Bună, noi folosim cookie-uri în scopuri statistice, pentru analiza traficului de pe site, pentru analize de marketing și pentru îmbunătățirea experienței vizitatorului pe site.

Mai multe informații

Câte calorii sunt în ouă și în alimentele pe bază de ouă

 

Calorii ouă

Ideale pentru mesele din fiecare zi, multe dintre preparatele ce conțin ouă ne pot oferi nutrienții necesari pentru  viață sănătoasă. Mai jos găsești un tabel complet cu calorii oua pentru ca de acum să știi ce mănânci. Ouăle sunt în primul rând o sursă de proteine complete, uşor asimilabile de către organism, la fel ca cele din plantele păstăioase. Ele nu conţin multe calorii. Gălbenuşul este cel mai bogat în proteine uşor asimilabile.

Tabel calorii ouă

Produs Cantitatea Valoare energetică (kcal) Proteine (g) Llipide (g) Carbohidraţi  (g)
Albuş din ou de găină 100 g 49 10,9 0,2 0,7
Gîlbenuş din ou de găină 100 g 314 15,5 28,2 0,3
Omletă 100 g 119 9,8 8,7 0,5
Ouă de găină fierte moale 100 g 159 12,8 11,6 0,8
Ouă de găină fierte tare 100 g 160 12,9 11,6 0,8
Ouă de găină întregi 100 g 139 12,5 9,7 0,6
Ouă de prepeliţă 100 g 180 11,9 13,1 0,6
Ouă prăjite 100 g 168 9,9 14,2 0,6
Praf de albuş 100 g 375 82,4 1,8 7,2
Praf de gălbenuş 100 g 613 51,1 52,2 4,7
Praf de ou integral 100 g 542 44,0 42,4 1,8

Valorile nutritive: calorii ouă și principii alimentare

Ouăle mai sunt şi o sursă bogată de vitamine A, E, D i K precum şi B2, B12, acid pantotenic şi elemente minerale: fosfor, potasiu, calciu, fier, magneziu. Conţin un amestec bun de grăsimi. DIn 5 g de grăsimi conţinute în ouă, doar 0,1 g îi constituie acizii „răi” saturaţi, în schimb restul este format din acizi nesaturaţi, indispensabili organismului nostru. Ouăle de prepeliţă sunt de trei ori mai mici decât cele de găină. Au coaja cafenie, pătată. Odată fierte tari (aprox. 3 min.) pot fi folosite la prepararea gustărilor. Conţin proporţional tot atâtea calorii, proteine şi colesterol ca şi ouăle de găină dar sunt mai grase. Sunt o bună sursă de vitamine A, D, acid folic, zinc, fier, potasiu, vitamină B12, vitamină B6. 

Influenţa consumului de ouă asupra regimului sănătos alimentar

Ouăle conţin acizi graşi polinesaturaţi, care influenţează pozitiv capacitatea de memorare şi ajută la evitarea bolilor sistemului nervos. În gălbenuş se găseşte luteina, care apără ochii de radiaţiile nocive UVA şi UVB, previne degenerescenţa maculară şi ameliorează acuitatea vizuală. Din păcate, gălbenuşul este şi o adevărată „bombă de colesterol”. Dar, pe de altă parte, asigură aportul de lecitină, care apără pereţii vaselor sanguine de depunerile de colesterol. Nu ar trebui consumate mai mult de cinci ouă pe săptămână, inclusiv cele aflate în diverse alimente. Cantitatea de calorii oua este optima din punct de vedere al produsului unic.Unii nutriţionişti le permit copiilor, tinerilor, femeilor gravide, mamelor care alăptează şi oamenilor care prestează activităţi fizice intense consumul a şapte ouă (cantităţi şi mai mari pot genera alergii). Cu siguranţă, persoanele în vârstă şi cele cu afecţiuni ale ficatului trebuie să reducă consumul de ouă. Persoanele cu nivelele de colesterol ridicate nu ar trebui să consume mai mult de două ouă pe săptămână. Albuşul în sine poate fi consumat în cantităţi mult mai mari.

Modalități de preparare 

Ouăle sunt un aliment versatil atunci când ne gândim la prepararea lor, ele putând fi fierte, prăjite, coapte. Ouăle fierte simple pot fi o gustare bună pentru o persoană cu probleme digestive sau pentru cineva în perioadă de convalescență. Ouăle fierte tari sunt o mâncare convenabilă pentru picnic și sunt foarte gustoase și într-o salată. Pentru o omletă sănătoasă sau ouă mărunțite în tigaie, puteți adăuga și ceapă, ierburi, usturoi, mazăre pentru a vă asigura o nutriție suplimentară. 

Mod de păstrare

Ouăle se pot păstra în frigider, aproximativ timp de 1 lună, de preferinţă pe raftul special prevăzut din uşa acestuia.


Rețete care te-ar putea interesa

Varză bigos
Varză bigos

O rețetă gustoasă și hrănitoare.

4 persoane peste 45 min Mediu
Paste verzi cu mazăre și sos de țelină
Paste verzi cu mazăre și sos de țelină

Un gust extraordinar și o aromă interesantă.

2 persoane 30-45 min Simplu
Salată de pui texană
Salată de pui texană

O rețetă inedită care se prepară foarte ușor!

4 persoane 15-30 min Simplu
Duo de pește afumat cu piure de mazăre și jeleu picant
Duo de pește afumat cu piure de mazăre și jeleu picant

O rețetă Bonduelle pentru cele mai rafinate gusturi.

4 persoane peste 45 min Simplu
Câte calorii sunt în ouă și în alimentele pe bază de ouă

 

Calorii ouă

Ideale pentru mesele din fiecare zi, multe dintre preparatele ce conțin ouă ne pot oferi nutrienții necesari pentru  viață sănătoasă. Mai jos găsești un tabel complet cu calorii oua pentru ca de acum să știi ce mănânci. Ouăle sunt în primul rând o sursă de proteine complete, uşor asimilabile de către organism, la fel ca cele din plantele păstăioase. Ele nu conţin multe calorii. Gălbenuşul este cel mai bogat în proteine uşor asimilabile.

Tabel calorii ouă

Produs Cantitatea Valoare energetică (kcal) Proteine (g) Llipide (g) Carbohidraţi  (g)
Albuş din ou de găină 100 g 49 10,9 0,2 0,7
Gîlbenuş din ou de găină 100 g 314 15,5 28,2 0,3
Omletă 100 g 119 9,8 8,7 0,5
Ouă de găină fierte moale 100 g 159 12,8 11,6 0,8
Ouă de găină fierte tare 100 g 160 12,9 11,6 0,8
Ouă de găină întregi 100 g 139 12,5 9,7 0,6
Ouă de prepeliţă 100 g 180 11,9 13,1 0,6
Ouă prăjite 100 g 168 9,9 14,2 0,6
Praf de albuş 100 g 375 82,4 1,8 7,2
Praf de gălbenuş 100 g 613 51,1 52,2 4,7
Praf de ou integral 100 g 542 44,0 42,4 1,8

Valorile nutritive: calorii ouă și principii alimentare

Ouăle mai sunt şi o sursă bogată de vitamine A, E, D i K precum şi B2, B12, acid pantotenic şi elemente minerale: fosfor, potasiu, calciu, fier, magneziu. Conţin un amestec bun de grăsimi. DIn 5 g de grăsimi conţinute în ouă, doar 0,1 g îi constituie acizii „răi” saturaţi, în schimb restul este format din acizi nesaturaţi, indispensabili organismului nostru. Ouăle de prepeliţă sunt de trei ori mai mici decât cele de găină. Au coaja cafenie, pătată. Odată fierte tari (aprox. 3 min.) pot fi folosite la prepararea gustărilor. Conţin proporţional tot atâtea calorii, proteine şi colesterol ca şi ouăle de găină dar sunt mai grase. Sunt o bună sursă de vitamine A, D, acid folic, zinc, fier, potasiu, vitamină B12, vitamină B6. 

Influenţa consumului de ouă asupra regimului sănătos alimentar

Ouăle conţin acizi graşi polinesaturaţi, care influenţează pozitiv capacitatea de memorare şi ajută la evitarea bolilor sistemului nervos. În gălbenuş se găseşte luteina, care apără ochii de radiaţiile nocive UVA şi UVB, previne degenerescenţa maculară şi ameliorează acuitatea vizuală. Din păcate, gălbenuşul este şi o adevărată „bombă de colesterol”. Dar, pe de altă parte, asigură aportul de lecitină, care apără pereţii vaselor sanguine de depunerile de colesterol. Nu ar trebui consumate mai mult de cinci ouă pe săptămână, inclusiv cele aflate în diverse alimente. Cantitatea de calorii oua este optima din punct de vedere al produsului unic.Unii nutriţionişti le permit copiilor, tinerilor, femeilor gravide, mamelor care alăptează şi oamenilor care prestează activităţi fizice intense consumul a şapte ouă (cantităţi şi mai mari pot genera alergii). Cu siguranţă, persoanele în vârstă şi cele cu afecţiuni ale ficatului trebuie să reducă consumul de ouă. Persoanele cu nivelele de colesterol ridicate nu ar trebui să consume mai mult de două ouă pe săptămână. Albuşul în sine poate fi consumat în cantităţi mult mai mari.

Modalități de preparare 

Ouăle sunt un aliment versatil atunci când ne gândim la prepararea lor, ele putând fi fierte, prăjite, coapte. Ouăle fierte simple pot fi o gustare bună pentru o persoană cu probleme digestive sau pentru cineva în perioadă de convalescență. Ouăle fierte tari sunt o mâncare convenabilă pentru picnic și sunt foarte gustoase și într-o salată. Pentru o omletă sănătoasă sau ouă mărunțite în tigaie, puteți adăuga și ceapă, ierburi, usturoi, mazăre pentru a vă asigura o nutriție suplimentară. 

Mod de păstrare

Ouăle se pot păstra în frigider, aproximativ timp de 1 lună, de preferinţă pe raftul special prevăzut din uşa acestuia.

Cumpără Online
Acum poți achiziționa online produsele Bonduelle dorite, cu livrare direct la tine acasă, pentru ca tu să-ți poți pregăti oricând preparatele preferate.