Bună, noi folosim cookie-uri în scopuri statistice, pentru analiza traficului de pe site, pentru analize de marketing și pentru îmbunătățirea experienței vizitatorului pe site.

Mai multe informații

Accept Nu accept

Să depăşim astenia de primăvară prin dietă

Aproape de depresie

Zile scurte, expunere la raze solare scăzută, salturi de temperatură, toate acestea nu sunt favorabile nici sănătăţii, nici bunei dispoziţii. Suntem slăbiţi, apatici şi obosiţi. În această perioadă merită să ajutăm organismul, punându-i la dispoziţie elementele necesare pentru a fi în formă.

Regularitate

În primul rând, să ne hrănim cu regularitate. Mesele să fie mai puţin consistente, dar să le consumăm aproximativ din trei în trei ore. Astfel, organismul nostru va fi alimentat în mod regulat cu energie pentru a putea face faţă activităţilor zilnice.

Vitamina C

Este cel mai bun mod de a ne mări rezistenţa la îmbolnăviri. Vitamina C poate fi consumată sub formă de suplimente, dar trebuie să ţinem minte că - în acest caz - ea este mai greu asimilată decât atunci când provine din surse naturale. Să ne străduim deci ca în dieta noastră să se regăsească alimente cum ar fi varza murată, frunzele de pătrunjel, varza de bruxelles, fasolea, broccoli, conopida, ardeiul gras, ceapa şi usturoiul. Chiar şi înainte să apară verdeţurile de primăvară, merită consumate legumele congelate, cu conţinutul lor bogat în elemente nutritive. Vitamina C se găseşte şi în kiwi, în citrice şi în măceşe. Să nu uităm că, la fiecare masă este bine să consumăm produse care conţin vitamina C.

Acizii graşi nesaturaţi

Acizii omega 3 sunt responsabili pentru funcţionarea corectă a sistemului nervos; ei se găsesc în primul rând în peştele oceanic şi în uleiul de rapiţă sau cel din muguri de grâu. Acizii omega 6, care ajută la creşterea imunităţii la infecţii, se găseşte în uleiul de floarea soarelui şi uleiul din sâmburi de struguri. Acizii graşi alimentează organismul nostru cu energia necesară, de exemplu cu energia necesară menţinerii căldurii corporale.

Culturi vii de bacterii

Chefirul, iaurtul sau laptele bătut sunt o sursă preţioasă de bacterii folositoare, de fermentare, care au o influenţă benefică asupra rezistenţei noastre la îmbolnăviri, fiind absolut necesare pentru sistemul imunitar.

Supe care ne încălzesc

Puţine lucruri ne pot încălzi organismul atât de bine cum o face o supă sau o ciorbă gustoasă. Pentru ca aceste alimente să fie sănătoase, trebuie evitate supele drese cu făină sau cele pe bază de ingrediente prăjite. Merită în schimb să adăugăm la supe condimente cu acţiune de încălzire, cum ar fi ghimbirul, cardamonul sau nucşoara.

Mici plăceri

Să nu uităm nici mierea! Zaharurile simple pe care o conţine – glucoza şi fructoza – fac din miere nu numai un aliment delicios, ci şi unul cu proprietăţi fortifiante. Mierea are de asemenea un efect purificator, ajutând organismul să se debaraseze de toxine. Mierea se recomandă în stările de oboseală, stimulează circulaţia şi este un regulator al funcţiilor ficatului. Ea stimulează de asemenea producţia de hemoglobină şi are un puternic efect antiseptic şi antiinflamator. Să nu uităm însă că mierea nu trebuie încălzită, deoarece la temperaturi mai mari de 40 de grade îşi pierde proprietăţile benefice.

Ce trebuie evitat

Să ne ferim mai ales de alimentele care conţin coloranţi şi conservanţi artificiali, deoarece aceste substanţe ne poluează organismul şi ne slăbesc sistemul imunitar.

Dulciurile şi delicatesele

Ne place să ciugulim dulciuri pentru buna noastră dispoziţie. Să ne străduim deci să le selectăm astfel încât să fie folositoare organismului. Zahărul şi produsele care îl conţin acţionează repede dar pe durată scurtă, să încercăm deci să introducem în dietă produse bogate în magneziu, care este salvator ca element ce reduce stresul şi reglează activitatea sistemului nervos. Îl vom găsi în fulgii de cereale, în nuci, banane, cacao sau în ciocolata amăruie.


Rețete care te-ar putea interesa

Ajvar, o „altfel” de zacuscă

Ajvar, o „altfel” de zacuscă

Ajvar-ul are multe asemănări cu zacusca noastră românească. La fel ca zacusca, ajvarul este o pastă de legume care, de la o zonă geografică la alta, poate avea variante diferite de preparare.

2 persoane 30-45 min Mediu
Kugel cu paste

Kugel cu paste

Rețetă pentru Kugel - mâncare de cartofi și paste la cuptor.

8 persoane peste 45 min Simplu
Millefeuille din mușchi de vită, ciuperci și chipsuri de parmezan

Millefeuille din mușchi de vită, ciuperci și chipsuri de parmezan

O rețetă delicioasă pentru întreaga familie.

2 persoane sub 15 min Simplu
Tocană delicioasă de pui cu legume

Tocană delicioasă de pui cu legume

Un gust extraordinar și o aromă interesantă.

4 persoane 15-30 min Simplu
Să depăşim astenia de primăvară prin dietă

Aproape de depresie

Zile scurte, expunere la raze solare scăzută, salturi de temperatură, toate acestea nu sunt favorabile nici sănătăţii, nici bunei dispoziţii. Suntem slăbiţi, apatici şi obosiţi. În această perioadă merită să ajutăm organismul, punându-i la dispoziţie elementele necesare pentru a fi în formă.

Regularitate

În primul rând, să ne hrănim cu regularitate. Mesele să fie mai puţin consistente, dar să le consumăm aproximativ din trei în trei ore. Astfel, organismul nostru va fi alimentat în mod regulat cu energie pentru a putea face faţă activităţilor zilnice.

Vitamina C

Este cel mai bun mod de a ne mări rezistenţa la îmbolnăviri. Vitamina C poate fi consumată sub formă de suplimente, dar trebuie să ţinem minte că - în acest caz - ea este mai greu asimilată decât atunci când provine din surse naturale. Să ne străduim deci ca în dieta noastră să se regăsească alimente cum ar fi varza murată, frunzele de pătrunjel, varza de bruxelles, fasolea, broccoli, conopida, ardeiul gras, ceapa şi usturoiul. Chiar şi înainte să apară verdeţurile de primăvară, merită consumate legumele congelate, cu conţinutul lor bogat în elemente nutritive. Vitamina C se găseşte şi în kiwi, în citrice şi în măceşe. Să nu uităm că, la fiecare masă este bine să consumăm produse care conţin vitamina C.

Acizii graşi nesaturaţi

Acizii omega 3 sunt responsabili pentru funcţionarea corectă a sistemului nervos; ei se găsesc în primul rând în peştele oceanic şi în uleiul de rapiţă sau cel din muguri de grâu. Acizii omega 6, care ajută la creşterea imunităţii la infecţii, se găseşte în uleiul de floarea soarelui şi uleiul din sâmburi de struguri. Acizii graşi alimentează organismul nostru cu energia necesară, de exemplu cu energia necesară menţinerii căldurii corporale.

Culturi vii de bacterii

Chefirul, iaurtul sau laptele bătut sunt o sursă preţioasă de bacterii folositoare, de fermentare, care au o influenţă benefică asupra rezistenţei noastre la îmbolnăviri, fiind absolut necesare pentru sistemul imunitar.

Supe care ne încălzesc

Puţine lucruri ne pot încălzi organismul atât de bine cum o face o supă sau o ciorbă gustoasă. Pentru ca aceste alimente să fie sănătoase, trebuie evitate supele drese cu făină sau cele pe bază de ingrediente prăjite. Merită în schimb să adăugăm la supe condimente cu acţiune de încălzire, cum ar fi ghimbirul, cardamonul sau nucşoara.

Mici plăceri

Să nu uităm nici mierea! Zaharurile simple pe care o conţine – glucoza şi fructoza – fac din miere nu numai un aliment delicios, ci şi unul cu proprietăţi fortifiante. Mierea are de asemenea un efect purificator, ajutând organismul să se debaraseze de toxine. Mierea se recomandă în stările de oboseală, stimulează circulaţia şi este un regulator al funcţiilor ficatului. Ea stimulează de asemenea producţia de hemoglobină şi are un puternic efect antiseptic şi antiinflamator. Să nu uităm însă că mierea nu trebuie încălzită, deoarece la temperaturi mai mari de 40 de grade îşi pierde proprietăţile benefice.

Ce trebuie evitat

Să ne ferim mai ales de alimentele care conţin coloranţi şi conservanţi artificiali, deoarece aceste substanţe ne poluează organismul şi ne slăbesc sistemul imunitar.

Dulciurile şi delicatesele

Ne place să ciugulim dulciuri pentru buna noastră dispoziţie. Să ne străduim deci să le selectăm astfel încât să fie folositoare organismului. Zahărul şi produsele care îl conţin acţionează repede dar pe durată scurtă, să încercăm deci să introducem în dietă produse bogate în magneziu, care este salvator ca element ce reduce stresul şi reglează activitatea sistemului nervos. Îl vom găsi în fulgii de cereale, în nuci, banane, cacao sau în ciocolata amăruie.