• eating

Legume și condimente: mâncărurile de legume, redefinite

Frumos

Majoritatea legumelor pe care le poți obține au preferințele lor în legătură cu condimentele cu care se potrivesc; creează mâncăruri de legume pentru a-ți impresiona oaspeții.

Există multe soluții pe care le ai la îndemână când vine vorba de a combina legume și condimente în așa fel încât să găsești echilibrul potrivit al mâncării și să impresionezi palatul prietenilor tăi invitați la prânz. Cu toate că regula generală spune că cu cât este mai mare volumul de condimente în mâncărurile de legume, cu atât este mai mică relevanța legumelor, îndrăznim să îți dovedim contrariul.

Cartofii și fasolea: gazdele perfecte ale condimentelor
Unele legume se pot dovedi nepotrivite pentru mâncărurile condimentate, dar cu siguranță nu e vorba de cartofi și fasole. Iată câteva soluții pe care le ai la îndemână:

  1. Busuiocul și dafinul sunt perfecte pentru salate ușoare de cartofi, în special dacă adaugi măsline și brânză proaspătă la ansamblu. Același lucru e valabil și pentru arpagic, cu toate că ar trebui să ai grijă la cantitate (dacă adaugi prea mult, arpagicul va anula gusturile adiacente).
  2. Praful de curry și usturoiul fac minuni în rețetele în care cartofii sunt gătiți încet.
  3. Tarhonul este excelent atât pentru supele de cartofi, cât și pentru cele de fasole.
  4. Semințele de țelină și chimionul merg bine cu fasolea (în special cu fasolea roșie, în mâncărurile condimentate).
  5. Semințele de muștar și fasolea sunt întotdeauna o combinație perfectă.

Câteva sugestii pentru când amestecați legume cu condimente proaspete sau uscate
Unele legume, în funcție de felul în care sunt gătite, se potrivesc mai bine cu ierburile proaspete, în timp ce altele merg mai bine cu condimente uscate. Reține că:

  • Poți folosi măghiran pe roșii atât în mâncăruri de legume cât și în salate. Măghiranul intensifică dulceața roșiilor.
  • Încearcă să asezonezi cu nucșoară morcovii sau broccoli de la Bonduelle și rezultatele vor fi uimitoare.
  • Ghimbirul este ideal pentru majoritatea legumelor la care ai acces. Folosește-l în proporții reduse pentru a intensifica gustul natural al mâncărurilor de legume.
  • Fasolea verde și chimionul îți vor redefini noțiunea de masă proaspătă și sățioasă