Bună, noi folosim cookie-uri în scopuri statistice, pentru analiza traficului de pe site, pentru analize de marketing și pentru îmbunătățirea experienței vizitatorului pe site.

Mai multe informații

Accept Nu accept

O bună coagulare datorită vitaminei K

Vitamina K este necesară pentru producerea de protrombină la nivelul ficatului, ea jucând rolul cel mai important în coagularea sângelui. De asemenea, și alți factori de coagulare produși în ficat necesită prezența vitaminei K. Din cauza deficiențelor de protrombină sau de oricare dintre acești factori, sângele se coagulează încet sau deloc și chiar o rană minoră poate provoca sângerări de durată. Vitamina K influențează, de asemenea, absorbția de calciu de către oase. Un deficit prelungit de vitamina K poate duce la osteoporoză - oasele devin fragile și casante. Din fericire, aceste deficiențe sunt rare, iar oamenii sănătoși nu au nevoie de niciun fel de suplimente alimentare. Deficiența de vitamina K apare în cazul afecțiunilor grave intestinale și hepatice și al tratamentului pe termen lung cu antibiotice. Medicamentele care scad colesterolul inhibă absorbția de vitamina K în sânge. În cazul pacienților care au luat medicamente anticoagulante, efectul vitaminei K este blocat, iar aceasta poate provoca osteoporoză. Organismul uman nu este capabil să sintetizeze vitamina K. De aceea, este necesar să-i oferim alimentele ca sursă. Vitamina K se găsește în principal în legumele cu frunze verzi (de exemplu broccoli, salată verde, varză, spanac), în căpșuni, ulei de soia și în anumite produse de origine animală(de exemplu, ouă, ficat de vită).

Oase puternice cu vitamina K

Află mai multe despre sănătatea ta la:

Spanac de zece ori

Cum să compensezi pentru lipsa de vitamine când vine primăvara?

Mazărea verde – mâncarea regilor


Rețete care te-ar putea interesa

Salată de cușcuș cu porumb

Salată de cușcuș cu porumb

Salată exotică pentru toată lumea.

3 persoane 30-45 min Simplu
Kartoffelsalat - salată de cartofi

Kartoffelsalat - salată de cartofi

Mâncare pe bază de cartofii fierți la care se adaugă diferite ingrediente, cum ar fi: costiță sau ceapă, roșii sau mazăre verde, ou, boabe de porumb sau chiar portocale.

4 persoane 30-45 min Simplu
Cremă de mazăre cu unt și mentă

Cremă de mazăre cu unt și mentă

O gustare minunată de vară!

4 persoane 30-45 min Simplu
Mâncare de mazăre cu ciocănele de pui

Mâncare de mazăre cu ciocănele de pui

Un gust extraordinar și o aromă interesantă de mâncare de mazăre cu ciocănele de pui .

4 persoane 30-45 min Simplu
O bună coagulare datorită vitaminei K

Vitamina K este necesară pentru producerea de protrombină la nivelul ficatului, ea jucând rolul cel mai important în coagularea sângelui. De asemenea, și alți factori de coagulare produși în ficat necesită prezența vitaminei K. Din cauza deficiențelor de protrombină sau de oricare dintre acești factori, sângele se coagulează încet sau deloc și chiar o rană minoră poate provoca sângerări de durată. Vitamina K influențează, de asemenea, absorbția de calciu de către oase. Un deficit prelungit de vitamina K poate duce la osteoporoză - oasele devin fragile și casante. Din fericire, aceste deficiențe sunt rare, iar oamenii sănătoși nu au nevoie de niciun fel de suplimente alimentare. Deficiența de vitamina K apare în cazul afecțiunilor grave intestinale și hepatice și al tratamentului pe termen lung cu antibiotice. Medicamentele care scad colesterolul inhibă absorbția de vitamina K în sânge. În cazul pacienților care au luat medicamente anticoagulante, efectul vitaminei K este blocat, iar aceasta poate provoca osteoporoză. Organismul uman nu este capabil să sintetizeze vitamina K. De aceea, este necesar să-i oferim alimentele ca sursă. Vitamina K se găsește în principal în legumele cu frunze verzi (de exemplu broccoli, salată verde, varză, spanac), în căpșuni, ulei de soia și în anumite produse de origine animală(de exemplu, ouă, ficat de vită).

Oase puternice cu vitamina K

Află mai multe despre sănătatea ta la:

Spanac de zece ori

Cum să compensezi pentru lipsa de vitamine când vine primăvara?

Mazărea verde – mâncarea regilor