Bună, noi folosim cookie-uri în scopuri statistice, pentru analiza traficului de pe site, pentru analize de marketing și pentru îmbunătățirea experienței vizitatorului pe site.

Mai multe informații

Accept Nu accept

Bucătăria grecească

Bucătăria grecească

În bucataria greceasca mesele sunt compuse dintr-un număr mare de feluri de mâncare, consumate de toţi cei aflaţi la masă. Astfel, bucataria greceasca are patru piloni, compuşi din: ingrediente proaspete, folosirea cu iscusinţă a condimentelor şi a plantelor – culese din munţi şi sate, extraordinarul ulei de măsline şi simplitatea mâncărurilor. Nu este o întâmplare, că grecii au cel mai mic coeficient al îmbolnăvirilor sistemului circulator şi cardiovascular Europa!

Măslinele – darul zeilor

Încă din timpurile antice, uleiul de măsline era cunoscut ca un produs preţios. Măslinii, a căror tăiere era pedepsită chiar cu moartea, reprezentau un obiect de cult specific. În zilele noastre, uleiul de măsline este prezent în cantităţi considerabile în mai toate felurile de mâncare greceşti. Este de o calitate remarcabilă şi aduce multe beneficii sănătăţii. Diminuează nivelul colesterolului, conţine antioxidanţi naturali şi vitaminele E şi A.

Mănâncă precum un grec!

Grecii adoră să mănânce bine, de aceea apreciază mâncărurile gustoase. Nu este surprinzător că sunt capabili să plece într-o călătorie lungă la restaurantul unde sunt servite cele mai bune souvlaki coapte pe grătar – felul grecesc principal. Cina îmbelşugată face, ca grecii să nu pună mare accent pe micul dejun. Pentru masa de dimineaţă, în bucataria greceasca este suficientă cafeaua servită în ceşti mici împreună cu un biscuite. O varietate plăcută pentru dietă o reprezintă de asemenea brânzeturile condimentate. Pentru prânz cele mai bune preparate sunt tzatziki – iaurt cu usturoi şi castraveţi proaspeţi sau salată grecească, alături de care este servit peşte la grătar sau musaca. Bucataria greceasca vine cu preparate culinare incredibil de sănătoase și delicioase, având puternice influențe arabe și mediteraneene.

Clasificarea uleiurilor de măsline:

  • Extra Virgin – conţinutul de acizi este mai mic de 1%
  • Superfin Virgin – conţinutul de acizi este mai mic de 1.5%
  • Fin Virgin – conţinutul de acizi este mai mic de 3%
  • Virgin – conţinutul de acizi este mai mic de 4%.

Rețete care te-ar putea interesa

Gustare de fasole albă cu ardei gras și măsline

Gustare de fasole albă cu ardei gras și măsline

O rețetă simplă, dar extrem de gustoasă.

4 persoane 30-45 min Mediu
Coșulețe cu pastă de broccoli

Coșulețe cu pastă de broccoli

Un gust extraordinar și o aromă interesantă.

4 persoane 15-30 min Simplu
Salată caldă cu farfalle, ardei şi porumb

Salată caldă cu farfalle, ardei şi porumb

Pastele se împacă foarte bine cu legumele. O reţetă uşor de preparat, o idee pentru prânz sau cină, care va fi, cu siguranţă, pe placul familiei tale.

2 persoane 15-30 min Simplu
Pui cu ciuperci, morcovi și cartofi

Pui cu ciuperci, morcovi și cartofi

Un preparat simplu și delicios pentru întreaga familie.

4 persoane 15-30 min Simplu
Bucătăria grecească

Bucătăria grecească

În bucataria greceasca mesele sunt compuse dintr-un număr mare de feluri de mâncare, consumate de toţi cei aflaţi la masă. Astfel, bucataria greceasca are patru piloni, compuşi din: ingrediente proaspete, folosirea cu iscusinţă a condimentelor şi a plantelor – culese din munţi şi sate, extraordinarul ulei de măsline şi simplitatea mâncărurilor. Nu este o întâmplare, că grecii au cel mai mic coeficient al îmbolnăvirilor sistemului circulator şi cardiovascular Europa!

Măslinele – darul zeilor

Încă din timpurile antice, uleiul de măsline era cunoscut ca un produs preţios. Măslinii, a căror tăiere era pedepsită chiar cu moartea, reprezentau un obiect de cult specific. În zilele noastre, uleiul de măsline este prezent în cantităţi considerabile în mai toate felurile de mâncare greceşti. Este de o calitate remarcabilă şi aduce multe beneficii sănătăţii. Diminuează nivelul colesterolului, conţine antioxidanţi naturali şi vitaminele E şi A.

Mănâncă precum un grec!

Grecii adoră să mănânce bine, de aceea apreciază mâncărurile gustoase. Nu este surprinzător că sunt capabili să plece într-o călătorie lungă la restaurantul unde sunt servite cele mai bune souvlaki coapte pe grătar – felul grecesc principal. Cina îmbelşugată face, ca grecii să nu pună mare accent pe micul dejun. Pentru masa de dimineaţă, în bucataria greceasca este suficientă cafeaua servită în ceşti mici împreună cu un biscuite. O varietate plăcută pentru dietă o reprezintă de asemenea brânzeturile condimentate. Pentru prânz cele mai bune preparate sunt tzatziki – iaurt cu usturoi şi castraveţi proaspeţi sau salată grecească, alături de care este servit peşte la grătar sau musaca. Bucataria greceasca vine cu preparate culinare incredibil de sănătoase și delicioase, având puternice influențe arabe și mediteraneene.

Clasificarea uleiurilor de măsline:

  • Extra Virgin – conţinutul de acizi este mai mic de 1%
  • Superfin Virgin – conţinutul de acizi este mai mic de 1.5%
  • Fin Virgin – conţinutul de acizi este mai mic de 3%
  • Virgin – conţinutul de acizi este mai mic de 4%.