Callanetics

Frumos

Callanetics este o formă de gimnastică recreativă, care poate fi exersată efectiv acasă.

gimnastică recreativă siluetă
Cluburile de fitness moderne oferă diferite forme de recreere, care ajută la modelarea anumitor pachete de muşchi, la slăbire sau la corectarea siluetei. Însă nu oricine îşi poate permite să ia parte la antrenamente cu plată. Callanetics este o formă de gimnastică recreativă, care poate fi exersată efectiv acasă. Nu necesită aparate şi accesorii speciale, iar exerciţiile sunt destul de simple. Este de ajuns o disciplină interioară şi în scurt timp poţi scăpa de kilogramele în plus, poţi modela şoldurile, coapsele, picioarele sau abdomenul.

O oră în locul de douăzeci

Creatoarea callanetics este Callan Pinckney, cea care a elaborat o serie de exerciţii destinate modelării unei siluete ideale, a unui corp robust şi îmbunătăţirii condiţiei fizice. Se consideră că o oră de callanetics corespunde la cca. 20 de ore de aerobic sau câtorva ore de gimnastică clasică. Seria de exerciţii este destul de simplă, fiind însă foarte intensive şi necesitând consecvenţă şi regularitate în execuţie. Deasemenea trebuiesc respectate strict indicaţiile referitoare la poziţionarea corpului. La început exerciţiile pot părea prea grele, dar după un timp executarea lor nu va reprezenta o mare problemă.

Antrenament acasă

Înainte de a începe să exersezi acasă, cel mai bine este să participi la câteva ore într-un fitness club însoţit de un instructor profesionist. Este de bun augur să citeşti literatura dedicată tehnicii de executare a exerciţiilor callanetics. Exerciţiile trebuie executate încet, acordând mare atenţie respiraţiei adecvate şi ritmice. Muzica relaxantă aleasă corespunzător va ajuta la învingerea efortului şi la relaxarea psihică. Antrenamentul trebuie repetat de minim 2 ori pe săptămână, acordându-i cca. 1 oră.

Exerciţii efective

  • Încălzirea. Precede exerciţiile, ajută la relaxarea muşchilor şi la pregătirea organismului pentru un efort susţinut. Trebuie atribuit timp taliei, umerilor, spatelui, cefei.
  • Exerciţiile de bază. Vizează picioarele, şoldurile şi abdomenul. Foarte importantă este respiraţia corespunzătoare, fiind nepermisă închiderea gurii.
  • Exerciţii de întindere închid antrenamentul nostru.

Se recomandă ca fiecare exerciţiu să fie executat o perioadă de timp determinată între 50 şi 100 de secunde, de aceea aveţi la îndemână un cronometru.

, , ,