Algele – legume ale adâncurilor marine

Trendy

Algele sunt unele din cele mai vechi şi mai simple organisme de pe Terra Interesul pentru alge a crescut pe măsură ce a fost popularizată mâncarea japoneză numită sushi.

Alge verzi si uscate

Alge preţioase

Algele conţin mari cantităţi de proteine, grăsimi şi vitamine, unele dintre ele chiar produc antibiotice naturale. Ele ne aduc iod, potasiu, sodiu şi substanţe cum ar fi agarul, care este folosit ca materie primă în industria alimentară.

Sănătate în alge

Algele sunt bogate în proteine, calciu, potasiu şi vitaminele A, B1, C şi E. Cercetările au evidenţiat faptul că aceste plante sunt mai eficaci decât alte mijloace terapeutice naturale în tratamentul cancerelor şi al astmului bronşic, al artretismului sau al hipertensiunii arteriale. În Japonia se consideră că introducerea algelor marine în alimentaţia zilnică asigură o siluetă suplă, un tegument sănătos, păr frumos şi un ten fără riduri.

Un regim bogat în alge

Legumele marine sunt foarte populare în bucătăria ţărilor asiatice. Folosite la supe şi salate, pot fi servite ca un fel de mâncare separat sau cu legume tradiţionale, cu orez sau peşte, un mod de prezentare deosetbit de popular fiind sushi. Printre cele mai cunoscute şi mai preţuite alge se numără:

  • Agar-agar

Agar-ul conţine fier, fosfor, calciu, vitaminele A, B1 ,B6, B12, C, D, K ş H adică biotină. Este disponibil sub formă de praf. Se potriveşte de minune la prepararea răciturilor din legume şi fructe.

  • Arame

Această algă are o structură diafană şi o aromă delicată. Se compune bine cu legumele tradiţionale, fiind un bun adaos la supe, salate, orez şi diverse arpacaşuri. Alga Arame este deosebit de bogată în iod şi calciu.

  • Dulse

Este cea mai bogată sursă de fier şi conţine şi mari cantităţi de proteine, potasiu, magneziu, iod şi fosfor. Alga Dulse se moaie în apă şi se prepară la fel ca şi spanacul. Este foarte potrivită pentru supe şi sosuri.

  • Hijiki

Conţine mari cantităţi de calciu, este bogată în microelemente, având un efect tonifiant asupra organismului şi micşorând nivelele de zahăr în sânge. Putem să-i ameliorăm gustul, adăugând ceapă şi legume bulboase (rădăcini).

  • Kelp

Reduce nivelele de colesterol şi elimină toxinele din organism. Este folosită ca adaos la supe, sosuri şi salate, îmbogăţindu-le gustul şi valoarea nutritivă, conferindu-le o aromă deosebită. Adesea este folosită la mâncăruri în loc de sare.

  • Kombu

Un excelent ingredient pentru regimul de slăbire. Adăugată la păstăioase, această algă accelerează fierberea lor şi le conferă o aromă specifică. Poate fi servită şi cu alte legume sau cu orez.

  • Nori

Conţine proteine şi mari cantităţi din vitaminele A, C, B1 şi PP adică niacină. Micşorează nivelul de colesterol rău în sânge şi facilitează digestia. Alga Nori este disponibilă şi sub formă congelată.

  • Wakame

O algă bogată în calciu, vitamina C şi vitaminele din grupa B. Wakame este un excelent adaos la legumele tradiţionale, mai ales la ceapă, putând fi folosită şi la pregătirea salatelor.

, , ,