• eating

Puterea ciupercilor

Frumos

Valoarea nutritivă a ciupercilor este mai mare decât ai crede! Mai mult decât un condiment pentru salate, ele sunt, de fapt, unul dintre alimentele cele mai sănătoase pe care le-ai putea consuma.

Oamenii de știință spun că ciupercile au beneficii unice asupra sănătății noastre. În afară de aportul lor valoros de proteine, de carbohidrați și de grăsimi ușor digerabile, ciupercile sunt o sursă bogată de vitamina D și vitamina B. Conțin, de asemenea, și o mare varietate de minerale, cum ar fi fosfor, potasiu, fier, cupru și seleniu.

Surse naturale de vitamina D

Vitamina D este esențială pentru asimilarea corectă a calciului și a fosforului de către corpul nostru și, prin urmare, pentru a dezvolta și menține oasele sănătoase. În principal, previne osteoporoza și afecțiunile articulațiilor și protejează organismul de slăbiciunea musculară. Principala sursă de vitamina D este corpul însuși care o produce sub influența razelor soarelui. Pe perioada toamnei și a iernii, când lumina solară este insuficientă, se poate ajunge la deficiențe de vitamina D. Pentru a evita acest lucru, este bine să ne asigurăm că dieta noastră este bogată în ciuperci. 100 g de ciuperci acoperă 4% din necesarul zilnic de vitamina D.

Stop Heart DiseaseStop bolilor de inimă

Ciupercile au, de asemenea, un efect benefic asupra sistemului cardiovascular, deoarece pot reduce nivelul colesterolului din sânge. Studiile de laborator au arătat că datorită compusului lovastatin, care inhibă producerea de colesterol, scade absorbția colesterolului din tractul digestiv. Mai mult decât atât, datorită faptului că ciupercile sunt o sursă bogată de potasiu, ele reduc tensiunea arterială și pot, astfel, reduce riscul de accident vascular cerebral și infarct miocardic. Sistemul circulator este susținut și el de cuprul prezent în ciuperci.

Metoda perfectă de a pierde în greutate

Cercetările privind ciupercile și impactul potențial al acestora asupra controlului greutății, indică faptul că, în comparație cu alte diete cu un conținut caloric similar, dieta pe bază de ciuperci determină cea mai mare pierdere de grăsime. Acest lucru se datorează chitinei – un tip special de fibră, prezentă în ciuperci. După ce pătrunde în sistemul digestiv, se umflă și presează pereții gastrici, oferind o senzație de sațietate de durată. De asemenea, ciupercile au un conținut caloric și de grăsime scăzut.

, , , , ,