multe ori pe parcursul zilei, de preferat, puțin și des. Ideal ar fi să ai 5 mese pe zi, pentru a evita consumarea unor produse nesănătoase aflate la îndemână. În afară de micul dejun, prânz şi cină, sunt recomandate și două gustări, servite între mesele principale.

Alimente de evitat în alăptare

Unele produse conţin mai mulţi alergeni – ca de exemplu conservanţii, care provoacă colici şi alte efecte neplăcute. Așadar este bine ori să eviți produsele ambalate ori să citești cu mare atenție etichetele.

 În plus, pe lângă acestea, trebuie să fii atentă la fructele citrice, deoarece ele pot conţine alergeni. Este recomandat să consumi cu moderație preparate greu digerabile şi grase (carnea prăjită, carnea la cuptor, unele soiuri de şuncă, brânzeturile sau prăjiturile), să fii atentă la alimentele ce provoacă balonări (păstăi, ceapă, usturoi, varză sau conopidă) şi să limitezi consumul produselor ce conţin conservanţi, coloranţi artificiali, aromatizanţi sau concentrate. De asemenea, medicii recomandă și limitarea consumului de cafea, ceai tare, zahăr, sare şi condimente iuţi. Atenție, produsele lactate în cantităţi mari pot provoca alergii. Alimentația în timpul alăptării necesită atenție sporită.

Produse interzise în alăptare

Dacă alăptezi, trebuie să excluzi definitiv alcoolul, tutunul şi substanţele halucinogene. Acestea sunt periculoase, atât pentru mamă cât şi pentru copil, căruia îi afectează dezvoltarea şi sănătatea.

Propunere de meniu în timpul alăptării

Micul dejun - la alegere: cereale, cafea (slabă), afine, lapte vegetal fiert cu cereale, toast cu avocado și o roşie, ou fiert;

Al doilea mic dejun - la alegere: un măr şi un ceai negru, un sandviş cu peşte afumat, salată de legume, iaurt cu fructe;

Prânz - la alegere: supă de legume, piept de pui la grătar sau fiert cu cartofi fierţi, varză murată sau salată, pârjoale cu cartofi fierţi și sfeclă/castraveţi proaspeţi cu smântână;

Gustarea de după-amiază - la alegere: iaurt cu fructe, biscuiţi, fructe, alune;

Cina - clătite cu telemea, un morcov, omletă, iaurt.

Cumpără Online
Acum poți achiziționa online produsele Bonduelle dorite, cu livrare direct la tine acasă, pentru ca tu să-ți poți pregăti oricând preparatele preferate.