Bună, noi folosim cookie-uri în scopuri statistice, pentru analiza traficului de pe site, pentru analize de marketing și pentru îmbunătățirea experienței vizitatorului pe site.

Mai multe informații

Accept Nu accept

Antioxidanţii în dieta sănătoasă

 

Antioxidanţii

Antioxidanţii sunt o grupă de substanţe chimice care opresc sau încetinesc procesul de oxidare a altor substanţe. funcţia lor este neutralizarea radicalilor liber, care sunt dăunători şi acţionează destructiv asupra organismului nostru.  

Radicalii liberi

Radicalii liberi, generaţi în cantităţi normale, sunt folositori pt. organismul nostru, deoarece - printre altele prin eliminarea toxinelor, contribuie la păstrarea echilibrului necesar. Totuşi, când are loc supraproducţia acestora, radicalii liberi pot distruge celulele inimii, ale rinichilor, creierului şi ale altor organe importante, deteriorând celulele nervoase, hematiile, slăbind sistemul imunitar sau chiar defectând materialul genetic din celule, ceea ce poate duce la apariţia cancerelor.

Antioxidanţii în dietă

Antioxidanţii sunt prezenţi în alimentaţie şi ajută mecanismele naturale de apărare ale organismului care permit menţinerea echilibrului necesar. Tocmai de aceea, ei sunt un element important al regimului alimentar. Antioxidanţii apar cel mai adesea în legume şi în fructe. Printre cei mai răspândiţi antioxidanţi se numără: Provitamina A (beta – caroten) se găseşte în morcovi, dovleac, caise, ardei roşu, roşii, frunze de pătrunjel, leurdă, spanac şi salată. Vitamina A se găseşte în broccoli, morcovi, spanac, lactate, unt, gălbenuşuri de ouă şi peştii maritimi graşi. Vitamina E se găseşte în uleiurile vegetale, seminţele de floarea soarelui, nuci, muguri, porumb şi spanac. Vitamina C (acidul ascorbic) apare în citrice, kiwi, roşii, ardeii roşii, varza de bruxelles, frunzele de pătrunjel, spanac, afine, măceşe, căpşuni. Seleniul se găseşte în nucile braziliene, în seminţele de floarea soarelui, peşte şi fructele de mare, usturoi, ceapă, orez brun, muguri de grâu şi carnea de pasăre. Polifenolii apar în uleiul de măsline, struguri, avocado, salată, vin roşu, ceai verde, roşu şi alb.

Consumaţi zilnic

Datorită antioxidanţilor vă veţi păstra sănătatea şi frumuseţea ani de-a rândul. Consumarea de antioxidanţi naturali în dieta zilnică permite menţinerea echilibrului în organism şi micşorează riscul apariţiei bolilor de civilizaţie. Antioxidanţii încetinesc de asemenea procesele de îmbătrânire.


Rețete care te-ar putea interesa

Gratin cu broccoli, praz și ciupercuțe

Gratin cu broccoli, praz și ciupercuțe

Un amestec delicios de praz, broccoli, șuncă, telemea și ciupercuțe!

4 persoane 15-30 min Simplu
Sărmăluțe cu ciuperci de post și mămăliguță

Sărmăluțe cu ciuperci de post și mămăliguță

Un preparat delicios pentru întreaga familie.

8 persoane 30-45 min Simplu
Rulouri de pui cu legume în crustă de mac

Rulouri de pui cu legume în crustă de mac

Un preparat absolut delicios.

3 persoane 30-45 min Simplu
Salată Coleslaw

Salată Coleslaw

Pentru o seară relaxată în familie.

4 persoane 30-45 min Simplu
Antioxidanţii în dieta sănătoasă

 

Antioxidanţii

Antioxidanţii sunt o grupă de substanţe chimice care opresc sau încetinesc procesul de oxidare a altor substanţe. funcţia lor este neutralizarea radicalilor liber, care sunt dăunători şi acţionează destructiv asupra organismului nostru.  

Radicalii liberi

Radicalii liberi, generaţi în cantităţi normale, sunt folositori pt. organismul nostru, deoarece - printre altele prin eliminarea toxinelor, contribuie la păstrarea echilibrului necesar. Totuşi, când are loc supraproducţia acestora, radicalii liberi pot distruge celulele inimii, ale rinichilor, creierului şi ale altor organe importante, deteriorând celulele nervoase, hematiile, slăbind sistemul imunitar sau chiar defectând materialul genetic din celule, ceea ce poate duce la apariţia cancerelor.

Antioxidanţii în dietă

Antioxidanţii sunt prezenţi în alimentaţie şi ajută mecanismele naturale de apărare ale organismului care permit menţinerea echilibrului necesar. Tocmai de aceea, ei sunt un element important al regimului alimentar. Antioxidanţii apar cel mai adesea în legume şi în fructe. Printre cei mai răspândiţi antioxidanţi se numără: Provitamina A (beta – caroten) se găseşte în morcovi, dovleac, caise, ardei roşu, roşii, frunze de pătrunjel, leurdă, spanac şi salată. Vitamina A se găseşte în broccoli, morcovi, spanac, lactate, unt, gălbenuşuri de ouă şi peştii maritimi graşi. Vitamina E se găseşte în uleiurile vegetale, seminţele de floarea soarelui, nuci, muguri, porumb şi spanac. Vitamina C (acidul ascorbic) apare în citrice, kiwi, roşii, ardeii roşii, varza de bruxelles, frunzele de pătrunjel, spanac, afine, măceşe, căpşuni. Seleniul se găseşte în nucile braziliene, în seminţele de floarea soarelui, peşte şi fructele de mare, usturoi, ceapă, orez brun, muguri de grâu şi carnea de pasăre. Polifenolii apar în uleiul de măsline, struguri, avocado, salată, vin roşu, ceai verde, roşu şi alb.

Consumaţi zilnic

Datorită antioxidanţilor vă veţi păstra sănătatea şi frumuseţea ani de-a rândul. Consumarea de antioxidanţi naturali în dieta zilnică permite menţinerea echilibrului în organism şi micşorează riscul apariţiei bolilor de civilizaţie. Antioxidanţii încetinesc de asemenea procesele de îmbătrânire.