Bună, noi folosim cookie-uri în scopuri statistice, pentru analiza traficului de pe site, pentru analize de marketing și pentru îmbunătățirea experienței vizitatorului pe site.

Mai multe informații

Accept Nu accept

Dieta de toamnă – aportul optim de calorii

Cu toții știm că toamna ne oferă o paletă vastă de ingrediente și mâncăruri mai consistente, care necesită mai mult timp de preparare. Prin urmare, tendința de a mânca mai multe mâncăruri gătite nu întârzie să apară, precum și luarea în greutate cu câteva kilograme. Principalul motiv sunt caloriile în plus pe care le consumăm, odată cu venirea sezonului rece, precum și reducerea consumului de lichide.

Legume și fructe pentru anotimpul răcoros

Combaterea anxietăților de toamnă se poate face cu legume și asta grație aportului de Vitamina C, beta-caroten și acid folic pe care acestea le au, reușind astfel să ne mențină sănătoși. De aceea, mai jos veți găsi o listă cu legumele ce nu trebuie să lipsească din meniul de toamnă:

  • Broccoli – Vitamina C, acid folic, Vitamina K, fier, postaiu;
  • Varză roșie – Vitamina C, acid folic, Vitamina K;
  • Varză de Bruxelles – Vitamina C, beta-caroten, acid folic;
  • Varză chinezească – Vitamina C, beta-caroten, acid folic, fier, potasiu;
  • Conopidă – Vitamina C, acid folic, Vitamina K, fier, postasiu.

De asemenea, este recomandat să consumați varză murată, spanac, salată verde, dovlecel, ardei și vinete.

Și, pentru a vă bucura de vitaminele și mineralele pe care aceste legume le au, cel mai bine este să le mâncați raw (fără prepararea lor la foc) sau la abur.

Toamna, foarte bogate în vitamine sunt și fructele care îți vor întări organismul pentru iarna ce urmează. De exemplu, este recomandat să mâncați zilnic mere, portocale, kiwi, măceșe sau orice fruct de pădure.

Nu uitați de mișcare!

Odată cu venirea toamnei, devenim din ce în ce mai puțin activi, principalul motiv fiind lumina zilei care scade din ce în ce mai mult în perioada aceasta. Recomandarea noastră este să nu renunțați la mișcare în totalitate, apelând la alternative precum mersul la sală sau exerciții acasă.

Atenție la calorii și porții

Chiar dacă încet, încet, salatele proaspete dispar din meniul zilnic, în locul lor făcându-și loc mâncărurile calde, porțiile acestora nu trebuie să crească, deoarece, în caz contrar, kilogramele nu vor înceta să apară. Bucurați-vă de noul sezon, însă fiți atenți la porțiile consumate.

Hidratați-vă suficient!

Vara, când temperaturile sunt foarte ridicate, bem apă în cantități mult mai mari decât în sezonul rece. Însă nu uitați că pielea și organismul nostru necesită hidratare continuă, indiferent de anotimp. Așadar, încercați pe cât posibil să vă hidratați corpul și toamna, pentru a evita aportul de calorii.

Vă propunem 2 meniuri variate pentru 2 zile de care să țineți cont în anotimpul răcoros:

Ziua 1

Fruct: măr

Mic-dejun: ovăz cu iaurt, stafide și sirop de arțar

Prânz: file Sole Florentine, morcovi la abur, sfeclă cu un strop de ulei de măsline, suc de lămâie și sare de mare

Snack: Granola

Cină: Lasagna, salată verde cu oțet aromatic

Snack: măr copt

Ziua 2:

Fructe: struguri

Mic-dejun: orez cu compot de caise și prune

Snack: semințe de dovleac

Prânz: cartof copt cu brânză tofu, morcov gratinați, salată de varză roșie și albă cu oțet aromatic, semințe de floarea-soarelui și ou fiert.

Snack: prune uscate

Cină: orez brun cu fasole; broccoli și conopidă la abur

Snack: măr copt

O toamnă minunată și sănătoasă! ❤️


Rețete care te-ar putea interesa

Supă cremă de mazăre cu gorgonzola
Supă cremă de mazăre cu gorgonzola

Un gust extraordinar și o aromă interesantă.

4 persoane sub 15 min Simplu
Casoletă cu pui și cartofi
Casoletă cu pui și cartofi

Un gust extraordinar și o aromă interesantă.

6 persoane peste 45 min Simplu
Kugel cu paste
Kugel cu paste

Rețetă pentru Kugel - mâncare de cartofi și paste la cuptor.

8 persoane peste 45 min Simplu
Salată de pui texană
Salată de pui texană

O rețetă inedită care se prepară foarte ușor!

4 persoane 15-30 min Simplu
Dieta de toamnă – aportul optim de calorii

Cu toții știm că toamna ne oferă o paletă vastă de ingrediente și mâncăruri mai consistente, care necesită mai mult timp de preparare. Prin urmare, tendința de a mânca mai multe mâncăruri gătite nu întârzie să apară, precum și luarea în greutate cu câteva kilograme. Principalul motiv sunt caloriile în plus pe care le consumăm, odată cu venirea sezonului rece, precum și reducerea consumului de lichide.

Legume și fructe pentru anotimpul răcoros

Combaterea anxietăților de toamnă se poate face cu legume și asta grație aportului de Vitamina C, beta-caroten și acid folic pe care acestea le au, reușind astfel să ne mențină sănătoși. De aceea, mai jos veți găsi o listă cu legumele ce nu trebuie să lipsească din meniul de toamnă:

  • Broccoli – Vitamina C, acid folic, Vitamina K, fier, postaiu;
  • Varză roșie – Vitamina C, acid folic, Vitamina K;
  • Varză de Bruxelles – Vitamina C, beta-caroten, acid folic;
  • Varză chinezească – Vitamina C, beta-caroten, acid folic, fier, potasiu;
  • Conopidă – Vitamina C, acid folic, Vitamina K, fier, postasiu.

De asemenea, este recomandat să consumați varză murată, spanac, salată verde, dovlecel, ardei și vinete.

Și, pentru a vă bucura de vitaminele și mineralele pe care aceste legume le au, cel mai bine este să le mâncați raw (fără prepararea lor la foc) sau la abur.

Toamna, foarte bogate în vitamine sunt și fructele care îți vor întări organismul pentru iarna ce urmează. De exemplu, este recomandat să mâncați zilnic mere, portocale, kiwi, măceșe sau orice fruct de pădure.

Nu uitați de mișcare!

Odată cu venirea toamnei, devenim din ce în ce mai puțin activi, principalul motiv fiind lumina zilei care scade din ce în ce mai mult în perioada aceasta. Recomandarea noastră este să nu renunțați la mișcare în totalitate, apelând la alternative precum mersul la sală sau exerciții acasă.

Atenție la calorii și porții

Chiar dacă încet, încet, salatele proaspete dispar din meniul zilnic, în locul lor făcându-și loc mâncărurile calde, porțiile acestora nu trebuie să crească, deoarece, în caz contrar, kilogramele nu vor înceta să apară. Bucurați-vă de noul sezon, însă fiți atenți la porțiile consumate.

Hidratați-vă suficient!

Vara, când temperaturile sunt foarte ridicate, bem apă în cantități mult mai mari decât în sezonul rece. Însă nu uitați că pielea și organismul nostru necesită hidratare continuă, indiferent de anotimp. Așadar, încercați pe cât posibil să vă hidratați corpul și toamna, pentru a evita aportul de calorii.

Vă propunem 2 meniuri variate pentru 2 zile de care să țineți cont în anotimpul răcoros:

Ziua 1

Fruct: măr

Mic-dejun: ovăz cu iaurt, stafide și sirop de arțar

Prânz: file Sole Florentine, morcovi la abur, sfeclă cu un strop de ulei de măsline, suc de lămâie și sare de mare

Snack: Granola

Cină: Lasagna, salată verde cu oțet aromatic

Snack: măr copt

Ziua 2:

Fructe: struguri

Mic-dejun: orez cu compot de caise și prune

Snack: semințe de dovleac

Prânz: cartof copt cu brânză tofu, morcov gratinați, salată de varză roșie și albă cu oțet aromatic, semințe de floarea-soarelui și ou fiert.

Snack: prune uscate

Cină: orez brun cu fasole; broccoli și conopidă la abur

Snack: măr copt

O toamnă minunată și sănătoasă! ❤️