Soia, prima dintre legume în conţinut de calciu

Trendy

Soia este din ce în ce mai populară, fiind foarte sănătoasă. În comparaţie cu alte legume, aceasta are un conţinut crescut de calciu, fibre şi vitamine.

Soia conţine o mulţime de proteine, fibre, zaharide şi vitamine: A, B-uri, C, D, E, acid folic şi beta-caroten. Conţine de asemenea zinc, magneziu, iod, potasiu, calciu şi fier.

Soia este un aliment care întăreşte imunitatea organismului şi îl protejează de boli. Foarte important pentru cei supraponderali, soia face parte din categoria legumelor hipocalorice. Soia poate fi foarte eficientă în lupta cu anumite boli.

  1. În osteoporoză, care nu-i loveşte numai pe cei în vârstă, ci şi pe tineri, soia are un rol important. Pentru a preveni osteoporoza, trebuie să furnizăm organismului cantităţile optime de calciu din alimente. Alimentele şi lactatele recomandate în tratarea acestei condiţii, nu se ridică la înălţimea aşteptărilor, pentru că proteinele de origine animală sunt motivul pentru care eliminăm calciul din corp. Pe de altă parte, soia previne apariţia osteoporozei, fără aceste neajunsuri.
  2. Consumul de soia reduce riscul de arteroscleroză, mai ales pentru că scade nivelul colesterolului rău (lipoproteină de densitate mică), fără să scadă şi nivelul colesterolului bun (lipoproteina de densitate mare). Dacă consumăm soia zilnic, putem scădea colesterolul rău cu până la 20%.
  3. Cercetările arată că consumul de soia este bun pentru femeile care ajung la menopauză, diminuând efectele secundare neplăcute, cum ar fi scăderea constantă a estrogenilor. Ajută în lupta împotriva cancerului (la sân, ovare şi prostată) stopând activitatea estrogenilor. Soia conţine fitoestrogeni şi acid fitic cu proprietăţi antioxidante, care previn cancerele la pancreas şi plămâni.
  4. În orice meniu, soia ajută la menţinerea sau la recuperarea siluetei.
, , ,