Un tabel complet de calorii ale supelor

Frumos

Aici găsești un tabel complet cu valorile nutritive ale supelor. În plus, aici poți afla multe alte trucuri despre prepararea și păstrarea supelor.

Calorii supe

Calorii supe

Aici găsești un tabel complet cu valorile nutritive ale supelor și cremelor. Vei descoperi totul despre calorii supe creme. În plus, aici poți afla multe alte trucuri despre prepararea și păstrarea supelor.

Unul dintre felurile de bază din alimentația noastră, supa conține o mulțime de calorii sub formă de grăsimi, proteine și carbohidrați. Acest tabel de supe naturale este ideal pentru a vă orienta în încercările dumneavoastră de a stabili cât anume consumați zilnic și prin ce – este ideal când vine vorba de calorii supe. Valorile trebuie citite împreună, pentru a da o privire de ansamblu cât mai realistă și, de aceea, recomandăm lectura lui în baza unei diete săptămânale cu supe naturale.

Când vorbim de calorii supe, trebuie știut că există nenumărate reţete de supă, ele putând fi multiplicate la infinit. Supele sunt un amestec de legume, fiert în consomé de carne. Pot fi adiţionate cu macaroane, arpacaş sau orez. Supele nu numai că sunt gustoase, dar au şi puţine calorii, oferind în acelaşi timp multe hidrocarburi, fibre alimentare, potasiu, fier, magneziu şi vitamine din grupa B, vitamina E şi beta-caroten.

Tabel cu calorii supe
Produs Cantitatea Valoare energetică (kcal) Proteine (g) Llipide (g) Carbohidraţi (g)
Borş rece de sfeclă 100 ml 36 0,5 2,0 4,2
Bulion de ciuperci 100 ml 3 0,5 0,1 0,0
Ciorbă cu orez şi carne 100 ml 34 0,7 1,1 5,2
Ciorbă de burtă 100 ml 84 16,0 2,2 0,0
Ciorbă de cartofi cu fulgi 100 ml 54 1,3 1,2 9,5
Ciorbă de cartofi cu griş 100 ml 39 1,4 1,1 6,6
Ciorbă de cartofi cu macaroane 100 ml 48 1,3 1,0 8,4
Ciorbă de legume cu fasole 100 ml 46 1,6 2,1 5,2
Ciorbă de orz 100 ml 124 2,2 3,1 23,5
Ciorbă de pasăre 100 ml 1 0,1 0,0 0,0
Ciorbă de păstăi 100 ml 66 3,4 2,2 1,4
Ciorbă de peşte 100 ml 2 0,4 0,0 0,0
Ciorbă de peşte 100 ml 46 3,4 1,0 5,5
Ciorbă de văcuţă 100 ml 4 0,6 0,2 0,0
Ciorbă de vară 100 ml 49 1,1 2,1 6,4
Ciorbă de varză acră cu cartofi 100 g 32 0,6 2,1 2,7
Ciorbă de varză proaspătă 100 g 31 0,9 2,1 3,1
Ciorbă de varză proaspătă cu cartofi 100 g 38 1,0 3,8 2,1
Ciorbă gruzină cu carne 100 ml 75 3,1 4,5 5,5
Ciorbă rusească acră 100 g 34 0,6 2,8 1,5
Ciorbă rusească din saramură de pește 100 ml 25 2,4 1,2 1,2
Ciorbă siberiană 100 ml 48 1,9 1,5 6,8
Saramură cu ciuperci, legume și varză proaspătă 100 ml 134 3,3 10,5 6,6
Saramură de legume cu varză murată – ciorbă rusească 100 ml 106 3,6 7,0 7,1
Supă de castraveţi 100 ml 42 1,4 2,0 5,0
Supa de ceapă 100 ml 44 1,4 2,7 4,0
Supă de ciuperci 100 ml 26 1,3 1,8 1,3
Supă de conopidă 100 ml 28 1,6 0,5 4,9
Supă de fasole 100 ml 62 4,0 1,8 10,0
Supă de fasole de Spania 100 ml 43 2,2 0,6 8,9
Supă de grâu cu carne 100 ml 57 2,9 2,2 6,4
Supă de lămâie 100 ml 58 1,4 2,2 8,7
Supă de legume 100 ml 43 1,7 1,8 6,2
Supă de mazăre 100 ml 66 4,4 2,4 8,9
Supă de mazăre verde 100 ml 56 3,2 1,2 11,2
Supă de mere 100 ml 42 0,1 0,1 11,8
Supă de orez 100 ml 48 1,4 1,3 7,7
Supă de orz cu ciuperci 100 ml 43 1,6 1,2 6,4
Supă de praz cu macaroane 100 ml 39 1,4 1,1 6,6
Supă de roşii 100 ml 28 1,3 1,8 1,9
Supă de roşii cu macaroane 100 ml 35 1,5 1,8 3,3
Supă de roşii cu orez 100 ml 37 1,5 1,8 3,9
Supă de sfeclă ucraineană 100 ml 49 1,1 2,2 6,7
Supă de spanac cu cartofi 100 ml 40 2,2 0,9 6,6
Supă de ştevie 100 ml 40 1,6 2,5 2,9
Supă de ţelină 100 ml 37 1,6 1,8 4,5
Supă rece cu borș 100 ml 52 2,1 1,7 6,3
Supă rece cu lapte acru 100 ml 47 3,1 1,9 4,3

 

Conţinutul nutritiv: calorii supe

Conţin şi apă, un element foarte important, indispensabil al regimului alimentar. Sunt uşor de digerat, deoarece fierberea face ca fibrele să fie mai puţin iritante. Un alt avantaj este faptul că organismul nostru nu digeră fibra alimentară – avem deci o excelentă armă în lupta cu kilogramele. 

Lucru important, supele permit păstrarea a aproape tuturor componentelor nutritive din legume. Vitaminele şi mineralele trec în lichidul fierturii, dar chiar şi aşa le vom consuma. Bineînţeles acest lucru nu ne va feri de pierderea celor mai sensibile vitamine, cum ar fi vitamina C. În cazul acesteia, cea mai bună sursă rămâne consumarea de legume şi fructe crude, fără să avem stresul dat de termenul “calorii supe”.

Puţine lucruri ne pot încălzi organismul atât de bine cum o face o supă sau o ciorbă gustoasă. Pentru ca aceste alimente să fie sănătoase, trebuie evitate supele drese cu făină sau cele pe bază de ingrediente prăjite. Merită în schimb să adăugăm la supe condimente cu acţiune de încălzire, cum ar fi ghimbirul, cardamonul sau nucşoara. Nu vor influența cantitatea de calorii supe.

Mod de păstrare

Odată pregătită, supa nu poate rămâne la temperatura camerei mai mult de 2h (1h, în zilele deosebit de calde). Apoi trebuie pusă la frigider sau congelată – în caz contrar poate avea loc o înmulţire periculoasă a bacteriilor. Dacă supa urmează să fie congelată, ea trebuie răcită mai întâi în frigider – astfel se vor păstra la maxim calităţile nutritive. Restul rămas după masă trebuie trecut într-un recipient nou, curat – nu îl ţineţi în oala în care a fost preparată supa.

, , ,