Bună, noi folosim cookie-uri în scopuri statistice, pentru analiza traficului de pe site, pentru analize de marketing și pentru îmbunătățirea experienței vizitatorului pe site.

Mai multe informații

Accept Nu accept

Apa în dieta zilnică

Apa este în mod constant eliminată din organism, prin intermediul rinichilor, plămânilor și al pielii. Principala modalitate de a elimina apă este cu ajutorul rinichilor. Cantitatea eliminată în acest mod variază foarte mult, depinzând de gradul de hidratare a organismului. De obicei, cantitatea eliminată este de aproximativ 1,4 litri pe zi. Plămânii pierd apă prin umidificarea aerului din alveole. Și mai multă apă se pierde în acest fel atunci când aerul expirat este mai uscat. Aceste pierderi de apă cresc o dată cu intensificarea activității fizice și a creșterii temperaturii corpului. Din aceste motive, zilnic eliminăm aproximativ 0,3 litri în acest mod, dar această cifră poate ajunge chiar și la 2 litri! Pielea are și ea un rol permanent în eliminarea apei. Acest lucru se realizează prin intermediul transpirației. Transpirăm chiar dacă nu ne dăm seama de asta. În mod obișnuit, în acest fel pierdem aproximativ 0,5 litri de apă pe zi. Dar această cantitate poate ajunge și la 1,5 - 2 sau mai mulți litri, pe durata unei activități fizice intense și când temperatura ambientală este mai mare.

Lichidele introduse în corp sunt principala sursă de apă din organismul uman. Băuturile, în special apa minerală, sucurile din fructe și legume stoarse, ceaiul și cafeaua, acoperă, în medie, aproximativ 62% din apă ingerată zilnic. Fructele și legumele sunt pe locul doi ca sursă de apă pentru organism, ele acoperind cam 18-20% din volumul de apă ingerat pe parcursul unei zile. Într-o măsură mai mică, apa poate fi absorbită din diferite tipuri de alimente, precum laptele și băuturile pe bază de lapte, carnea și chiar din produsele pe bază de cereale.

Spune-le și prietenilor tăi ce ai aflat despre apă, din acest articol de informare

Poți afla mai multe pe: Alimente cu un conţinut ridicat de apă

Apa – un ingredient nelipsit al dietei sănătoase

Piramida alimentară pentru persoanele în vârstă


Rețete care te-ar putea interesa

Tagliata de vită cu legume mexicane
Tagliata de vită cu legume mexicane

O combinație delicioasă și rafinată de carne de vită și legume care îi va fermeca pe oaspeții dumneavoastră!

2 persoane 30-45 min Mediu
Papricaș
Papricaș

Pentru o seară relaxată în familie.

2 persoane 30-45 min Simplu
Mușchiuleț de porc cu ardei și ciuperci
Mușchiuleț de porc cu ardei și ciuperci

Un preparat simplu și delicios pentru întreaga familie.

4 persoane 15-30 min Simplu
Tartine mexicane cu gorgonzola
Tartine mexicane cu gorgonzola

Un gust minunat și o aromă interesantă.

4 persoane 30-45 min Mediu
Apa în dieta zilnică

Apa este în mod constant eliminată din organism, prin intermediul rinichilor, plămânilor și al pielii. Principala modalitate de a elimina apă este cu ajutorul rinichilor. Cantitatea eliminată în acest mod variază foarte mult, depinzând de gradul de hidratare a organismului. De obicei, cantitatea eliminată este de aproximativ 1,4 litri pe zi. Plămânii pierd apă prin umidificarea aerului din alveole. Și mai multă apă se pierde în acest fel atunci când aerul expirat este mai uscat. Aceste pierderi de apă cresc o dată cu intensificarea activității fizice și a creșterii temperaturii corpului. Din aceste motive, zilnic eliminăm aproximativ 0,3 litri în acest mod, dar această cifră poate ajunge chiar și la 2 litri! Pielea are și ea un rol permanent în eliminarea apei. Acest lucru se realizează prin intermediul transpirației. Transpirăm chiar dacă nu ne dăm seama de asta. În mod obișnuit, în acest fel pierdem aproximativ 0,5 litri de apă pe zi. Dar această cantitate poate ajunge și la 1,5 - 2 sau mai mulți litri, pe durata unei activități fizice intense și când temperatura ambientală este mai mare.

Lichidele introduse în corp sunt principala sursă de apă din organismul uman. Băuturile, în special apa minerală, sucurile din fructe și legume stoarse, ceaiul și cafeaua, acoperă, în medie, aproximativ 62% din apă ingerată zilnic. Fructele și legumele sunt pe locul doi ca sursă de apă pentru organism, ele acoperind cam 18-20% din volumul de apă ingerat pe parcursul unei zile. Într-o măsură mai mică, apa poate fi absorbită din diferite tipuri de alimente, precum laptele și băuturile pe bază de lapte, carnea și chiar din produsele pe bază de cereale.

Spune-le și prietenilor tăi ce ai aflat despre apă, din acest articol de informare

Poți afla mai multe pe: Alimente cu un conţinut ridicat de apă

Apa – un ingredient nelipsit al dietei sănătoase

Piramida alimentară pentru persoanele în vârstă